Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jaguar XK8 – drapieżny kot z rodowodem

27 lut 17 09:53

Jaguar XK8 nawiązywał do legendarnego modelu tej firmy z lat 60. XX w. – słynnego E-Type’a. W 1996 r. cabrio kosztowało 350 000 zł, a dziś można je kupić już za ok. 10-15 proc. tej sumy.

Udostępnij
0
Skomentuj

Jaguara XK8 (prod. 1996-2006) w połowie lat 90. niezmiernie trudno było spotkać w Polsce, a jeśli już, to na angielskich „blachach”. XK8 zastąpiło produkowanego przez 21 lat Jaguara XJS – ciężkie, prestiżowe auto z silnikiem V12 pod maską. Następca był bardziej zwinny, sportowy, pod jego maskę trafiła 4-litrowa jednostka V8 o mocy 294 KM. Pojazd kształtami nawiązywał do słynnego modelu z lat 60. – E-Type’a.

A tak dziennikarze zachwycali się nowym modelem: "Miękkie linie nad kocimi oczami, zamaszystość wybrzuszenia maski sięgającego szyby. Muskularne biodra, których elegancji i sprężystości pozazdrościć mogłaby niejedna kobieta, zakończone rasowym tyłem". To wszystko przypomina E-Type’a. Wnętrze zaprojektowano w tradycyjnym stylu – prawdziwe drewno, skóra, materiały wykończeniowe o najwyższej jakości.

Jaguar XK8 Jaguar XK8 Foto: Auto Świat / Auto Świat

W opisie Jaguara XK8 bardzo chwaliliśmy jego silnik i sportowe własności jezdne. Okazało się, że rezygnacja z ciężkiej jednostki V12 wyszła na dobre nowemu modelowi: "Ośmiocylindrowy motor jest najlepszą alternatywą, jeśli chodzi o kulturę pracy, wykorzystanie mocy i zużycie paliwa". Jaguar XK8 ważył 1,7 tony, a z pasażerami – ponad 2 tony. Jednak 8-cylindrowy silnik dość żwawo go rozpędzał – do „setki” potrzebował zaledwie 7 sekund.

Pochwały zebrała także nowa 5-stopniowa skrzynia automatyczna. Zawrót głowy wywoływała... cena XK8: wersja coupé – 67 000 funtów, cabrio – 77 000 funtów (odpowiednio 304 000 i 350 000 zł). Dziś XK8 nadal jest prestiżowe, ale można je kupić już za 10 proc. początkowej ceny. Uwaga! Części zamienne są drogie, a zamienników nie ma. Czułym punktem okazuje się zawieszenie. Trzeba też znaleźć dobry warsztat, który zna się na naprawie i serwisowaniu Jaguarów.

Jaguar XK8 to dobry kandydat na klasyka, ale trzeba pamiętać, że 20 lat temu był drogi i teraz też będzie drogi. Do tego kosztowna eksploatacja i nietanie części zamienne. Przed zakupem warto skontaktować się z właścicielami, np. na forum: www.jaguarclubpoland.net; jaguar.auto.com.pl/forum

Jaguar XK8 – dane techniczne:

Silnik benz. 8-cyl., 32V
Pojemność 3996 cm3
Moc 294 KM przy 6100 obr./min
Maks. moment obr. 393 Nm/4250 obr./min
Napęd na koła tylne/skrzynia aut. 5b
Dł./szer./wys. 4760/1829/1306 mm
Masa własna 1705 kg
Prędkość maks. 248 km/h
0-100 km/h 7,0 s
Spalanie 15 l/100 km
Cena w 1996 r. 77 000 funtów (350 000 zł)
Obecna cena 35 000-80 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej