Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Mazda6 z rekordami świata

21 paź 14 10:10

Próba bicia rekordu świata na torze wyścigowym Papenburg przez Mazdę6 zakończyła się ustanowieniem 20 nowych rekordów świata FIA.

Udostępnij
0
Skomentuj

Trzy Mazdy6 SKYACTIV-D 175 KM, prowadzone łącznie przez 23 kierowców z siedmiu krajów europejskich, w tym z Polski - red. Szymon Sołtysik - Top Gear i red. Roman Popkiewicz - Auto, motor i sport. po 24-godzinnym maratonie, w krótkich odstępach dotarły do mety. Zwycięski samochód zanotował w ciągu 24 godzin średnią prędkość 221,072 km/h, wyraźnie poprawiając dotychczasowy rekord FIA dla samochodów seryjnych z silnikiem Diesla o pojemności skokowej 2000-2500 cm3, wynoszący 209,824 km/h. Oprócz 24-godzinnego rekordu świata trzy Mazdy6 ustanowiły łącznie jeszcze 19 innych rekordów świata FIA (z zastrzeżeniem autoryzacji przez FIA / Subject to FIA homologation).

W ciągu 24 godzin każdy z trzech pojazdów przejechał łącznie około 5430 km, 434-krotnie okrążając tor wyścigowy mierzący 12,3 km długości. Kierowcy – kobiety i mężczyźni – spędzali za kierownicą w ogromnej koncentracji po półtorej godziny. Na trasie nie wolno im było jechać w cieniu aerodynamicznym innej Mazdy6. Musieli też próbować idealnie wchodzić w oba ostre zakręty, aby jak najmniej stracić na prędkości. Na podkreślenie zasługuje fakt, że po 24 godzinach rozbieżność w zakresie średniej prędkości wszystkich trzech Mazd6 wyniosła zaledwie 0,89 km/h, co dowodzi wysokiej precyzji pojazdów, kierowców oraz ekipy serwisowej.

Już w maju 2014 roku Mazda ogłosiła nabór kierowców zainteresowanych udziałem w zespole podejmującym próbę bicia rekordu świata. W rezultacie na trzy załogi złożyła się barwna mieszanka kierowców wyścigowych, dziennikarzy i miłośników motoryzacji, którzy w trakcie imprezy wykazali się nadzwyczajną umiejętnością pracy zespołowej.

Kluczem do sukcesu podczas bicia rekordu, prócz wytrzymałości i precyzji Mazdy6, napędzanej innowacyjnym silnikiem Diesla SKYACTIV-D oraz wysokich umiejętności kierowców, była także perfekcyjna praca ekipy serwisowej, która mniej więcej co półtorej godziny tankowała samochody i pomagała w zmianie kierowcy. Czas pobytu w boksie wliczano bowiem do średniej prędkości. Członkami ekip serwisowych byli pracownicy różnych serwisów Mazdy, a ich profesjonalizm i wysoka motywacja przez całe 24 godziny znacząco przyczyniła się do osiągnięcia sukcesu.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~szifo 109 Użytkownik anonimowy
~szifo 109 :
No photo ~szifo 109 Użytkownik anonimowy
Jakie kobiety,ja tutaj widze tylko jedna i sami faceci.
21 paź 14 23:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
~gość
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
do ~Korek:
No photo ~Korek Użytkownik anonimowy
21 paź 14 14:44 użytkownik ~Korek napisał
No właśnie, ZA KRÓTKIE SIEDZISKO (!) - znamienne dla producentów z Japonii. Czy tak trudno dla odbiorcy w Europie wprowadzić opcję "dłuższego siedziska"?
Samochód piękny, technika (silnik benzynowy bez turbo) bardzo mi odpowiada i brałbym go w ciemno. Ale
ja bym n ie powiedział że za krótkie, ja mam 180 cm i siedzi mi sie wyodnie a silnik 2,2 175 to jest klasa sama dla siebie mamy taką w robocie
21 paź 14 21:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Korek Użytkownik anonimowy
~Korek :
No photo ~Korek Użytkownik anonimowy
No właśnie, ZA KRÓTKIE SIEDZISKO (!) - znamienne dla producentów z Japonii. Czy tak trudno dla odbiorcy w Europie wprowadzić opcję "dłuższego siedziska"?
Samochód piękny, technika (silnik benzynowy bez turbo) bardzo mi odpowiada i brałbym go w ciemno. Ale jeśli za każdym razem jadąc w dłuższą trasę mam sie irytować niewygodnym siedziskiem, to ja dziękuję. Niestety, podkreślam NIESTETY, będę musiał spojrzeć w kierunku samochodów niemieckich (mondeo, insignia) lub poczekam na nowa lagunę (wreszcie ma mieć przyzwoite rozmiary, choć siedziska w renówkach tez są krótkie - zobaczymy co pokażą w nowej lagunie)
21 paź 14 14:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Mazda / Auto Świat

Mazda6 z rekordami świata

Mazda6 z rekordami świata (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego