CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.283.741.59
Średnio4.324.484.101.80
Najdrożej4.694.894.521.95

Nissan Almera Tino: zakup wysokiego ryzyka

13 sty 11 21:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Almera Tino to przemyślane auto rodzinne, ale z silnikiem 1.8 potrafi niemile zaskoczyć

Na pytanie zadawane mechanikom: „Czy Almerą Tino warto się w ogóle zainteresować?” większość odpowiadała: „Tak, ale nie w wersji 1.8”. Niestety, bazowy motor Tino o mocy 114 KM (od końca 2002 r. 116 KM) okazuje się nie tylko za słaby, lecz także zalicza się do napędów podwyższonego ryzyka.

Kłopoty z czujnikami położenia wału korbowego, dość szybko rozciągające się łańcuchy napędu rozrządu czy nadmierne spalanie oleju silnikowego to najczęstsze problemy, które mogą spotkać (bądź już spotkały) wielu użytkowników.

O ile wymiana wspomnianego czujnika nie jest przesadnie kosztowna, o tyle zastosowanie nowego łańcucha, napinacza i prowadnic pochłonie już więcej pieniędzy. Ile? To zależy, czy zdecydujemy się na zamiennik (koszt operacji 500-700 zł), czy na oryginał (ok. 1200 zł) – z uwagi na wyższą trwałość polecamy wybór drugiej opcji.

Największe wydatki czekają nas jednak w przypadku remontu silnika, będącego następstwem nadmiernego spalania oleju (nawet 0,6-0,8 l na 1000-2000 km). To efekt kiepskiej trwałości pierścieni tłokowych. Większość użytkowników rezygnuje z naprawy i sukcesywnie uzupełnia olej. Bardzo ważne: jeśli już ktoś decyduje się na taki półśrodek, powinien robić to systematycznie.

Pojemność układu smarowania w jednostce 1.8 jest bardzo mała (tylko 2,7 l) i zaniedbanie czynności może doprowadzić do zatarcia silnika (znamy takie przypadki!).

Dlatego zalecamy wybór jednego z większych motorów: benzyniaka 2.0/136 bądź turbodiesla 2.2/114 KM (lata 2000-03, późniejsze silniki wysokoprężne są delikatniejsze).

Obie jednostki wypadają znacznie lepiej pod względem trwałości oraz dają wiele zadowolenia z jazdy. Benzyniak zapewnia naprawdę zadowalającą dynamikę, natomiast diesel – niskie spalanie.

Poza dokładną weryfikacją napędu w przypadku Almery Tino należy jeszcze obejrzeć nadwozie i podwozie pod kątem korozji. Inne usterki? Zdarzają się raczej rzadko, choć nie można ich wykluczyć – pamiętajmy, że najstarsze samochody mają już 10 lat i przejechały ponad 200 tys. km.

Podsumowanie - Bez wątpienia Almera Tino to pojazd o typowo rodzinnym charakterze. Wnętrze jest przestronne, praktyczne (z tyłu zamontowano trzy fotele, które można przesuwać oraz wyjmować) i przemyślane (dużo schowków). Spory jest także bagażnik (poj. 440/1950 l). Ostrożnie należy podchodzić do zakupu wersji 1.8, pozostałe są warte polecenia.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Roman z Poznania Użytkownik anonimowy
~Roman z Poznania :
No photo ~Roman z Poznania Użytkownik anonimowy
Mam almere tino wersja 18 dwa miesiace.oleju pali 1 l na 1000 km spalanie w wersji mieszanej 78 l zdazyly zepsuc sie juz wycieraczki
5 wrz 15 11:30 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
~andrzej :
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
Jestem posiadaczem tego autka już trzy latka jeździ się wspaniale z silnikiem 1,8 owszem oleju pilnuję , ale żeby było tak tragicznie z tym zużyciem oleju to nie jest .Jeżdżę na pełnym syntetyku 5W/50 Jest autkiem bardzo przestronnym z dużym bagażnikiem .Przebieg mego autka to 145 000km
29 lut 18:55 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adaś Użytkownik anonimowy
~Adaś :
No photo ~Adaś Użytkownik anonimowy
Mam wersje 1.8 rocznik 2005 w LPG od pięciu lat i zupełnie inne odczucia niż autor - poza drobnymi usterkami z autem nie miałem nigdy problemu, ma odejście, jest bardzo wygodny, wysoko się siedzi, naprawdę super auto.
20 mar 19:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lolo Użytkownik anonimowy
~lolo :
No photo ~lolo Użytkownik anonimowy
Posiadam 2.2di 114 KM.Auto jest nie do zajeżdżenia.Ana dalekie trasy idealne.8 lat już go posiadam i zero problemów prócz wycieraczek z przodu które potrafią wariować.
20 paź 15 08:44 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
No photo ~Jacek Użytkownik anonimowy
Jestem posiadaczem Alemry z tym samym motorem. Auto do tej pory silnikowo sprawuje się idealnie. Samochód nie do zdarcia
7 paź 15 07:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
~Wojtek :
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
to najwspanialsze auto jakie miałem właśnie z silnikiem 1,8 2004 rok żadnych problemów silnikowych
5 sty 17:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adams Użytkownik anonimowy
~adams :
No photo ~adams Użytkownik anonimowy
Podstawa jest autentyczny przebieg jezeli fura ma przelatane 300 000 km i cofniete na 150 000 to nie piszcie ze sie sypie i bierze olej naprawde katuje swojego non stop i zero problemu pali 10 l gazu i ja szczerze polecam te auto tylko ladne ogarniete a nie pazdziocha co sie rozpada
5 sie 17:00
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adams Użytkownik anonimowy
~adams :
No photo ~adams Użytkownik anonimowy
Mam tino 1.8 benzyna gaz silnik ma przejechane 136000km katuje go ile wlezie caly czas krece go na 4-5 tys obrotow przez pol roku nie dolalem nawet grama oliwy wiec autor pisze glupoty jak dla mnie
5 sie 16:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robson Użytkownik anonimowy
~Robson :
No photo ~Robson Użytkownik anonimowy
Witam mam tino w wersji 1,8 plus lpg w rok zrobie 70tyś olej+ filtry wymieniam co 15tyś śilniczek pracuje cichutko i bez żadnych problemów nie zauważyłem by brał olej a ma przejechane ma 280tys kupiłem go z Niemiec gdy miał 136 tyś i był serwisowany w aso nissana ciekawe kiedy łańcuch się skończy..... Ha ha
7 kwi 17:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Nissan Almera Tino: zakup wysokiego ryzyka

Na pytanie zadawane mechanikom: „Czy Almerą Tino warto się w ogóle zainteresować?” większość odpowiadała: „Tak, ale nie w wersji 1.8”

Nissan Almera Tino: zakup wysokiego ryzyka (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego