Jaguar F-Type 2.0 i4 Turbo - przycinanie pazurków

11 wrz, 11:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Nie, tu nie chodzi o downsizing – nowy 2-litrowy, 300-konny benzyniak z turbo nie zastępuje większej jednostki, lecz uzupełnia paletę silników F-Type’a. Dzięki temu można mieć tego „kocura” za 77 000 zł mniej niż dotychczas. Ale ile w nim drapieżności?

Jaguar F-Type powstał, by konkurować z Porsche 911, jak i Caymanem. Odkąd ten drugi dostał 4-cylindrowy silnik i staniał, Brytyjczycy nie mogli pozostać Niemcom dłużni i wszczepili F-Type’owi pod maskę własne R4 turbo. Co ważne, nie ucierpiało na tym żadne z „mięsnych” V6 ani V8, które były i nadal będą oferowane z mocami: 340, 380, 400, 550 i 575 KM w nadwoziach coupé, jak i cabrio. Słuchowcy mogą spać spokojnie, F-Type wciąż ma czym ryknąć. Natomiast wzrokowcy, którym dotychczas brakowało jakichś 80 tys. zł do zakupu tego modelu, nareszcie będą mogli spełnić swoje marzenie o sportowym „jagu” bez polowania na zadbaną „używkę”. Dwulitrowy F-Type nie dość, że jest tańszy z fabryki, to na dodatek korzysta na naszym rynku z niższej akcyzy.

Jaguar F-Type 2.0 i4 Turbo - z zewnątrz nikt nie pozna

Najtańszy F-Type wygląda na droższego, niż jest naprawdę. Przyciąga spojrzenia zgrabną, zmysłową sylwetką tak samo, jak mocniejsze odmiany. To, że silnik jest mały, zdradza tylko prostokątny wydech. Co się z niego wydobywa po obudzeniu jednostki? Chrapliwy, szorstki, ale nieprzeszywający zmysłów gang, który ze wzrostem obrotów też nie zyskuje. Powiedzmy, że jest dystyngowany.

Deklarowane przez Jaguara 5,7 s do „setki” to o 0,8 s wolniej, niż osiąga Porsche 718 Cayman z PDK, ale subiektywnie F-Type wydaje się jeszcze mniej szybki. Wbrew nazwie 8-stopniowy „automat” Quickshift jest nastawiony raczej na komfort, emocje podbija tryb manualny. F-Type 2.0 waży o 52 kg mniej od 340-konnego V6 i z lekkością się go prowadzi. Zakręty przyjemniej się pokonuje po dżentelmeńsku niż kawalersku, ta wersja po prostu mniej zachęca do złego i jest mniej narowista. Całość zgrano harmonijnie. Jedyne, co uwiera, to świadomość, że ten „jag” udaje bardziej drapieżnego, niż jest w rzeczywistości.

Jaguar F-Type 2.0 i4 Turbo - w punkt

To jest super. Niższa cena wstępu do klubu właścicieli sportowych Jaguarów.

To nie wyszło. Brzmienie silnika, nawet z turbodoładowanego R4 można wyczarować więcej.

Efekt WOW! Ponadczasowy design.

Kto to kupi? Osoby, które wolą błysnąć na ulicy niż szpanować liczbą cylindrów i którym Audi A5 wydaje się zbyt banalne, a Porsche 718 – za szczeniackie.

Jaguar F-Type 2.0 i4 Turbo - naszym zdaniem

F-Type w tej wersji nie zwija asfaltu, ale nie musi się też obawiać pojedynku z mocnym „kombi w dieslu”. Bardzo stylowo zdobi kierowcę i jego garaż, pozwala taniej niż dotychczas wzbudzać zazdrość.

Dane techniczne Jaguar F-Type 2.0 i4 Turbo
Silnik: typ/cylindry benz. R4 turbo
Pojemność 1997 cm3
Moc maksymalna 300 KM przy 5500 obr./min
Maks. moment obrotowy 400 Nm przy 1500-4000 obr./min
Napęd tylny/ skrzynia aut. 8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 4482/1923/1310 mm
Bagażnika 310 l
Masa własna 1525 kg
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Średnie spalanie 7,2 l/100 km
Emisja CO2 163 g/km
Cena 265 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Sivlan Użytkownik anonimowy
~Sivlan
No photo ~Sivlan Użytkownik anonimowy
do ~Olo:
No photo ~Olo Użytkownik anonimowy
14 wrz 10:13 użytkownik ~Olo napisał
Kto to kupi jak za 220tyś można mieć golfa R?
Ktokolwiek kto ma chociaż odrobinę więcej fantazji niż fanboje wieśwagena
19 wrz 14:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~on Użytkownik anonimowy
~on :
No photo ~on Użytkownik anonimowy
a za ok 240 tys. Ivfiniti q50 v6 3.0 405 km
15 wrz 19:11
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fgadrega Użytkownik anonimowy
~fgadrega
No photo ~fgadrega Użytkownik anonimowy
do ~Olo:
No photo ~Olo Użytkownik anonimowy
14 wrz 10:13 użytkownik ~Olo napisał
Kto to kupi jak za 220tyś można mieć golfa R?
Nie samymi tabelkami żyją miłośnicy motoryzacji.
15 wrz 09:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Olo Użytkownik anonimowy
~Olo :
No photo ~Olo Użytkownik anonimowy
Kto to kupi jak za 220tyś można mieć golfa R?
14 wrz 10:13 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
17%
83%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Jaguar

Jaguar F-Type 2.0 i4 Turbo

Nowy 2-litrowy, 300-konny benzyniak z turbo nie zastępuje większej jednostki, lecz uzupełnia paletę silników F-Type’a.

Jaguar F-Type 2.0 i4 Turbo - przycinanie pazurków (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego