Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Hyundai Tucson - nieduży, za to solidny

8 paź, 13:17

Hyundai Tucson ma niezbyt duże gabaryty i ograniczony wybór wersji. Do zalet zaliczymy jednak trwałość.

Udostępnij
0
Skomentuj

Kilkanaście lat temu klasa SUV nie była tak liczna, jak obecnie, ale duet Hyundai Tucson oraz bliźniacza z technicznego punktu widzenia Kia Sportage miał już istotną konkurencję. Auta musiały walczyć m.in. z Toyotą RAV4, Hondą CR-V czy Nissanem X-Trailem.

Koreańczycy zdecydowali się na niezbyt duże gabaryty auta – mieli już zresztą od paru lat zbliżony technicznie, ale większy model Santa Fe oraz terenówki na ramie. Zaproponowano za to rozsądne ceny i dobre warunki gwarancyjne, np. w Hyundaiu Tucsonie były to 3 lata bez limitu kilometrów.

Hyundai Tucson - średniak - to brzmi… dobrze

Pod wieloma względami Hyundai Tucson to przeciętniak: prowadzi się go znacznie mniej pewnie niż BMW X3, jeśli chodzi o pojemność bagażnika, to nie powinien nawet stawać w szranki z CR-V II, silniki (również diesle) sporo palą. Ale właśnie ta przeciętność zapewniła autu powodzenie, bo – choć nie wybitne – było całkowicie poprawne i skierowane do szerokiej rzeszy odbiorców.

Dokładnie tak jest też teraz. SUV Hyundaia to świetna propozycja dla kierowców szukających przeciętniaka za rozsądne pieniądze, który da szansę na nienajeżoną problemami jazdę. Oczywiście, SUV w wieku kilkunastu lat nie będzie z pewnością tani w eksploatacji, ale Tucson naprawdę nie wypada źle.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Spore ryzyko wydatków wiąże się z dieslami. Najstarsza 113-konna wersja nie ma dwumasowego koła ani turbiny z regulacją łopatek, co jednak nie znaczy, że nic się w niej nie psuje. Wtryskiwacze, turbina, sprzęgło – auta mają już za sobą sporo kilometrów i trzeba liczyć się z inwestycjami.

Nieco mniej wydatków (za to wyższe) będzie towarzyszyć jeździe dieslem 140- lub 150-konnym. Choćby z racji wieku są one zazwyczaj w lepszym stanie, ale droższe podzespoły psują humor.

To może benzyniak? Najpopularniejszy wariant 2.0/141 KM to pewny wybór, ale czasem pojawiają się problemy: spalanie oleju (może pomóc wymiana uszczelniaczy zaworowych) i błędy elektroniczne – nie brakuje użytkowników, którzy przez świecącą się kontrolkę silnika przeszli całą procedurę diagnostyczną i wymienili sondy lambda oraz wiele innych czujników. Sytuację nieco komplikuje to, że większość egzemplarzy ma instalację LPG.

Opony całoroczne w najlepszych cenach!

Szukasz opony z innym rozmiarze? W jednym miejscu zebraliśmy oferty ze wszystkich sklepów. Porównaj ceny i kup te które będą najtańsze!

Pozytywnie ocenimy zabezpieczenie antykorozyjne, zazwyczaj problemy ograniczają się do tylnej klapy oraz elementów w podwoziu. Niektórzy walczą z niewłaściwym działaniem klimatyzacji, inni – ze zużytymi łożyskami w kołach czy koniecznością przedwczesnej wymiany sprzęgła (terkotanie!).

Hyundai Tucson I - ceny części:

Filtr oleju od 28 zł
Filtr powietrza od 48 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 150 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 380 zł
Zestaw rozrządu (pasek, napinacz, pompa cieczy chłodzącej) od 640 zł
Amortyzatory (przód) od 520 zł
Błotnik od 150 zł
Reflektor od 480 zł
*ceny nieoryginalnych elementów do Hyundaia Tucsona 2.0 CRDi/140 KM z 2007 r.; dostęp do zamienników jest bardzo dobry

Hyundai Tucson I - serwis:

Olej silnikowy* co 15 tys. km
Filtr powietrza co 45 tys. km
Filtr paliwa co 60 tys. km (w dieslu co 30 tys. km)
Płyn hamulcowy kontrola co 2 lata
Płyn chłodzący co 45 tys. km (w dieslu co 30 tys. km)
Świece zapłonowe co 40 tys. km (platynowe co 100 tys. km, irydowe co 160 tys. km)
Olej w skrzyni automatycznej co 90 tys. km
Napęd rozrządu**** co 90 tys. km (w dieslu co 120 tys. km)
*okresy przeglądowe dla wszystkich wersji silnikowych, wymiana oleju i przegląd nie rzadziej niż co rok

Hyundai Tucson I - dane techniczne:

Wersja 2.0i 2.0 CRDi
Silnik – typ/cyl./zawory benz./R4/16 t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1975 1991
Moc maks. (KM/obr./min) 141/6000 140/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 184/4500 305/1800-2500
Skrzynia biegów man. 5/aut. 4 man. 6/aut. 4
Napęd przedni lub 4x4
Masa wł./ładowność (kg) od 1628/512 od 1685/575
Wym. (dł./szer./wys.; mm) 4325/1795/1730
Rozstaw osi (mm) 2630
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,3 12
Prędkość maks. (km/h) 174 177
Spalanie (wg EU; l/100 km) 10,6/6,8/8,2 8,9/6,2/7,1

Naszym zdaniem: Hyundaia można polecić

Samochód jest jedną z ciekawszych propozycji w klasie SUV. W cenie do 20 tys. zł można nabyć auto w całkiem przyzwoitym stanie technicznym. Jeśli jednak szukacie obszernego wnętrza, luksusowego wyposażenia, dobrych osiągów czy wyrafinowanego prowadzenia – to zły adres.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~marian Użytkownik anonimowy
~marian :
No photo ~marian Użytkownik anonimowy
Mam takiego, wersja diesel z automatyczna skrzynia biegów, kupiłem 6 lat temu z przebiegiem 180tys km, teraz ma prawie 380tys km, ja nim zrobiłem prawie 200tys km z tym, ze w samych ostatnich 2latach zrobiłem nim 100tys km po samych autostradach. Plastiki -nie ma rewelacji. Na autostradzie głośno w środku. Spalanie w mieście duże, około 10-13L trasa tez nie ma rewelacji, 140 km/h 8-9L, 160km/h 12L -niestety 4 stopniowy automat robi swoje. Z usterek -turbina zaraz po zakupie, remont skrzyni przy 300tys km, zawieszenie szybko sie eksploatuje.
9 paź 23:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zdegustowany Użytkownik anonimowy
~zdegustowany :
No photo ~zdegustowany Użytkownik anonimowy
Tęsknię za czasami w których był sprzedawany ten Hyundai.
Może i miał gorsze plastiki niż konkurencja i jakieś inne wady no ale.... kosztował odpowiednio mniej.
Mogłem wybrać czy chce tuscona za dajmy na to 80 tys zł. czy CRV-a za ponad 100 tys. Dziś do jednego i drugiego bez 100 tys. nie podchodź.
Dziś brakuje takich aut, fajnie że nowe hyundaie nie odstają jakością od reszty marek ale z drugiej strony - cenowo też nie zachwycają.
Dziś takie tańsze alternatywy oferuje chyba tylko Dacia i SsangYong.
W zamian za to dostaliśmy takie twory jak crossovery czyli jakby nie było auta segmentu B na sterydach.
9 paź 17:04 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy jak i 2-4 razy wydłużamy trwałość tych podzespołów. Redukuje branie oleju o 50-90%. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991 r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu Le Mans 24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, wcześniej producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
10 paź 11:36 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gordon Użytkownik anonimowy
~Gordon :
No photo ~Gordon Użytkownik anonimowy
Najlepszy samochód w tej klasie, jeżdżę nim już 8 lat i nigdy nie zawiódł
10 paź 09:30 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek :
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
dobrze napisałeś właśnie mam zamiar kupić SUV-a i mam zamiar kupić Renault Kaloesa pierwszej generacji to jeszcze poczciwe auto za nie wygórowaną cenę
9 paź 20:02 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Geopagus Użytkownik anonimowy
~Geopagus
No photo ~Geopagus Użytkownik anonimowy
do ~Arek:
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
9 paź 20:02 użytkownik ~Arek napisał
dobrze napisałeś właśnie mam zamiar kupić SUV-a i mam zamiar kupić Renault Kaloesa pierwszej generacji to jeszcze poczciwe auto za nie wygórowaną cenę
Mam jezdze i se chwale super autko na trasy
9 paź 20:35 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adi Użytkownik anonimowy
~adi
No photo ~adi Użytkownik anonimowy
do ~Gordon:
No photo ~Gordon Użytkownik anonimowy
10 paź 09:30 użytkownik ~Gordon napisał
Najlepszy samochód w tej klasie, jeżdżę nim już 8 lat i nigdy nie zawiódł
Honda crv 2002-2006, najlepszy suv z tamtych lat, nawet następne generacje są bardziej nieudane.
10 paź 10:36 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~eee Użytkownik anonimowy
~eee
No photo ~eee Użytkownik anonimowy
do ~Arek:
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
9 paź 20:02 użytkownik ~Arek napisał
dobrze napisałeś właśnie mam zamiar kupić SUV-a i mam zamiar kupić Renault Kaloesa pierwszej generacji to jeszcze poczciwe auto za nie wygórowaną cenę
to nie suv to frenczpisofsiet na kołach
10 paź 11:20 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hipis Użytkownik anonimowy
~hipis :
No photo ~hipis Użytkownik anonimowy
To że solidny to trzeba mu przyznać. Troche już nim jeżdże i jak to przy używce co raz coś tam padnie ale części oe z delphi idzie do niego dobrać w normalnych pieniądzach. Jeszcze troche pojeżdże i pewnie pójdzie pod mlotek bo sie za czymś nowszym rozglądam ale myśle że chętni sie na niego znajdą
14 lis 15:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~o właśnie Użytkownik anonimowy
~o właśnie
No photo ~o właśnie Użytkownik anonimowy
do ~zdegustowany:
No photo ~zdegustowany Użytkownik anonimowy
9 paź 17:04 użytkownik ~zdegustowany napisał
Tęsknię za czasami w których był sprzedawany ten Hyundai.
Może i miał gorsze plastiki niż konkurencja i jakieś inne wady no ale.... kosztował odpowiednio mniej.
Mogłem wybrać czy chce tuscona za dajmy na to 80 tys zł. czy CRV-a za ponad 100 tys. Dziś do
Jest jeszcze Suzuki.
27 paź 21:51
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

Hyundai Tucson I (2004-10) - od 14 000 zł

Tucson jest przeciętniakiem w wielu dziedzinach, ale nie oznacza to niczego złego. Samochód akceptowalnie spisuje się na szosie, daje sobie radę na szutrowych drogach. Ale zawsze można powiedzieć, że BMW prowadzi się bardziej precyzyjnie, a Grand Vitarą w terenie jeździ się o wiele przyjemniej.

Hyundai Tucson - nieduży, za to solidny (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki, Auto Bild / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego