Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Kombi z dużym kufrem i benzyniakiem

8 wrz 17 21:50

Kompaktowe kombi z dużym bagażnikiem i trwałym benzyniakiem za 10 tys. zł to łakomy kąsek na rynku wtórnym. Wybraliśmy pięć modeli, które są tanie w utrzymaniu i oferują duże możliwości przewozowe

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Za 10 tys. zł naprawdę można kupić praktyczne i bezawaryjne auto.
  • Ryzyko kupienia zaniedbanego samochodu za 10 tys. zł jest duże.
  • W przypadku taniego kombi lepszym wyborem będzie silnik benzynowy.

Kwota 10 tys. zł w zupełności wystarczy na to, żeby kupić popularne i – co za tym idzie – tanie w utrzymaniu kompaktowe kombi. Tym razem sprawdziliśmy, które z modeli tego typu najlepiej łączą możliwości przewozowe z trwałością i niskimi kosztami utrzymania.

Sprawdziliśmy, które kombi za 10 tys. zł ma największy i najbardziej ustawny bagażnik

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Wszystkie prezentowane przez nas modele są popularne, co sprawia, że często spotyka się je na rynku wtórnym. To zwiększa szanse na znalezienie aut w niezłym stanie. Pamiętajcie jednak, że ryzyko kupienia zaniedbanego pojazdu jest spore. Szczególnie dotyczy to modeli, które mają problemy z korozją (wśród prezentowanej tu piątki należy uważać przede wszystkim na Forda Focusa I i Opla Astrę II). Trzeba mieć także świadomość, że nawet najtrwalsze silniki benzynowe po pokonaniu setek tysięcy kilometrów mogą wymagać drogiego remontu.

Generalnie jednak nasze typy charakteryzują się niskimi cenami napraw i bardzo dobrą dostępnością tanich zamienników, co sprawia, że koszty ich utrzymania są rozsądne. Do zalet zaliczymy także możliwości przewozowe – tylko jeden z naszych bohaterów ma bagażnik o pojemności mniejszej niż 500 litrów. Każde z przedstawionych kombi w zupełności nadaje się zarówno do pracy, jak i dla rodziny. Ustawiliśmy je w kolejności malejących bagażników.

Kompaktowe kombi za 10 tys. zł - polecane silniki benzynowe:

Polecany silnik Octavia 1.6 8V Focus 1.6 16V Megane 1.6 16V 308 1.6 16V Astra 1.6 16V
Typ, liczba zaworów benz. R4/8 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1596 1598 1587 1598
Moc maks. (KM/obr./min) 102/5600 100/6000 113/6000 109/5800 101/6200
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 148/3800 145/4000 152/4200 147/4000 150/3200
Prędkość maksymalna (km/h) 190 185 190 182 183
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,9 11,3 11,3 11,9 12
Średnie spalanie (l/100 km) 7,2 7,0 6,9 7,7 7,2

Naszym zdaniem: bagażnik i tanie części

Kombi od wielu lat funkcjonuje jako synonim auta rodzinnego. Zmienił się jednak sposób zasilania, bo kiedyś było to „kombi w dieslu”, a dzisiaj są preferowane tańsze w naprawach motory benzynowe. Popularnymi, ale wiekowymi kompaktowymi kombi wciąż warto się zainteresować. Jednak nawet jeśli mają tanie części i dość prostą budowę, nie warto ryzykować – przed zakupem radzimy sprawdzić stan pojazdu i ocenić koszty napraw.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Robert Magdziak / Newspix

Skoda Octavia I Combi (1996-2010)

Pierwsza generacja Octavii ma największy kufer w naszym „Top 5”! Wśród porównywanych tu modeli ten bagażnik jest też najgłębszy przy komplecie pasażerów na pokładzie. Jeśli dodać do tego udane benzyniaki – 1.6 8V (75, 101 lub 102 KM) i 2.0 8V (115 KM) – otrzymujemy pojazd prosty w naprawach i całkiem trwały. Benzyniak 1.6 8V idealnie nadaje się do zasilania LPG, ale nie kupujcie egzemplarza z instalacją - lepiej założyć ją samodzielnie.

Octavia mimo upływu lat wciąż nieźle się prezentuje, niestety, liczba pojazdów w dobrym stanie jest coraz mniejsza – wiek i tysiące kilometrów robią swoje. Ceny aut nieźle rokujących na przyszłość zaczynają się od ok. 7 tys. zł. Za 10 tys. kupicie egzemplarz maksymalnie z 2004 r. Oznacza to, że będzie to już wersja po liftingu (2000 r.), która ma nieco lepsze wyposażenie i którą też częściej spotkacie z klimatyzacją. Ogromną zaletą pojazdu jest prosta budowa (podwozie z Golfa IV), co sprawia, że dostęp do tanich zamienników okazuje się rewelacyjny. Również ceny napraw tego modelu są rozsądne.

Kombi z dużym kufrem i benzyniakiem (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego