Nissan Almera Tino: zakup wysokiego ryzyka

13 sty 11 21:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Almera Tino to przemyślane auto rodzinne, ale z silnikiem 1.8 potrafi niemile zaskoczyć

Na pytanie zadawane mechanikom: „Czy Almerą Tino warto się w ogóle zainteresować?” większość odpowiadała: „Tak, ale nie w wersji 1.8”. Niestety, bazowy motor Tino o mocy 114 KM (od końca 2002 r. 116 KM) okazuje się nie tylko za słaby, lecz także zalicza się do napędów podwyższonego ryzyka.

Kłopoty z czujnikami położenia wału korbowego, dość szybko rozciągające się łańcuchy napędu rozrządu czy nadmierne spalanie oleju silnikowego to najczęstsze problemy, które mogą spotkać (bądź już spotkały) wielu użytkowników.

O ile wymiana wspomnianego czujnika nie jest przesadnie kosztowna, o tyle zastosowanie nowego łańcucha, napinacza i prowadnic pochłonie już więcej pieniędzy. Ile? To zależy, czy zdecydujemy się na zamiennik (koszt operacji 500-700 zł), czy na oryginał (ok. 1200 zł) – z uwagi na wyższą trwałość polecamy wybór drugiej opcji.

Największe wydatki czekają nas jednak w przypadku remontu silnika, będącego następstwem nadmiernego spalania oleju (nawet 0,6-0,8 l na 1000-2000 km). To efekt kiepskiej trwałości pierścieni tłokowych. Większość użytkowników rezygnuje z naprawy i sukcesywnie uzupełnia olej. Bardzo ważne: jeśli już ktoś decyduje się na taki półśrodek, powinien robić to systematycznie.

Pojemność układu smarowania w jednostce 1.8 jest bardzo mała (tylko 2,7 l) i zaniedbanie czynności może doprowadzić do zatarcia silnika (znamy takie przypadki!).

Dlatego zalecamy wybór jednego z większych motorów: benzyniaka 2.0/136 bądź turbodiesla 2.2/114 KM (lata 2000-03, późniejsze silniki wysokoprężne są delikatniejsze).

Obie jednostki wypadają znacznie lepiej pod względem trwałości oraz dają wiele zadowolenia z jazdy. Benzyniak zapewnia naprawdę zadowalającą dynamikę, natomiast diesel – niskie spalanie.

Poza dokładną weryfikacją napędu w przypadku Almery Tino należy jeszcze obejrzeć nadwozie i podwozie pod kątem korozji. Inne usterki? Zdarzają się raczej rzadko, choć nie można ich wykluczyć – pamiętajmy, że najstarsze samochody mają już 10 lat i przejechały ponad 200 tys. km.

Podsumowanie - Bez wątpienia Almera Tino to pojazd o typowo rodzinnym charakterze. Wnętrze jest przestronne, praktyczne (z tyłu zamontowano trzy fotele, które można przesuwać oraz wyjmować) i przemyślane (dużo schowków). Spory jest także bagażnik (poj. 440/1950 l). Ostrożnie należy podchodzić do zakupu wersji 1.8, pozostałe są warte polecenia.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
Jestem posiadaczem Alemry z tym samym motorem. Auto do tej pory silnikowo sprawuje się idealnie. Samochód nie do zdarcia
7 paź 15 07:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
~andrzej :
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
Jestem posiadaczem tego autka już trzy latka jeździ się wspaniale z silnikiem 1,8 owszem oleju pilnuję , ale żeby było tak tragicznie z tym zużyciem oleju to nie jest .Jeżdżę na pełnym syntetyku 5W/50 Jest autkiem bardzo przestronnym z dużym bagażnikiem .Przebieg mego autka to 145 000km
29 lut 16 18:55 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Roman z Poznania Użytkownik anonimowy
~Roman z Poznania :
No photo ~Roman z Poznania Użytkownik anonimowy
Mam almere tino wersja 18 dwa miesiace.oleju pali 1 l na 1000 km spalanie w wersji mieszanej 78 l zdazyly zepsuc sie juz wycieraczki
5 wrz 15 11:30 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adams Użytkownik anonimowy
~adams :
No photo ~adams Użytkownik anonimowy
Podstawa jest autentyczny przebieg jezeli fura ma przelatane 300 000 km i cofniete na 150 000 to nie piszcie ze sie sypie i bierze olej naprawde katuje swojego non stop i zero problemu pali 10 l gazu i ja szczerze polecam te auto tylko ladne ogarniete a nie pazdziocha co sie rozpada
5 sie 16 17:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adaś Użytkownik anonimowy
~Adaś :
No photo ~Adaś Użytkownik anonimowy
Mam wersje 1.8 rocznik 2005 w LPG od pięciu lat i zupełnie inne odczucia niż autor - poza drobnymi usterkami z autem nie miałem nigdy problemu, ma odejście, jest bardzo wygodny, wysoko się siedzi, naprawdę super auto.
20 mar 16 19:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lolo Użytkownik anonimowy
~lolo :
No photo ~lolo Użytkownik anonimowy
Posiadam 2.2di 114 KM.Auto jest nie do zajeżdżenia.Ana dalekie trasy idealne.8 lat już go posiadam i zero problemów prócz wycieraczek z przodu które potrafią wariować.
20 paź 15 08:44 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
~Wojtek :
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
to najwspanialsze auto jakie miałem właśnie z silnikiem 1,8 2004 rok żadnych problemów silnikowych
5 sty 16 17:56 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czajnik Użytkownik anonimowy
~Czajnik :
No photo ~Czajnik Użytkownik anonimowy
Mam Almere Tino 1,8 benzyna bezawaryjny samochód, żadnego oleju nie bierze.Przebieg 142 tys.
19 kwi 15:02
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janek Użytkownik anonimowy
~Janek :
No photo ~Janek Użytkownik anonimowy
Ja również nie potwierdzam zarzutów o branie oleju. Posiadam od prawie trzech lat tino z silnkiem 1,8 114 KM, praktycznie nie dolewam oleju między wymianami a na liczniku 140 tys. Jedyne na co narzekam, to dynamika tego silnika. Natomiast przez 40 tys. przejechanych km z motorem żadnych problemów, a jest jeszcze przed wymianą rozrządu.
20 lut 10:34
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tadeusz z Gorzowa Wlkp. Użytkownik anonimowy
~Tadeusz z Gorzowa Wlkp. :
No photo ~Tadeusz z Gorzowa Wlkp. Użytkownik anonimowy
Nissan Almera Tino to dobre auto.Powiem kròtko jak się dba tak się ma.Jedyny problem to fabryczne radio Clarion PN2598M produkji chińskiej jak chce to gra lub wyświetla na zielonym tle SICHER i cisza.
23 wrz 16 14:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Nissan Almera Tino: zakup wysokiego ryzyka

Na pytanie zadawane mechanikom: „Czy Almerą Tino warto się w ogóle zainteresować?” większość odpowiadała: „Tak, ale nie w wersji 1.8”

Nissan Almera Tino: zakup wysokiego ryzyka (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego