Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jak zarejestrować samodzielnie wykonaną przyczepę

16 cze 08 01:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Podstawowa różnica w porównaniu ze stanem sprzed kilku lat polega na tym, że kiedyś, rejestrując przyczepę, trzeba było przedstawić dowody własności podstawowych podzespołów. W zależności od wydziału komunikacji (a czasem i humoru urzędnika) wymagano faktur za koła, oś, zaczep itd. Dziś, przynajmniej w zdecydowanej większości urzędów, do rozpoczęcia procesu rejestracji wystarczy złożenie oświadczenia (pod rygorem odpowiedzialności karnej), że "wszystkie podzespoły użyte do zbudowania przyczepy zostały nabyte drogą legalną i nie pochodzą z kradzieży".Zwyciężył więc zdrowy rozsądek. Takie podzespoły, jak koła czy oś, bez trudu kupimy bowiem za niewielkie pieniądze w punktach złomowania pojazdów. Poza tym zdobycie odpowiednich faktur i tak nie stanowiłoby przecież żadnej przeszkody dla złodziei. Zaczynamy od wizyty w wydziale komunikacji. Składamy podanie o zarejestrowanie przyczepy złożonej we własnym zakresie oraz oświadczenie, o którym była mowa powyżej. Oczywiście, jeśli mamy jakieś faktury na podzespoły, należy je również przedłożyć w urzędzie. Jeżeli po wstępnej weryfikacji dokumentów urzędnicy nie widzą przeszkód, procedura może toczyć się dalej. Składamy wnioski o wydanie decyzji w sprawie nadania/nabicia cech identyfikacyjnych (numeru) oraz o czasową rejestrację w celu dojazdu do stacji diagnostycznej na badanie techniczne. Otrzymujemy skierowanie do konkretnej stacji kontroli pojazdów,tymczasowe tablice rejestracyjne i pozwolenie czasowe (tzw.miękki dowód). Opłaty administracyjne wynoszą 35 zł. Udajemy się do stacji kontroli pojazdów w celu przeprowadzenia badania technicznego przyczepy oraz nabicia numerów i wykonania tabliczki znamionowej Opłaty za te czynności w różnych stacjachnaliczane są w odmienny sposób. Najczęściej zapłacimy w granicach 180-280 zł. Z dokumentami otrzymanymi od diagnosty wracamy do wydziału komunikacji. Tam dostajemy decyzję o rejestracji, stałe tablice rejestracyjne oraz kolejne pozwolenie czasowe. Za wszystkie czynności administracyjne zapłacimy ok. 112 zł. Po 2-3 tygodniach odbieramy stały ("twardy") dowód. Pierwsze badanie przyczepy SAMW stacji kontroli pojazdów składamy wniosek o rejestrację pojazdu SAM, a wraz z nim 4 zdjęcia przyczepy oraz szkic ramy z wymiarami (na ogół można liczyć na pomoc diagnosty). Na przyczepie nabijane są cechy identyfikacyjne. Otrzymujemy zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego oraz tzw. dokument identyfikacyjny pojazdu SAM. Badanie techniczne przyczepy do 750 kg ważne jest bezterminowo.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Jak zarejestrować samodzielnie wykonaną przyczepę (slajd 1 z 2)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego