Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.361.99
Średnio4.614.754.502.06
Najdrożej4.874.814.712.19

Małe GTI za 10 000 zł. Sprawdzamy, który model warto wybrać

8 lis 14 17:13

Dobre osiągi nie muszą oznaczać potężnych wydatków na zakup i użytkowanie auta. Rozwiązaniem są popularne modele miejskie, ale w mocnych odmianach

Udostępnij
0
Skomentuj

Nie trzeba wydawać fortuny na sportowe coupé – markowe wozy są drogie w zakupie oraz w utrzymaniu. Kto naprawiał Porsche, ten wie, o czym piszemy. Również kompaktowe auta (jak Focus czy Astra) wymagają sporych nakładów.

A gdyby tak skupić się na małych autach? Są znacznie tańsze w zakupie i naprawach, a przyspieszenie powinno zadowolić nie tylko początkujących kierowców. Świetnie sprawdzą się też m.in. w nauce rajdowego rzemiosła, np. na popularnych imprezach niewymagających sportowych licencji.

Ile kosztuje utrzymanie maluchów w mocnych wersjach? Pierwsza sprawa to relatywnie duże spalanie: kto liczy na oszczędność, niech sięgnie po małego diesla – Saxo 1.5D będzie zużywało maksymalnie 5 l oleju, a nie 9 l benzyny. Z drugiej jednak strony większe auta potrafią spalać dwa razy tyle – może i Volvo S70R zapewni więcej przyjemności, ale nie liczcie, że zadowoli się 15 l/100 km.

Kolejny czynnik podnoszący koszty to naprawy. Jeśli zamierzacie nabyć usportowioną wersję, a potem korzystać z najtańszych zamienników, to ma to niewielki sens – po pierwsze, będą miały kiepską wytrzymałość; po drugie, z pewnością nie zapewnią takich parametrów, jakie zakładał producent, a to obniży przyjemność jazdy i bezpieczeństwo.

Nawet jeśli z katalogu hurtowni motoryzacyjnej wynika, że amortyzatory do GTi pasują od wersji 1.0, to zwróćcie uwagę na słowo „pasują” – na pewno nie będą działały właściwie. Lepiej wybrać oryginały lub części np. z katalogu tuningowego.

Nie zapominajcie, że małe auta zachęcają do nieostrożnej jazdy. Kto się boi o swoje umiejętności lub konto punktów karnych, niech nie kupuje Clio Sport ani Peugeota 206 S16. Lepiej już poprzestać na słabszym Saxo lub Polo – kuszą nieco słabiej.

Poza tym dynamika prowadzi do wypadków (sprawdzajcie dokładnie auta przed kupnem: są tanie i nie ma co wymagać „igły”, ale jazda „czterośladem” też nie ma większego sensu) oraz do przyspieszonego zużycia podzespołów – skontrolujcie, czy poprzedni właściciel nie urządzał sobie treningów na torze, katując silnik na wysokich obrotach.

Zakup rasowego malucha z pewnością nie będzie łatwy, ale jak wskazuje przegląd ofert, można trafić na naprawdę ciekawe egzemplarze. Dość łatwo natrafić też na samochody po tuningu. Czy warto się nimi zainteresować? Wszystko zależy od egzemplarza – jeśli to amatorski, „wiejski” tuning, to mocno obniża wartość, ale profesjonalne modyfikacje, z podkręconą mocą i dobrym zawieszeniem, mogą wyraźnie podnieść wartość.

Zadbany egzemplarz to kusząca oferta

Dynamiczna jazda za naprawdę niewielkie pieniądze to marzenie wielu młodych ludzi, które dzięki prezentowanym przez nas modelom naprawdę może się ziścić. Jeśli nie zamierzacie startować w rajdach amatorskich, a superosiągi nie są priorytetem, może warto rozważyć słabszy wariant (np. Saxo 1.4 VTS) – zazwyczaj wygląda nieco lepiej niż podstawowe wersje, a nie trzeba będzie wydawać zbyt wiele na paliwo czy części. Do naprawdę dynamicznej jazdy świetnie nadają się francuskie auta – Clio i 206. Podczas zakupu uważajcie jednak: o egzemplarz w naprawdę dobrym stanie szalenie trudno, warto za taki przepłacić!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (13)

No photo
No photo ~misiaczek Użytkownik anonimowy
~misiaczek :
No photo ~misiaczek Użytkownik anonimowy
najlepsze jest polo to mówię wam ja misiaczek
17 lis 14 22:19 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cwany Użytkownik anonimowy
~cwany :
No photo ~cwany Użytkownik anonimowy
Saxo vts, ale prawdziwe vts 1.6 16v. Niech ktoś mi powie ze te auto nie daje frajdy z jazdy. Fakt, znaleźć w dobrym stanie ciężko. Ale jak już się trafi wart każdej zlotowki
6 lip 15 01:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dzik Użytkownik anonimowy
~Dzik :
No photo ~Dzik Użytkownik anonimowy
Zamiast Punto mogliście umieścić Fiata Coupe ;)
5 lip 15 18:55 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dudek Użytkownik anonimowy
~Dudek :
No photo ~Dudek Użytkownik anonimowy
Gti bez ww golfa i peugeota 306 slaby artykul
10 lis 14 10:22 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piter Użytkownik anonimowy
~Piter :
No photo ~Piter Użytkownik anonimowy
Do "Dudek".
Gościu Golf i 306 to nie ta klasa. Chodzi o auta małe a nie kompakt.
14 sie 17 11:53
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~grzesiek Użytkownik anonimowy
~grzesiek :
No photo ~grzesiek Użytkownik anonimowy
Seat Ibiza fl z legendarnym 1.9 Tdi☺
26 wrz 15 23:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jmcars Użytkownik anonimowy
~jmcars :
No photo ~jmcars Użytkownik anonimowy
Nissan almera git polecam
25 wrz 15 23:04
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Roverek Użytkownik anonimowy
~Roverek :
No photo ~Roverek Użytkownik anonimowy
A gdzie MG ZR lub Rover 25 1.8... Za 10 tyś to kupisz samochód w stanie igła. Pozdrawiam
6 lip 15 12:09 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ScreeNDorifto Użytkownik anonimowy
~ScreeNDorifto :
No photo ~ScreeNDorifto Użytkownik anonimowy
No a peugeot 306 xsi albo s16/gti ? Z tym drugim troche ciężej. Tak jak większość zabrakło kilku aut.
5 lip 15 18:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~henry Użytkownik anonimowy
~henry :
No photo ~henry Użytkownik anonimowy
Saxo !!
17 kwi 15 19:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Małe GTI za 10 000 zł. Sprawdzamy, który model warto wybrać (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego