Jak tanio usunąć wgniecenia

14 lip 08 01:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Wgniecenia parkingowe często nie pociągają za sobą uszkodzenia lakieru. W takich sytuacjach zwykle da się blachę wyprostować bez konieczności lakierowania tak ładnie, że w ogóle nie będzie widać najmniejszego śladu. Rada profesjonalisty: próby usunięcia wgnieceń powstałych bez uszkodzenia lakieru mają sens wówczas, gdy auto jest fabrycznie polakierowane lub lakier renowacyjny naniesiono profesjonalnie i nie ma pod nim grubej warstwy szpachli. Jedna z metod to wyciąganie: do wgłębienia przykleja się na gorąco plastikowy "grzybek". Klej to substancja sprzedawana w laskach wyglądających jak plastikowe, wkładanych do specjalnego pistoletu. Uzupełnieniem zestawu jest urządzenie do udarowego wyciągania "grzybka" lub zestaw dźwigni pozwalających ciągnąć go poprzez kręcenie śrubą. Ten sposób jest najlepszy na małewgniecenia bez ostrych krawędzi.Bardziej uniwersalne metody polegają na wypychaniu i prostowaniu powierzchni za pomocą różnych narzędzi, często własnej produkcji. Fachowcy posługują się wypychaczami zakończonymi kulką, młoteczkami i dobrymi lampami (oświetlenie to podstawa!). Blacharze-artyści wykorzystują naprężenia metalu, naprawiając m.in. na zlecenie dilerów auta z uszkodzeniami transportowymi, parkingowymi i po gradobiciu.Jest też metoda termiczna: opalarką rozgrzewamy blachę, uważając jednak, aby nie przypalić lakieru i nie przegrzać metalu, a następnie schładzamy ją gazem z butli lub specjalnym sprejem. Sprawdza się to jednak głównie przy rozległych i płytkich wgnieceniach.Metoda: szok termicznyRozległe wgniecenie, a w środku dodatkowo dwa mniejsze. Rozgrzewamy blachę opalarką (koszt od ok. 50 zł). Staramy się nie przypalić warstwy lakieru.Gwałtownie schładzamy blachę sprejem zamrażającym (koszt 50 zł). Nie żałujmy spreja.Duże wgniecenie odskoczyło pod wpływem naprężeń, małe pozostały. Sukces połowiczny.

  • Niewielkie ryzykoNieduży koszt, możliwe dobre efekty
  • Nie sprawdza się wobec małych, ostrych wgnieceń
  • Jeżeli lakier samochodu nie został zarysowany i nie pękł, a pod spodem nie ma grubej warstwy szpachli, warto rozważyć wyprostowanie uszkodzenia bez wizyty w tradycyjnym warsztacie blacharskim.Nie naprawia się w ten sposób uszkodzeń, które powstały tuż przy krawędzi elementu, np. maski. Z reguły bezpośrednio pod uszkodzeniem jest wzmocnienie, które uniemożliwia wypchnięcie metalu.Również wgniecenia na środku maski, jeśli znajdują się nad wzmocnieniem, wymagają interwencji blacharza, który naprawia je tradycyjnie.Aby naprawa była możliwa, z reguły trzeba zdemontować plastikoweosłony, boczki drzwi czy podsufitkę – w zależności od umiejscowienia wgnieceń. W wyjątkowych sytuacjach uszkodzenia da się wyciągnąć "na klej" bez demontażu jakichkolwiek elementów. Fachowcy tak kalkulują ceny swoich usług, aby były one tańsze niż tradycyjna naprawa, ale nie warto liczyć na to, że usunięcie pojedynczego wgniecenia będzie tańsze niż 150 zł. Jeśli uszkodzeń jest więcej, koszt usunięcia pojedynczego wgłębienia maleje, ponieważ duża część pracy polega na demontażu osłon, boczków i innych elementów tapicerskich.
Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~puller Użytkownik anonimowy
~puller :
No photo ~puller Użytkownik anonimowy
Tanio to będzie na pewno Tanio to będzie na pewno wtedy, gdy zastosuje się jedną z technologii bezinwazyjnego usuwania wgnieceń. Taką np. jak stosuje puller Ale warunek jest jeden: lakier nie może być naruszony.
18 gru 12 06:52 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Ann Kaa Ann Kaa Facebook Zobacz profil
Ann Kaa
Ann Kaa Ann Kaa Facebook Zobacz profil
do ~puller:
No photo ~puller Użytkownik anonimowy
18 gru 12 06:52 użytkownik ~puller napisał
Tanio to będzie na pewno Tanio to będzie na pewno wtedy, gdy zastosuje się jedną z technologii bezinwazyjnego usuwania wgnieceń. Taką np. jak stosuje puller Ale warunek jest jeden: lakier nie może być naruszony.
Napisz na maila wgniecenia@puller.com.pl i załącz zdjęcia. Dostaniesz wycenę i wtedy zdecydujesz, czy Puller cię interesuje.
3 maja 15 21:57 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pomdan Użytkownik anonimowy
~pomdan :
No photo ~pomdan Użytkownik anonimowy
Jeśli w Poznaniu, to rzeczywiście rozmawiajcie z CarsCare - wykonają Wam usługę na poziomie i niewielkim kosztem. Oczywiście stosunkowo niewielkim. Nie zostawiajcie tych śladów - źle to wygląda, a podejrzewam, że po czasie trudniej to będzie nawet usunąć do tego stopnia, żeby nie rzucało się w oczy. Ogólnie pozostawianie wgnieceń powinno być ostatecznością - raczej nie chcecie, żeby wasze auto kiepsko wyglądało, prawda?
30 sie 12:01
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kanczer Użytkownik anonimowy
~kanczer :
No photo ~kanczer Użytkownik anonimowy
To w Poznaniu, więc kwestia taka, gdzie mieszkacie, ale macie pewność, że usługa będzie wykonana na bardzo wysokim poziomie - http://www.carscare.pl I teraz kwestia taka, jak podejdziecie do tematu. Moim zdaniem nie warto czekać. Nie znam się, ale podejrzewam, że z czasem usunięcie wgnieceń bez pozostawiania jakichkolwiek śladów może być po prostu trudne.
29 sie 12:05
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Jak tanio usunąć wgniecenia

Jak tanio usunąć wgniecenia

Jak tanio usunąć wgniecenia (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego