Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mazda 3 - nowa generacja z nowym benzyniakiem

8 sty, 14:55

Stylistycznie kolejne wydanie kompaktowej Mazdy ma bazować na modelu Kai Concept Z kolei pod maską znajdzie się rewolucyjny benzyniak z samoczynnym zapłonem.

Udostępnij
0
Skomentuj

Na początku 2019 roku Mazda chce wreszcie wprowadzić do sprzedaży pierwszy benzynowy silnik z zapłonem samoczynnym. Jednak w tym motorze w dalszym ciągu będą wykorzystywane świece zapłonowe. Mają one służyć do zapłonu mieszanki tylko po uruchomieniu silnika i pod pełnym obciążeniem. Przy częściowym obciążeniu uboga mieszanka jest zapalana dzięki wysokiemu sprężaniu. Mazda obiecuje o 30 proc. niższe spalanie i mniej sadzy, może się więc obejść bez filtra cząstek stałych.

Przekonaliśmy się już (na potrzeby testu silnik zamontowano w aktualnej Maździe 3), że jednostka nie ma wady diesla w postaci typowego klekotu. Motor o pojemności 2 litrów z kompresorem generuje około 190 KM. W trakcie przyspieszania wyczuwa się, że wysoki moment obrotowy sprzyja elastyczności jednostki.

Silnik zostanie wykorzystany w nowej Maździe 3. Jej stylistyka bazuje na przedstawionym podczas salonu w Tokio w 2017 roku Kai Concepcie. Nasza wizualizacja pokazuje, że będzie to auto o bardziej obłych kształtach niż dotychczas. W stylistyce wyczuwa się więcej sportowego ducha.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (131)

No photo
No photo ~Inż. Detroit Użytkownik anonimowy
~Inż. Detroit
No photo ~Inż. Detroit Użytkownik anonimowy
do ~Obserwator:
No photo ~Obserwator Użytkownik anonimowy
8 sty 21:49 użytkownik ~Obserwator napisał
Ale świeży wynalazek.
Honda zrobiła to już w 1969 r. W 1974 r. wypuściła na rynek Hondę CVCC. Oficjalna nazwa silnika brzmi bowiem Compoud Vortex Controlled Combustion, czyli komora spalania o zawirowaniu strumieniowym. Wówczas nie było wtrysku paliwa, t
Waści religia z biologią się pomyliły.
Wiesz Wasze że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele.
Chwali ci się że sporo wiesz, ale tak autorytatywnie wypowiadasz się i krytykujesz obecne rozwiązanie, że aż muszę swój czas poświęcić i wyprowadzić niektóre dzieci z błędu. No bo widzisz - dzisiaj każdy może pisać co chce w necie, a małolaty traktują to jak biblię. A potem matołki nam rosną. A tego nie chcemy, prawda?

Otóż pomyliłeś Wasze stratified charge, czyli spalanie mieszanki uwarstwionej, komorę wstępną, zapłon samoczynny i zapłon iskrowy. Wszystko wrzuciłeś do jednego worka bez rozumienia różnic.
CVCC nie ma nic wspólnego z silnikiem Mazdy, który pracuje zarówno w trybie Zapłonu Samoczynnego jak i Zapłonu Iskrowego - w zależności od warunków pracy silnika. Uwierz mi - coś takiego to nie w kij dmuchał. To coś o niebo trudniejsze niż Stratified Charge.
CVCC to było spalanie mieszanki uwarstwionej - bogata mieszanka przy samej świecy i uboga mieszanka w reszcie cylindra. Ta uboga nie zapaliła by się od świecy dlatego przy świecy musiała być bogata - taka którą świeca jest w stanie zapalić. I to właśnie oznaczają te liczby/stosunki powietrza do benzyny, czyli 8:1 albo 20:1.

Ale żeby tę bogatą mieszankę trzymać blisko świecy i nie rozpuścić w reszcie ubogiej mieszanki, pożyczono rozwiązanie często stosowane w silnikach diesla - komorę wstępną. Nie czyni to jednak tego silnika dieslem. Nie było tu mowy o zapłonie samoczynnym. No i komora ta była dosyć daleką kuzynką komory wstępnej. Było to raczej zagłębienie w głowicy oddzielone od reszty perforowaną blachą (taką z dziurkami). No i dołożyli tam dodatkowy zawór co skomplikowało konstrukcję.

Krótko - stara Honda miała silnik z mieszanką uwarstwioną. Coś co dzisiaj ma prawie każdy silnik tyle że osiąga się to inaczej - wtryskiem bezpośrednim gdzie więcej paliwa wtryskuje się na świecę a mniej do reszty cylindra.

Silnik u Mazdy to silnik który może pracować jak silnik iskrowy a jednocześnie jak silnik diesla (zapłon samoczynny). Jeśli doda się do tego że pracuje na benzynę, to tylko znawcy rozumieją skalę problemu z liczbą cetanową benzyny.
Nie wchodząc w szczegóły - jest to uproszczona forma nowoczesnego silnika HCCI która jednak nie wymaga tak wysokiego stopnia sprężania jak HCCI ponieważ zapłon wciąż kontroluje świecą. Nazwa tego to SPCCI, czyli Spark Plug Controlled Compression Ignition. Natomiast silników HCCI jeszcze chyba w masowej produkcji nie ma ze względu na poziom skomplikowania kontroli samozapłonu mieszanki benzyny.
Ale kiedy już wejdą to będą paliły mniej benzyny niż diesle ropy.
8 sty 23:15 | ocena: 88%
Liczba głosów:24
88%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kolo Użytkownik anonimowy
~kolo :
No photo ~kolo Użytkownik anonimowy
Mazdy 3, a przede wszystkim 6 pierwszej generacji niestety miały problemy z korozją. Jednak jeśli się odpowiednio zabezpieczyło podwozie, problem znikał. Miałem Mazdę 3 przez 8 lat (kupowałem za granicą, bo w Polsce jeszcze wówczas ich nie sprzedawali) i po pierwszych śladach rdzy na podwoziu zrobiłem konserwację. Raz i starczyło, więcej problem się nie pojawił. Teraz mam od kilku lat trójkę drugiej generacji, problemu rdzy już nie ma. Samochód, przynajmniej mój, jest absolutnie bezawaryjny. Gdy będę wymieniał, to znów wezmę pewnie Mazdę, bo to naprawdę fajne auta.
8 sty 21:40 | ocena: 76%
Liczba głosów:58
76%
24%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zen Użytkownik anonimowy
~Zen :
No photo ~Zen Użytkownik anonimowy
Do driven22 jesteś trepem, i na pewno nie masz mazdy 6 z tym silnikiem. Skoro to taki słaby silnik, a ty go wybrałeś mając porównanie z jednorazówką od burakowozu to jest to kolejny dowód, że jesteś kretynem. Jeszcze się tym chwalisz. 2 sprawa to mazdowskie 2.0 to wolnossąca jednostka o nie uturbiona popierdółka która się rozsypie po 50 tysiącach. Ten silnik ma 9s do 100 więc ma takie samo przyspieszenie jak 2.0 TDI w najnowszym pasacie. Temat spalania pominę bo nie potrafisz jeździć. Wykręce tym silnikiem lepsze spalanie od każdego turboshitu gdy będę się wlókł jak typowy wieśniak z kapeluszem za sterami najnowszej skody superb. O trwałości silnika mazdy do niemieckich wynalazków nawet nie będę dyskutował bo to jest przepaść nieosiągalna dla islamskich inżynierów. Zresztą jak piszą w tym artykule będzie turbo dla mazdy i w modelu 3 i 2.5 litra w 6. Więc będziesz miał czym pojechać. Japończycy twierdzą że turbo 2.5 litra ma osiągi jak 4.0 litra V8 więc mocy nie zabraknie. Pytanie jakie to trwałe będzie. Co do jakości to Niemcy w 2016 byli krajem, który zajął pierwsze niechlubne miejsce jako producent największych bubli, a to za sprawą woldzwagena i mercedesa. Byli gorsi od Chin które jest na miejscu 3.
9 sty 12:25 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
~plusik36
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
do ~Kloni:
No photo ~Kloni Użytkownik anonimowy
8 sty 21:09 użytkownik ~Kloni napisał
Mam mazde 6 rocznik 2005 od nowości chcę zakupić teraz nową tylko pytanie czy one nadal mają tak kiepską blacharke. Nadal wychodzi po krótkim czasie użytkowania rdza?
Z przykrością potwierdzam rdza to dalej bolączka Mazdy. 3 lata i masz ja w klapie i drzwiach. A gdy jeszcze trafi się jakaś stłuczka i blacharz lakiernik początkujący to też w miejscach napraw. Silnikowo gdy zastosujemy uogólnienia żaden ( podkreślam żaden) niemiecki szajs nie jest w stanie dorównać. Mogą mnie minusować fani niemieckich technologi ale taka jest prawda. Powiedzenie w serwisie ( szczególnie Mazdy) silnik przeżyje trzy budy. Jeżeli tylko użytkownik robi co przewiduje producent to na złom idzie ruina buda a silnik jak zegarek. Ci wszyscy którzy piszą że mają ileś lat samochód i zero rdzy to w 90% farciarze iż poprzedni użytkownicy dokonali ponadstandardowego zabezpieczenia antykorozyjnego. Tak chcesz mieć spokój to z salonu o dobrej firmy konserwacyjnej na świeżo a wtedy masz szansę by z czerwona nie spotkać ( przynajmniej niezbyt prędko)
8 sty 22:10 | ocena: 67%
Liczba głosów:27
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Obserwator Użytkownik anonimowy
~Obserwator :
No photo ~Obserwator Użytkownik anonimowy
Ale świeży wynalazek.
Honda zrobiła to już w 1969 r. W 1974 r. wypuściła na rynek Hondę CVCC. Oficjalna nazwa silnika brzmi bowiem Compoud Vortex Controlled Combustion, czyli komora spalania o zawirowaniu strumieniowym. Wówczas nie było wtrysku paliwa, tylko gaźniki. Honda zastosowała trzeci zawór obsługujący małą komorę spalania bogatej mieszanki o składzie 8 x 1. Pozostała mieszanka miała skład 20 x 1.
Amerykanie - w USA panował kryzys paliwowy - przesiedli się na te Hondy. Ten miejski samochód spalał w mieście mniej niż 4 l. benzyny. Przy spalaniu 6 galonów przez amerykańskie samochody, była to rewolucja.
Następca tej Hondy nosił nazwę Civic.

8 sty 21:49 | ocena: 57%
Liczba głosów:37
57%
43%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mandms Użytkownik anonimowy
~Mandms :
No photo ~Mandms Użytkownik anonimowy
I oto sposob w jaki jak mały producent potrafi oprzeć się modom lansowanym przez wielkie koncerny.jak widać i downsizing może być zbędny,i DPF i dwumasa i turbo.da się- tylko trzeba mieć swoje zdanie.
8 sty 20:38 | ocena: 82%
Liczba głosów:67
82%
18%
| odpowiedzi: 10
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JPNY Użytkownik anonimowy
~JPNY :
No photo ~JPNY Użytkownik anonimowy
Co sie kilku znafcow uparlo na rdze,korozje
Mowa o silnikach a ci swoje o rdzy.
Kuzwa kup sobie minie opierd.l caly samichod minią i bedziesz mial jeden z drugim po klopocie
Albo znafcy wymieniajcie tzn kupujcieco dwa lata nowy i po herbacie malkontenci zasr.ni
8 sty 23:57 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hg Użytkownik anonimowy
~Hg :
No photo ~Hg Użytkownik anonimowy
Mazda pokazuje, ze auta nie musza byc nudne i pospolite. W porownaniu do kartonowego golfa wyglada jak statek kosmiczny. Nie mowie, ze vw zly ale wole mazde.
8 sty 21:33 | ocena: 91%
Liczba głosów:66
91%
9%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~Zen:
No photo ~Zen Użytkownik anonimowy
9 sty 12:25 użytkownik ~Zen napisał
Do driven22 jesteś trepem, i na pewno nie masz mazdy 6 z tym silnikiem. Skoro to taki słaby silnik, a ty go wybrałeś mając porównanie z jednorazówką od burakowozu to jest to kolejny dowód, że jesteś kretynem. Jeszcze się tym chwalisz. 2 sprawa to mazdowsk
1. Po co obrażasz ludzi - przez to może czujesz się lepiej ale strasznie tracisz wiarygodność.
2. Nie wiem dlaczego zakładasz tak niską trwałość silników z doładowaniem, tak samo jak legendarną odporność silników atmosferycznych - tu i tu są silniki mniej lub bardzie udane - przecież japońskie bardzo zasłużone marki (Mitsu, Subaru) także stosowały bądź stosują silniki turbodoładowane i chyba nie potwierdzisz, że po 50kkm silnik się rozsypuje (cokolwiek miałoby to znaczyć). Nie masz chyba także na myśli turbodiesli - wolnossący motor Diesla to już raczej rzadkość :)
3. Gwarantuje Ci, że MAKSYMALNE przyspieszenie nie ma nic wspólnego ze sprawną jazdą na co dzień. Bardziej liczy się jak silnik oddaje potencjał przy niskich i średnich obrotach - tutaj jednostki doładowane nie pozostawiają złudzeń i ich eksploatacja w normalnych warunkach jest o niebo przyjemniejsza od silników wolnossących. No chyba że na każdych światłach lubisz (albo polubisz jeśli jeszcze nie masz prawka) wykręcać 6500 obr/min No ale o gustach się nie dyskutuje ;-)
4. Lepsze spalanie przy eko-jeździe? Niekoniecznie! Down-sizing właśnie zakłada baaardzo delikatną eksplatację i na tym polu niejednokrotnie ogrywa wolnossącą konkurencje! Co innego przy próbie nieco żwawszej jazdy. No ale po co znów te skodowskie inwektywy...
5. "Islamskich inżynierów" - no comment Naprawdę zaczynam mieć wrażenie, że masz trochę za mało lat, za to dużo czytasz memów. Nie tędy droga w dyskusjach o moto...
6. No niestety nie piszą o turbo tylko o kompresorze - nie jest to synonim - warto zasięgnąć nieco wiedzy.
7. Poproszę o link do statystyk dot. niezawodności aut 2016, gdzie - rzekomo - Chiny są na 3-cim miejscu (cokolwiek to znaczy).
Pozdrawiam
9 sty 15:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fc mazda Użytkownik anonimowy
~fc mazda
No photo ~fc mazda Użytkownik anonimowy
do ~mazda3:
No photo ~mazda3 Użytkownik anonimowy
8 sty 21:24 użytkownik ~mazda3 napisał
Tak? Zapraszam do mojej 3 BL z 2009r,jak znajdziesz gdziekolwiek rdzę,to stawiam flaszkę.

PS nie mam garażu,a Magda stoi od nowości na zewnątrz ;)
moja MX-5 też nie ma rdzy, a jest z 2008 roku (NC). Jeżdżę nią zimą, choć ostatnio śniegu raczej mało, ale sól sypią (myjnia bezdotykowa, lanca w rękę i podwozie odsalam pi x oko i jest okej, w porównaniu do siostry która ma nową Mazdę 3 od ponad pół roku i NIGDY nie jej nie myła (ja musiałem siłą myć za nią) - ja dbam o wiele bardziej o autka). Ale sąsiad ma poprzedniej generacji 6tkę z tego samego roku i od spodu cała ruda. Ma też 20-kilku letniego Saaba i ani grama rdzy od spodu (ani w ogóle).
8 sty 23:03 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Mazda 3 - nowa generacja z nowym benzyniakiem (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego