CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.194.091.96
Średnio4.544.754.422.12
Najdrożej4.894.994.852.45

Jak nie naprawiać nadwozia

20 lis 13 16:23
Udostępnij
0
Skomentuj

Masz stare auto ze skorodowaną podłogą i postanowiłeś przed zimą ją naprawić. Czy warto jechać do blacharza, a może wykonać naprawę samemu. Przestawiamy dwa przykłady napraw nadwozia: fachową i taką jakej nie należy wykonywać

Czytelnik przesłał nam list i zdjęcia z naprawy blacharskiej podłogi jaką wykonał we własnym zakresie. Chcemy by posłużyła ona jako przestroga.

„Kilka miesięcy temu kupiłem 23-letniego Mercedesa W201, który miał skorodowaną po prawie stronie podłogę. Korozja powstała w miejscu wykonanej wcześnie naprawy blacharskiej, wzdłuż spawu, który zapewne nie został odpowiednio zabezpieczony antykorozyjnie. W jego miejscu pojawiła się dziura przez którą dostawała się woda. Pojechałem z tą usterką do warsztatu blacharskiego, który za naprawę podłogi i progu zażądał 1500 zł.

Ponieważ kwota ta stanowi połowę wartości mojego samochodu zrezygnowałem z naprawy w warsztacie i postanowiłem samemu ją wykonać. Blachę kupiłem na złomie (10 zł), paczkę nitów (8 zł) i silikon (15 zł). Po zdemontowaniu elementów tapicerskich wyciąłem resztki skorodowanej blachy. Następnie oczyściłem powierzchnię, zabezpieczyłem podkładem reaktywnym i lakierem.

Gdy powierzchnie wyschły przy pomocy nożyc do cięcia blachy i szlifierki kątowej wyciąłem kawałek blachy potrzebny do wstawienia. Przy użyciu imadła, kowadła i młotka odpowiednio go wyprofilowałem i po uprzednim uszczelnieniu silikonem przynitowałem do „zdrowych” elementów w samochodzie. Naprawa zajęła mi dwa wieczory, a jej koszt wyniósł 33 zł.”

Plusy

- niskie koszty naprawy

- możliwość samodzielnej naprawy

Minusy

- szybka korozja,

- brak szczelności,

- niezachowana właściwa sztywność nadwozia

- połączenie dwóch rożnych materiałów przyspiesza korozję

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Rusty Użytkownik anonimowy
~Rusty :
No photo ~Rusty Użytkownik anonimowy
Wnioski są nieprawidłowe, bo nitowanie konstrukcji jest procesem stosowanym od dziesiątków lat w lotnictwie, gdzie kształty są bardziej skomplikowane niż w motoryzacji. Nity są medium przenoszącym obciążenia i jeśli została zastosowana odpowiednia ilość, to takie połączenie jest sztywne. Zaglądać proszę do fachowej literatury...
23 lis 13 08:29 | ocena: 82%
Liczba głosów:17
82%
18%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Amik Użytkownik anonimowy
~Amik :
No photo ~Amik Użytkownik anonimowy
Moim zdaniem także wnioski są nieprawidłowe i bardzo ogólne,
spawanie ma też swoje wady:
- rozrost ziarna materiałów łączonych, ( w miejscu spoina mamy staliwo a nie stal)
- wprowadzenie naprężeń spawalniczych,
- skurcze materiałów w wyniku stygnięcia po spawaniu.
Nitowanie?
nieszczelne? a nitowanie kotłów parowych i kadłubów statków?
słabe? a lotnictwo?
korozja elektrochemiczna? a to twierdzi że nie ma nitów stalowych??? (nawet zrywalne FE-FE)
ważne jest:
prawidłowe rozmieszczanie nitów, odpowiednia ich ilość, prawidłowe przygotowanie powierzchni, i zabezpieczenie,
według mnie taka naprawa może być lepsza niż spawanie.
polecam osobie która napisała minusy w tym artykule głębsze wniknięcie w temat:
co to jest "sztywność" i wady zalety połączeń,
według mnie spawanie jest po prostu szybszą naprawą i tańszą w warunkach warsztatowych, i przyznaje lepiej wygląda.



25 cze 15 08:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kamikamp Użytkownik anonimowy
~kamikamp :
No photo ~kamikamp Użytkownik anonimowy
Ja też spawałem, ale nie szukałem gdzieś po złomowiskach blachy tylko kupiłem już gotowe "płaty"(?) z H-Plast alu hard. W sumie trochę czasu zeszło, ale koszt i tak nie porównywalny do tego co mi zaproponował mechanik. Nie miałem zamiaru zotawić u niego więcej niż dałem za auto xd
26 lip 15 21:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Golfiarz Użytkownik anonimowy
~Golfiarz :
No photo ~Golfiarz Użytkownik anonimowy
Mój 14 latek golf też już gnije od spodu. Kręciłem lewarkiem a tu ledwo co podnosi się koło do góry. Zerknąłem pod auto a tu wgniota i sypiąca się dziurawa podłoga.
7 lis 16 21:51
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adrian569 Użytkownik anonimowy
~Adrian569 :
No photo ~Adrian569 Użytkownik anonimowy
Nie każdego stać na nowszy samochód. A naprawa została wykonana poprawnie, usztywniła nadwozie. Zastosowany został podkład i uszczelnienie.
28 kwi 14 07:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
~Piotr :
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
najlepiej kupić nowsze auto - tamto już się zużyło....

27 kwi 14 19:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Jak nie naprawiać nadwozia

TAK NIE WOLNO NAPRAWIAĆ. Typowa amatorska robota. Cienka blacha połączona na nity z nadwoziem i uszczelniona silikonem. Szybka korozja, brak szczelności, niezachowana właściwa sztywność nadwozia. Blacha wykonana jest ze stali, a nity z aluminium - połączenie dwóch rożnych materiałów przyspiesza korozję

Jak nie naprawiać nadwozia (slajd 1 z 3)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego