Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.684.271.96
Średnio4.634.784.472.11
Najdrożej4.894.994.672.24

Mitsubishi Outlander - dobre auto z kiepskim dieslem

20 mar, 15:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Mitsubishi Outlander II kusi dość obszernym i funkcjonalnym wnętrzem oraz atrakcyjnymi cenami. Niestety, pod maską najczęściej ma ryzykownego diesla.

Umiejętności Mitsubishi w budowaniu samochodów 4x4 nie budzą wątpliwości – to jedna z najbardziej utytułowanych firm w historii Rajdu Dakar, a jej auta podbiły niejeden teren. Już w latach 90. XX wieku Japończycy rozpoczęli prace nad lekkim pojazdem rekreacyjnym, ale ani Pajero Pinin, ani Outlander I nie odniosły sukcesu. Temu drugiemu brakowało funkcjonalności i modnych diesli pod maską. Gdy w 2007 r. do europejskich salonów wjechał Outlander II, z miejsca zyskał ogromną popularność. W Polsce przez pewien czas był nawet na szczycie listy sprzedaży SUV-ów!

Co zadecydowało o sukcesie? Przede wszystkim dwa czynniki: bardzo ciekawe, obszerne i funkcjonalne nadwozie oraz oszczędne diesle pod maską. Jak oceniamy auto po 10 latach od rynkowego debiutu?

Pojemny? Tak. Trwały? Gorzej

Nadwozie nawet teraz może się podobać. Wygospodarowano w nim naprawdę dużo miejsca na wysokości ramion i nad głowami, nie brakuje też przestrzeni na nogi. Niemałe gabaryty bardzo dobrze wykorzystano, nie żałowano na dodatek takich rozwiązań, jak dzielona i przesuwana tylna kanapa. Wiele egzemplarzy (bogatsze wersje) ma ponadto maleńką ławkę, rozkładaną w bagażniku – należy ją jednak traktować tylko jako awaryjne miejsce dla dzieci. Bagażnik jest obszerny, dodatkowo pomaga dzielona poziomo tylna klapa – na dolnej części można wygodnie usiąść.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Tylu pochwał nie poślemy jednak w kierunku silnika. Jak się okazało, volkswagenowski motor 2.0 z pompowtryskiwaczami to jedna z najgorszych jednostek ostatnich lat. Sztandarowy problem to pękająca głowica, ale niezbyt wysoką sprawnością cechują się też np. pompowtryski.

W silnik 2.0 DI-D są wyposażone dwie trzecie Outlanderów wystawionych do sprzedaży. Wśród benzyniaków dominuje dwulitrówka. To właściwie bezproblemowy motor, nieźle nawet znoszący współpracę z instalacją LPG. W układzie przeniesienia napędu tej wersji spotkacie skrzynie manualne (problem z łożyskowaniem wałka sprzęgłowego; niestety, naprawa zajmuje około 8 roboczogodzin, więc szczególnie w ASO nie będzie tanio) lub CVT, które z kolei mają skłonność do przegrzewania się. Kolejna wada: silniki 2.0 nie były łączone z napędem 4x4. Pozostałe jednostki to turbodiesle 2.2 (francuski lub japoński) oraz benzyniaki 2.4 lub 3.0 (rynek amerykański). Wszystkie jednak stanowią margines rynku.

Trwałość Outlanderów (poza silnikami) nie jest najgorsza, ale i tak trzeba zwracać uwagę na wiele elementów: w podwoziu nie brakuje kłopotów z korozją (na razie głównie belki pomocniczej i tłumika, ale też coraz trudniej odkręca się niektóre śruby). Słabe są łączniki stabilizatorów i hamulce (tarcze i klocki), za to amortyzatory zasługują na pochwałę. Forsowna jazda w terenie niezbyt dobrze wpływa na trwałość sprzęgła międzyosiowego.

Outlander to uniwersalne auto: sprawdzi się w roli pojazdu rodzinnego oraz na szutrowych drogach. Outlander to uniwersalne auto: sprawdzi się w roli pojazdu rodzinnego oraz na szutrowych drogach. Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

Mitsubishi Outlander II - ceny części:

Filtr oleju od 25 zł
Filtr powietrza od 85 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 160 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 440 zł
Amortyzatory (przód) od 560 zł
Łożysko koła (przód) od 210 zł
Błotnik przedni od 680 zł
Reflektor od 540 zł
*ceny dotyczą nieoryginalnych elementów o dobrej jakości do Outlandera z silnikiem 2.0 DI-D z 2008 roku

Mitsubishi Outlander II - serwis:

Olej silnikowy co 20 tys. km lub rok
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km lub rok
Płyn hamulcowy co 60 tys. km lub 2 lata
Płyn chłodzący co 80 tys. km lub 4 lata
Filtr paliwa co 40 tys. km lub 2 lata
Olej w skrzyni biegów co 200 tys. km lub 10 lat
Olej w tylnym dyferencjale co 80 tys. km lub 3 lata
Olej w skrzyni rozdzielczej co 100 tys. km lub 3 lata
Napęd rozrządu co 120 tys. km
*interwały dla silnika 2.0 DI-D

Mitsubishi Outlander II - dane techniczne:

Dane techniczne 2.0 2.0 DI-D
Silnik – typ/cyl./zawory benz./R4/16 t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1998 1968
Moc maks. (KM/obr./min) 147/6000 140/4000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 199/4200 310/1750
Skrzynia biegów man. 5, CVT man. 6
Napęd przedni 4x4
Masa własna/ładowność (kg) 1425/645 1660/700
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4640/1800/1680
Rozstaw osi (mm) 2670
Przysp. 0-100 km/h (s) 10,8 10,8
Prędkość maks. (km/h) 184 187
Spalanie (wg EU; l/100 km) 10,0/6,4/7,7 8,5/5,7/6,7

Naszym zdaniem: gdyby nie ryzykowny diesel...

Mitsubishi sięgnęło po – wydawałoby się – sprawdzone rozwiązanie, niestety, nie wyszło to na dobre, bo obecnie silnik 2.0 DI-D (z VW) uchodzi za jeden z najgorszych na rynku! Szkoda, bo Outlander to ciekawe auto, mogące służyć do lekkiej turystyki lub po prostu dla rodziny. Z kolei benzyniak 2.0 nie ma napędu 4x4.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, odnowionym VW Golfem Sportsvan i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testy długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (67)

No photo
No photo ~R@D Użytkownik anonimowy
~R@D :
No photo ~R@D Użytkownik anonimowy
Miałem okazje pojeździć kilka miesięcy Outlanderem z silnikiem 2,2 d, naprawdę auto bardzo wygodne i pojemne. Prowadzi się pewnie pomimo swoich gabarytów na spokojnie daje radę w mieście i nie pali za wiele. Jedyny feler to jak w innych Mitsu z tego okresu twarde i łatwe do zarysowania plastiki i drobne, wycierające się przyciski na konsoli. W ostatecznym rozrachunku jednak wybrałem bardziej kompaktowego ASX.
Jednak pomimo wszystko silniki VW w tej marce to były dla nich strzałem w kolano i nawet późniejsze 1,8 DID nie zatarły tego smrodu.
20 mar 16:28 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mam takiego Użytkownik anonimowy
~Mam takiego :
No photo ~Mam takiego Użytkownik anonimowy
Mam Miśka 2.0 DiD 2011, przejechane 220 tyś i dalej śmiga bez awarii. Olej wymieniam co 10 tyś, tj co 20 tyś w salooonie a jeszcze dodatkowo między serwisem bo serwis zaleca co 20 tyś. Poza tym klocki i tarcze wg zużyucia, pasek rozrządu co 100 tyś, kupiłem go w salunie nowego. Mam znajomego mechanika w serwisie i mówi jak bede pilnował eksploatacji, olejów w silniku, dyfrach to spokojnie przejade 300 tyś bez poważniejszych napraw. No i paliwo leje tylko verva bo ma lepszego kopa, a moc mam serwisowo podniesioną do 180 KM. Bzdury ktoś pisze albo ja mam szczęście do tego silnika. Pali od 6,7 do 9 litrów na sto km. Tylko jest głośno w środku to jedyny minus tego auta. Myślę że bede nim jeździł do samego końca - mojego lub jego. Amen.
7 maja 16:05 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wlasciciel "felernego" Użytkownik anonimowy
~wlasciciel "felernego" :
No photo ~wlasciciel "felernego" Użytkownik anonimowy
Mam opisywanego 2.0 od 7 lat. Po 30 tys mapowanie silnika na 185 KM. Spalanie w trasie przy 130 - 7 litrow. Teraz ma 140 tys i ZERO problemow. NIC. Wymiana klocki, tarcze, rozrzad, drazki stabilizatora, amortyzatory (jezdze nim po budowach). Troche dbania i nic wiecej. Na razie odpukac.
20 mar 18:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jur Użytkownik anonimowy
~jur :
No photo ~jur Użytkownik anonimowy
Przecież kilka lat temu pisaliście że te silniki są najlepsze na świecie. Co się stało redaktora naczelnego wymienili , inna dyrektywa przyszła z Niemiec. Czy już dalej nie da sie kłamać. Wasze opinie są kłamliwe i tendencyjne. Może dlatego że niemieckie ?
7 maja 09:41 | ocena: 96%
Liczba głosów:24
96%
4%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marus Skawina Użytkownik anonimowy
~marus Skawina :
No photo ~marus Skawina Użytkownik anonimowy
Haha. Najlepiej to pisac o silnikach jak sie nie zrobilo ani kilometra. Mam miska 2.0 Did od nowosci salon. Przejechane 160tys. Regularnie wymieniam olej. Silnik pcha autko od 7 lat bezawaryjnie i spala od 6.8l przy 90km/h spokojna jazda do 9l przy 160km/h autostrada. Miasto 7.5l. I co chciec wiecej. 10poduszek, 2 tony, 4x4 komfort w zimie, super wyglad. Kosztuje mnie kilometr 30groszy. Bezawaryjne autko. Stac mnie na bmw5 ale nie mam zamiaru tego japonca sie pozbywac. Bylby to nonsens.
21 mar 04:00 | ocena: 56%
Liczba głosów:27
56%
44%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~msx Użytkownik anonimowy
~msx :
No photo ~msx Użytkownik anonimowy
Przedłuż trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów zadbaj o to co Ci jeszcze dobrze służy. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2012 r. Toyota - Japonia link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html zaleca technologięSX6000 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
7 maja 13:49 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
~Paweł :
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
Mam Outlandera z 2008r od nowości. Silnik VW 2.0 DiD. Życzę wszystkim kierowcom, żeby ich samochody były równie bezawaryjne jak mój. Ten silnik jest wolny od przypadłości znanych z VW i Audi, pochodzi z końca produkcji i chyba udało się już Niemcom usunąć te wszystkie znane usterki. Trzeba regularnie wymieniać dobry olej - ja jeżdżę na Motulu. Problemem rzeczywiście są hamulce, ale wynika to z reguły z niewiedzy mechaników (nawet tych z ASO) - trzeba regularnie i często smarować zaciski z tyłu, zapieczone powodują przegrzewanie i krzywienie przednich tarcz, które są nadmiernie obciążone przy hamowaniu.
20 mar 23:51 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pablo Użytkownik anonimowy
~Pablo :
No photo ~Pablo Użytkownik anonimowy
Redaktor wykazał się skrajną ignorancją i nieznajomością tematu.Pracuję w serwisie Mitsubishi i przez 10 lat pracy nie mieliśmy ani jednego przypadku pęknięcia głowicy. Silnik 2.0DiD może nie ma super osiągów, ale jest trwały i tani w naprawach. Wystarczyło sprawdzić w centrali Mitsubishi, popytać a nie straszyć potencjalnych nabywców, wstyd.
22 mar 08:39 | ocena: 65%
Liczba głosów:23
65%
35%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ToYaFan Użytkownik anonimowy
~ToYaFan :
No photo ~ToYaFan Użytkownik anonimowy
Każdy obeznany w temacie wie, że najlepszy silnik w tym modelu to właśnie 2.2D od Mitsubishi, wcale nie tak egzotyczny bo na rynkach jest i sporo. Wiadomo, że gdzueś trzeba było się pozbyć tych felernych wersji silnikowych za sąsiedniej granicy, a który kraj jak nie Polska będzie się tak do tego nadawał. Poza tym większość Polaków i tak wybiera mniejsze silniki.

20 mar 19:38 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ben Użytkownik anonimowy
~Ben :
No photo ~Ben Użytkownik anonimowy
2010 rok.260 tys.Wymieniam płyny,rozrząd zgodnie z wytycznymi.Jeżdżę i nigdy mnie nie zawiódł.To proste-jeżeli się dba o samochód i umiejętnie jeździ to się nie psuje.


20 mar 19:50 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

Mitsubishi Outlander - dobre auto z kiepskim dieslem

Samochód często wybierany jest jako niezbyt kosztowne, a ciekawe auto dla rodziny. W takiej roli sprawdza się nienajgorzej. Jest wygodny, obszerny, łatwo znajdziecie egzemplarze z napędem 4x4 podnoszącym bezpieczeństwo.

Mitsubishi Outlander - dobre auto z kiepskim dieslem (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Paweł Rosłoń, Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego