CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T - lepszy styl i prowadzenie

4 sie, 11:17
Udostępnij
0
Skomentuj

Najlepiej sprzedający się SUV w Europie przeszedł właśnie face lifting. W pierwszym teście sprawdzamy wersję ze 163-konnym benzyniakiem i przednim napędem, połączoną z nową, najbogatszą odmianą Tekna+.

Od ponad 10 lat Qashqai jest najpopularniejszym kompaktowym crossoverem japońskiej marki. Przez ten czas ten produkowany w brytyjskiej fabryce w Sunderland model sprzedał się w liczbie ok. 2,8 mln egzemplarzy w blisko 100 krajach na całym świecie. W teście zmodernizowanego modelu drugiej generacji sprawdzamy, czy wprowadzone zmiany podtrzymają dobrą passę sprzedażową.

Nowe materiały we wnętrzu, przeprojektowane zderzaki i inne wzory felg oraz lakierów – do takich zmian najczęściej ograniczają się producenci aut w ramach face liftingu. Nie inaczej było w przypadku Qashqaia, aczkolwiek modernizacje objęły w nim także podwozie, i to dość znacząco.

Nissan Qashqai FL - więcej precyzji w kierowaniu

Poprzednik nie jeździł źle, ale już po kilku kilometrach pokonanych najnowszym modelem wyraźnie czuć różnicę. Zwiększyła się precyzja układu kierowniczego, dzięki czemu frajda z szybkiego pokonywania zakrętów jest teraz większa. Co ważne, wprowadzone zmiany ograniczyły również wibracje przenoszone z kół na dłonie kierowcy, co jest szczególnie odczuwalne w aucie z przednim napędem.

Zawieszenie otrzymało nowe amortyzatory i elementy gumowe oraz sztywniejszy stabilizator, przez co na korzyść zmieniła się dynamika prowadzenia. Samochód sprężyściej resoruje, a jednocześnie jego nadwozie mniej wychyla się na zakręcie. Jedyne zastrzeżenie mamy do kół, gdyż ich duży rozmiar i niski profil opon (225/45 R 19) na poprzecznych nierównościach (łączenia w asfalcie, torowiska) przenoszą zbędne drgania do wnętrza. Nie możemy jednak zbytnio na nie narzekać, bowiem ogumienie Michelina znacząco przyczyniło się do uzyskania w teście krótkiej drogi hamowania od 100 km/h do zera (35,1 m)!

Odczucie przyjemniejszego prowadzenia w zmodernizowanym modelu potęgują także nowe fotele oraz kierownica. Siedziska kierowcy i przedniego pasażera są dłuższe, a oparcia zapewniają lepsze trzymanie pleców na zakrętach. Pokryty skórą Nappa z trójwymiarowym wzorem fotel kierowcy w wersji Tekna+ został wyposażony w elektryczną regulację i pamięć ustawień. Przyjemnie w dłoni trzyma się nową kierownicę, która ma węższe ramiona i grubszy wieniec, w dodatku – wzorem aut sportowych – jest w dolnej części spłaszczona.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T Tekna+ Nissan Qashqai 1.6 DIG-T Tekna+ Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Pod maską testowego Nissana pracowała świetnie znana doładowana jednostka 1.6 o mocy 163 KM. Silnik ten zapewnia Qashqaiowi dobre osiągi, a zwłaszcza elastyczność, choć naszą uwagę zwrócił nieliniowy sposób rozwijania mocy. Na dobrą reakcję na gaz można liczyć już od 1700 obr./min, po czym po przekroczeniu 2500 obr./min motor wykazuje „drugie życie” i jeszcze żwawiej wkręca się na obroty. Zaletą 1,6-litrowej jednostki jest umiarkowany apetyt na paliwo. Choć w teście uzyskaliśmy wynik o 30 proc. wyższy od obietnic producenta, to i tak średnie spalanie na poziomie 7,5 l/100 km przy 163-konnym motorze uznajemy za w pełni akceptowalne.

Nissan Qashqai FL - lepsze wyciszenie wnętrza

Grubsze szyby w drzwiach, dodatkowe uszczelki i materiały izolacyjne oraz lepsza aerodynamika odczuwalnie poprawiły wyciszenie kabiny. Ponieważ przy okazji liftingu nie zmieniły się znacząco wymiary we wnętrzu (obszerniejsze są tylko przednie fotele), Qashqai nadal jest wygodnym środkiem transportu dla czwórki dorosłych pasażerów. W bagażniku bez trudu zmieszczą swój wakacyjny bagaż, choć 410-litrowa wartość na tle konkurentów wcale nie wypada różowo.

Nissan Qashqai FL - to nam się podoba

Przyjemnie sprężyste podwozie, dobra dynamika i umiarkowane spalanie, wysoka jakość wykończenia, funkcjonalne wnętrze (przemyślane schowki).

Nissan Qashqai FL - to nam się nie podoba

Brak dźwigienek do składania oparć w bagażniku i nawiewów w 2. rzędzie foteli, twarde resorowanie na poprzecznych nierównościach (19-calowe koła).

Nissan Qashqai FL - nasza ocena

Pikowana skórzana tapicerka czy nagłośnienie o wysokiej jakości to elementy, które docenią tylko klienci z grubym portfelem. Nas najbardziej ucieszyły zmiany w stylistyce i w podwoziu, bo dzięki nim Qashqai lepiej wygląda, a przede wszystkim przyjemniej się go prowadzi. Nieco wyższe (o 1550-4200 zł) ceny nowego modelu nie powinny odstraszyć klientów.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1618 cm3
Moc maksymalna 163 KM/5600 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 240 Nm/2000-4000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6b/przedni
Prędkość maksymlana 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 8,0 s (4. bieg)/11,5 s (5. bieg)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 58 dB/65 dB/70 dB
Hamowanie ze 100 km/h 35,1 m (zimne)/35,7 m (gorące)
Średnie spalanie testowe 7,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,8 l/100 km
Pojemność bagażnika 410-1578 l
Długość/szerokość, wysokość 4394/1806/1590 mm
Rozstaw osi 2646 mm
Opony testowanego egz. 225/45 R 19
Masa własna/ładowność 1463 kg/437 kg
Średnica zawracania 11,3/11,4 m (w lewo/w prawo)
Cena podst. testowanej wersji Elite 127 250 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub rok
Cena testowanego auta 129 950 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (100)

No photo
No photo ~ben Użytkownik anonimowy
~ben :
No photo ~ben Użytkownik anonimowy
Od 10 lat jeżdżę Quashqaiami, mam już drugiego. Nie jest to auto luksusowe, ale całkiem fajne w jeździe i dobrze wyposażone. Fakt, że pali więcej, niż obiecuje producent, ale nie jestem liczykrupą. Obecnie mam 4X4 z silnikiem 2,0 dci i automatem i przez 165000 jeździłem tylko na okresowe przeglądy, wymianę oleju, filtrów itp. Na autostradzie nie narzekam, bo spokojnie ciągnie do 180 km/h. Większość krytycznych wypowiedzi niewątpliwie pochodzi od internautów, którzy nigdy Qashqaia nie mieli.
10 sie 10:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
do ~Mateusz:
No photo ~Mateusz Użytkownik anonimowy
9 sie 13:29 użytkownik ~Mateusz napisał
Po pierwsze to nie jest SUV tylko Crossover, SUV-em można nazwać X-Traila jak już. Ogóle auto mocno przereklamowane, zbudowane na płycie kompakta, ciasne wnętrze, silnik dla ludzi robiących teoretycznie małe przebiegi, gdyż jego żywotność to około 200 tys
Napisz mi proszę dlaczego turbina nie nadaje się do miasta? Bo ja mam zupełnie odwrotne zdanie, bo doładowanie zwiększa moment obrotowy i przesuwa go mocno w dół obrotów silnika przez co nie trzeba silnika wysoko kręcić by sprawnie jechać.
9 sie 14:50 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JK Użytkownik anonimowy
~JK :
No photo ~JK Użytkownik anonimowy
Gdzie tkwi fenomen tego modelu, ze jest najlepiej sprzedającym się SUVem? Nie jest ani piękny, ani tani, ani nawet bardziej niezawodny niż inne marki. Osobiście uważam, że Renault nie przyłożył ręki do jakości, ostatnio czytałem o kłopotach z silnikami benzynowymi 1,2 turbo. W środku jest ciasnawy, bagażnik też nie jest rekordowy. Czemu więc klienci wybierają tak masowo właśnie ten model nawet w starej budzie sprzed liftingu?
9 sie 12:22 | ocena: 64%
Liczba głosów:50
64%
36%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mateusz Użytkownik anonimowy
~Mateusz :
No photo ~Mateusz Użytkownik anonimowy
Po pierwsze to nie jest SUV tylko Crossover, SUV-em można nazwać X-Traila jak już. Ogóle auto mocno przereklamowane, zbudowane na płycie kompakta, ciasne wnętrze, silnik dla ludzi robiących teoretycznie małe przebiegi, gdyż jego żywotność to około 200 tys. km a z drugiej strony z turbiną która średnio nadaje się do miasta. Wolałbym kupić zwykłego kompaktach typu Tipo, Megane a pieniądze które w ten sposób zaoszczędziłbym przeznaczyć na coś innego.
9 sie 13:29 | ocena: 58%
Liczba głosów:45
58%
42%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nick Użytkownik anonimowy
~Nick :
No photo ~Nick Użytkownik anonimowy
Fajne autko, ale cena za wysoka.. Powinna być skalkulowana wg mnie poniżej 100 tys zl w tej bogatej wersji.
9 sie 12:10 | ocena: 94%
Liczba głosów:35
94%
6%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~stan Użytkownik anonimowy
~stan :
No photo ~stan Użytkownik anonimowy
Za 127tys zł to można wybierac w takich autach jak Tiguan , Mazda CX5 , Rav 4. Nissan z silnikiem benzynowym 1,6 i ciasnym wnętrzem powinien kosztować najwyżej 80 tys zł.Niedawno miałem to auto z silnikiem 1,2 120 KM jako zastępcze i powiem jedno , nigdy bym go nie kupił.
9 sie 13:29 | ocena: 73%
Liczba głosów:52
73%
27%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofn Użytkownik anonimowy
~Motofn :
No photo ~Motofn Użytkownik anonimowy
Możesz przedłużyć trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2010 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, sam sprawdź, porozmawiaj. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
9 sie 16:53 | ocena: 58%
Liczba głosów:19
42%
58%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NEMO Użytkownik anonimowy
~NEMO :
No photo ~NEMO Użytkownik anonimowy
Czytam te komentarze i z wpisów wynika, że niewiele osób jeździło qashqaiem. Ale cóż, już tak u nas bywa - wszyscy znamy się na wszystkim. I opinie mamy na każdy temat, nawet nie w temacie :-), ale do rzeczy, obecnie jeżdżę trzecią generacją qashqaia - wersja black edition. Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Silnik diesla 1.6 z doładowaniem spokojnie daje radę (rzeczywiście 1.2 to pomyłka), spalanie na autostradzie w granicach 6 litrów. W zakrętach spokojnie trzyma się drogi. Fotele wygodne. Przyspieszanie przyzwoite, w granicach 9 s do 100 (załadowany). Jedynie bagażnik mógłby być trochę większy i system audio bardziej "audiofilski", ale to rzecz gustu i oczekiwań :-). Ogólnie polecam.
Na marginesie, fakt, że ten model nissana jest i był liderem sprzedaży średnich suv-ów w Europie też chyba o czymś świadczy.
Miłego dnia.
10 sie 11:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
~Paweł
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
do ~toja112:
No photo ~toja112 Użytkownik anonimowy
9 sie 17:59 użytkownik ~toja112 napisał
Kompletnie nie rozumiem sensu kupowania tego typ samochodów, ani szybki, ani wygodny, ani dobrze się nie prowadzi, więc po co? Potrzebuję auto w teren, o kupuję Land Cruisera, Terrano, Patrola, Defendera, albo coś takiego. Do miasta i na zakupy lub wakacj
Gdzie jest napisane ze to auto terenowe. Odpowiem za ciebie : nigdzie! Więc masz pojęcie o autach jak swinia o niebie. i jeszcze jedno cokolwiek byś (byście napisami, tak zresztą jak o Skodzie, że niby kura na masce a tam nie ma żadnej kury tylko strzała z indiańskim pióropuszem), to i tak dane sa nieubłagane: 2,8 miliona samochodów wyprodukowano i sprzedano (na niego trzeba czekać), mówi to panu coś? natomiast nie strasz i nie obiecój o tych duzych SUVach bo .. cie nie stać na to byś je czyścił a co dopiero miał i jeździł. Mam na mysli ni stare trupy tylko nowe lub prawie nowe.
9 sie 22:23 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adik Użytkownik anonimowy
~Adik :
No photo ~Adik Użytkownik anonimowy
Przeglądy benzyna ma co 20 tys.!!!!! Nie piszcie bzdur bo ludzie potracą gwarancję!!!
6 sie 18:34 | ocena: 90%
Liczba głosów:29
90%
10%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T Tekna+

Bardziej dynamiczny charakter zapewnia nowy przód z motywem litery „V”. W Tekna+ reflektory LED z f. doświetlania zakrętów.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T - lepszy styl i prowadzenie (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego