Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Ile naprawdę palą Citroeny i Peugeoty?

15 mar 17 18:00

Grupa PSA (Citroen, Peugeot i DS) podaje rzeczywiste zużycie paliwa swoich modeli. Dlaczego to taka sensacja?

Udostępnij
0
Skomentuj

Gdyby samochody paliły tyle, ile podają producenci w prospektach, kierowcy byliby szczęśliwi i bogaci. Niestety, dane o spalaniu, jakie podają producenci samochodów, są zaniżone i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Na dodatek wszystko jest zgodne z prawem. Dlaczego?

Tzw. dane fabryczne o spalaniu powstają na podstawie specjalnie opracowanego testu zużycia paliwa. Test przeprowadzany jest w warunkach laboratoryjnych – auto nie porusza się po jezdni, tylko ustawione jest na rolkach. Próba przeprowadzana jest w pomieszczeniu, więc na samochód nie działają takie siły jak np. wiatr. Opony są dopompowane, okna zamknięte, bagażnik pusty, klimatyzacja wyłączona.

Samochód „porusza się" przez 20 minut według specjalnie zaprogramowanego cyklu: większość „drogi" pokonywana jest z prędkością 50 km/h, a prędkość maksymalna to 120 km/h (tylko kilkanaście sekund). Nie ma to nic wspólnego z warunkami na ulicy czy na drodze.

Nie dziwi zatem fakt, że różnice między danymi fabrycznymi, a spalaniem rzeczywistym wynoszą – w zależności od auta i wielkości silnika – od litra do trzech i więcej litrów na 100 km.

Kierowcy coraz bardziej wkurzeni zaniżaniem wielkości spalania zaczęli domagać się prawdziwych danych, zbliżonych do rzeczywistości. Stąd decyzja PSA, aby podać ile naprawdę palą samochody Citroen i Peugeot. PSA przeprowadziła test 58 modeli na drogach publicznych (23 km w mieście, 40 km na drogach pozamiejskich i 30 km na autostradach). Auta poruszały się tak jak inne, miały włączoną klimatyzację, a w bagażnikach – walizki i torby.

Uzyskane dane dla 58 modeli pozwalają oszacować zużycie paliwa w warunkach rzeczywistych dla 1000 wersji modeli Citroenów, DS i Peugeotów.

Czy i jakie różnice w wielkości spalania pojawiły się w wyniku nowego badania? Tak i to znaczne. Np. wcześniej średnie spalanie Citroena C4 z silnikiem Diesla 120 KM producent określił na 3,6 l/100 km, a w wyniku nowego testu – na 5,4 l/100 km. W modelu C4 Picasso, z silnikiem benzynowym 130-konnym średnie spalanie wg producenta wynosiło 5 l/100 km, a wg nowego testu – 7,2 l/100 km. W Peugeocie 308 z silnikiem Diesla 1.6/120 KM wcześniejsze średnie spalanie określono na 3,7 l/100 km, a w nowym teście na 4,8 l/100 km.

PSA umieściła na swoich stronach (niemieckiej, francuskiej, włoskiej, szwajcarskiej, brytyjskiej) konfigurator pozwalający obliczyć rzeczywiste zużycie paliwa – trzeba podać rodzaj i pojemność silnika, rodzaj nadwozia, rozmiar kół, rodzaj skrzyni biegów. Niestety, na polskich stronach WWW konfigurator jeszcze nie działa.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej