Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mitsubishi Eclipse Cross - nowy wymiar SUV-a

8 lis 17 14:05

Mitsubishi Eclipse Cross - wraz z tym modelem japońska firma wprowadza SUV-a, który ma uzupełnić lukę pomiędzy ASX-em a Outlanderem. Każdy z tych modeli powstał na takiej samej platformie

Udostępnij
0
Skomentuj

Mitsubishi Eclipse Cross z licznymi załamaniami (szczególnie z przodu) prezentuje się futurystycznie. Poza tym nadwozie ozdobiono obficie chromowanymi dodatkami. Czy jest to ładne? To już rzecz gustu. Natomiast nie podlega dyskusji, że tak zaprojektowany samochód prezentuje się ciekawie.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross Foto: Mitsubishi / Mitsubishi

We wnętrzu jest mniej oryginalnie. Po wzorze wskaźników oraz stylizacji deski rozdzielczej szybko zorientujemy się, że podróżujemy Mitsubishi. Materiały wykończeniowe są w przeważającej części dobre, ale szkoda, że wśród nich pojawiły się tandetnie wyglądajęce srebrne, plastikowe elementy.

Jednak ważniejsze jest to, że Mitsubishi Eclipse Cross ma na pokładzie obszerne i wygodne fotel, pozycja za kierownicą jest komfortowa, a ilość przestrzeni w obu rzędach siedzeń więcej niż wystarczająca.

Mitsubishi Eclipse Cross - nie dla rodziny

Mniej entuzjastycznie prezentuje się część ładunkowa. Pojemność 341 l to za mało żeby zmieścić urlopowe bagaże całej rodziny. Kufer można powiększyć (do 448 l) po przesunięciu do przodu tylnej kanapy, ale wówczas nawet dla dzieci będzie za mało miejsca na nogi.

W chwili obecnej Mitsubishi Eclipse Cross występuje tylko z doładowanym benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 163 KM (w planach jest jeszcze 150-konny diesel). Do wyboru jest skrzynia manualna lub bezstopniowa z symulowanymi 8 biegami.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross Foto: Mitsubishi / Mitsubishi

Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy samochód w tej drugiej konfiguracji. Wrażenie? Jak najbardziej pozytywne. Silnik okazuje się cichy zarówno podczas jazdy w mieście, jak i z prędkościami autostradowymi. Hałas wzmaga się jedynie podczas gwałtownego przyspieszenia (wirtualne biegi nie do końca redukują tę cechę - typową dla aut z CVT).

Jednak można to wybaczyć bowiem Mitsubishi Eclipse Cross odwdzięcza się dobrą dynamiką. Setkę uzyskuje się po 9,8 s (wersja z manualem po 10,3 s).

Mitsubishi Eclipse Cross przyjemnie się prowadzi

Pomimo dobrej dynamiki autem przyjemniej podróżuje się spokojnie. To dlatego, że miękko zestrojone zawieszenie sprzyja mocnym przechyłom karoserii na zakrętach. Za to tłumienie nierówności jest bardzo dobre. Nawet większe wyboje nie obniżają komfortu podróżowania.

Mitsubishi Eclipse Cross już można zamawiać, a jego ceny zaczynają się od 93 990 zł za wersję z manualną skrzynią i napędem na przód. Odmiana z CVT i napędem 4x4 (takim autem jeździliśmy) to wydatek minimum 133 990 zł.

Mitsubishi Eclipse Cross - nasza opinia

Zbudowany na bazie Outlandera samochód zapewnia jadącym wysoki komfort i umożliwia dynamiczną jazdę. Szkoda jednak, że mały bagażnik nie pasuje do rodzinnych wyjazdów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej