Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Lexus RC F – najmocniejszy V8 pod maską

10 wrz, 10:57

Lexus RC F światową premierę miał na salonie w Detroit w styczniu 2014 r. Auto wywołało sensację – i wyglądem, i osiągami sportowymi. Na przełomie listopada i grudnia 2014 r. pojawi się on w polskich salonach. Ma pod maską silnik V8 o mocy 477 KM. Najtańsza wersja kosztuje 360 tys. zł.

Udostępnij
0
Skomentuj

Lexus RC F - osiągi

Lexus RC F ma pod maską wolnossący (a więc bez turbo) silnik benzynowy o pojemności 5 litrów i mocy 477 KM. Napęd oczywiście na tył. Lexus RC F rozpędza się do 270 km/h, a producent zapewnia, że jego prędkość podróżna (a więc taka z jaką może jechać przez dłuższy czas) to 240 km/h. Do „setki" nowy Lexus potrzebuje zaledwie 4,5 sekundy.

Nowy Lexus wykorzystuje wiele rozwiązań technicznych, jakie wcześniej zastosowano w supersportowym modelu LFA z siknikiem V10 pod maską (powstało zaledwie 500 sztuk tego modelu).

RC F już na etapie projektowania traktowany był jako auto, którym wlaściciele nie tylko będą podróżować po drogach i autostradach lecz także zechcą sprawdzić jego możliwości na torze. Już podczas testów prototypu, Lexus RC F sprawdzany był na różnych torach wyścigowych, m.in. w Japonii – tor Fuji oraz w Niemczech – na Nurburgringu.

Lexus RC F - pięknie brzmi

Oprócz dobrych osiągów projektanci zadbali także o sportowy gang silnika – Lexus RC F ma aktywny układ sterowania dźwiękiem – brzmienie zmienia się w zależności od prędkodści obrotowej silnika. Jak to działa? Gdy silnik ma poniżej 3 tys. obr/min. jego dźwięk jest głęboki i niski. Od 3 do 6 tys. obr./min. dźwięk staje się wyższy, a od 6 tys. obrotów narasta już w sposób naturalny.

Układ poprawiania dźwięku silnika włącza się tylko w trybie jazdy Sport+. RC F ma dostosowany do wysokich osiągów układ hamulcowy – przednie tarcze mają średnicę 380 mm, a grubość – 34 mm. Zaciski są 6-tłoczkowe. Tylne tarcze mają średnicę 345 mm i 28 mm grubości.

Lexus RC F - szybki ale nie niebezpieczny

Lexusa RC F wyposażono we wszelkie najnowsze układy elektroniczne dbające o to, aby jazda była bezpieczna i – jak zapeweniają inżynierowie Lexusa – nawet amator mógł zbliżyć się do granicy możliwości tego auta. Kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy: Eco, Normal, Sport S i Sport+ oraz dodatkowo tryb M – czyli sterowanie manualne biegami.

Lexus RC F pojawi się w salonach polskich dilerów na przełomie listopada i grudnia 2014 r. Do końca roku 2014 obowiązuje promocyjny cennik: wersja Elegance kosztuje 360 400 zł, wersja Prestige 399 100 zł, a Carbon – 424 700 zł. Po 1 stycznia 2015 r. te same wersje będą droższe od 23 do 27 tys. zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej