CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.394.634.172.05
Średnio4.694.864.602.23
Najdrożej4.995.094.942.47

Alfa Romeo: poprzednicy Giulii Quadrifoglio – legendarne wyścigowe modele

22 wrz 16 00:00
Udostępnij
0
Skomentuj

W Polsce pojawiła się najmocniejsza wersja Alfy Romeo – Giulia Quadrifoglio z silnikiem 510 KM. To dobra okazja, aby przypomnieć sportowe Alfy z lat 30.

Alfy Romeo w latach 20. i 30. XX wieku królowały w rajdach i na torach, zajmowały pierwsze miejsca w wyścigach Grand Prix.

Wyścigowe Alfy z lat 20. i 30. XX wieku rzadko można widywać na wystawach czy pokazach.

Kilka takich najstarszych, utytułowanych samochodów wystawiono w 2014 roku podczas targów zabytkowej motoryzacji - Techno Classica w Essen.

Oto galeria zdjęć sportowych Alf, jakie udało się nam wówczas zrobić.

Najstarszą wyścigową Alfą był model Targa Florio z 1923 roku. Nazwa pochodzi od słynnego wyścigu - Targa Florio - rozgrywanego na Sycylii od 1906 roku.

Pod maską silnik 6-cylindrowy o mocy 95 KM pozwalający rozpędzić auto do 160 km/h.

Dziś może się wydawać, że to niewielka prędkość, ale w 1923 roku cywilne samochody miały jeszcze w znacznej mierze konstrukcję drewnianą, koła na drewnianych kołach, a ich silniki o mocy 20-30 KM rozwijały maksymalne prędkości rzędu 70-80 km/h.

Jeszcze lepsze osiągi miał model P2 z 1925 roku (zdobył mistrzostwo świata). Silnik 8-cylindrowy o poj. 2 litrów rozwijał 155 KM i rozpędzał bolid do niewyobrażalnych wówczas 225 km/h.

Konstrukcja wyścigowych Alf była prosta: do mocnej ramy osadzonej na szprychowych, szeroko rozstawionych kołach, z przodu przytwierdzano rzędowy silnik (stąd bardzo długa maska) ze skrzynią biegów (4 przełożenia), a na wysokości tylnej osi malutkie dwa siedzenia dla kierowcy i mechanika. Napęd oczywiście na koła tylne.

Wyścigowe Alfy (podobnie jak inne modele z lat 20. i 30. nie miały wspomagania kierownicy, ani też pasów bezpieczeństwa.

Jedyną osłoną kierowcy była maleńka szybka z przodu i okulary - gogle. Hamulce - linkowe, raczej umowne niż skuteczne.

Tylko silnik był z prawdziwego zdarzenia. I takimi bolidami ścigali się prawdziwi kierowcy w latach 20. i 30. XX wieku. Trudno się dziwić, że uznawano ich za bohaterów.

Udało się nam także sfotografować prawdziwy rarytas - Alfę Romeo 8 C 2300 Zagato z 1933 roku. Takim autem legendarny Tazio Nuvolari w 1931 roku brał udział w wyścigu Mille Miglia oraz kilka razy w Le Mans.

Alfa 8 C 2300 cabrio jest rarytasem kolekcjonerskim, jej cena podczas aukcji dochodzi do 6 milionów euro!

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~robso Użytkownik anonimowy
~robso :
No photo ~robso Użytkownik anonimowy
A ja polecam zupełnie odnowione muzeum Alfy w Arese k/Mediolanu. Niezapomniane doznania, szczególnie przejażdżka w kinie 4D!
23 wrz 16 12:58
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej