Od momentu wprowadzenia do sprzedaży, nabywców znalazło 3,3 egz. sztuk tego auta!
Nowy Scenic oferuje jeszcze więcej miejsca i komfortu swoim pasażerom, zachowując stylistykę i właściwości jezdne hatchbacka. W produkcji tego modelu wykorzystano całe doświadczenie zakładu Renault w Douai (Francja), w którym produkowano wszystkie jego generacje.
Układ jezdny oparty jest na tej samej konstrukcji, która zastosowano w nowym Megane: z widlastą ramą podsilnikową i tylną osią o zamkniętym profilu, zapewniająca zmniejszenie przechyłów bocznych oraz precyzję prowadzenia godną klasycznych wersji nadwoziowych.
W zależności od kraju, samochód oferuje pięć silników benzynowych, w tym nową jednostkę 1.4 16V TCe 130 oraz siedem wysokoprężnych, w tym 2 emitujące poniżej 140g CO2 / km.
Dla kupujących jest to, że cena w poszczególnych krajach jest niższa lub taka sama w stosunku do poprzedniej wersji, przy wyższym poziomie wyposażenia (ekran TFT, przednie zawieszenie z widlastą ramą podsilnikową, kamera cofania i nawigacja Carminat TomTom®).
Nadwozie
Kompaktowa sylwetka, napięte linie, sportowy przód, przypominający stylistyką nowe Megane Coupe, charakterystyczne tylne światła…
Renault Scenic wyróżnia się płynną linią nadwozia. Trzyczęściowa osłona chłodnicy, podobna do zastosowanej w Megane Coupe, mocniej akcentuje dynamikę auta – dwa boczne wloty są wykończone matowym chromem, podczas gdy centralna część jest podkreślona matową, czarną listwą.
Reflektory, wpisujące się w przedłużenie bocznych wlotów powietrza nadają Scenicowi mocną osobowość. Płomienista linia, biegnąca od reflektorów, dynamizuje boki kwadratowym przetłoczeniem. Wrażenie dynamiki podkreśla opadający dach i pochylona tylna szyba.
Dwuczęściowe tylne światła mają kształt bumerangu. Ich kształt eksponuje dynamiczny charakter tyłu i przyczynia się do wrażenia dużej stabilności pojazdu.
Renault Scénic - porównanie modeliModelScénic IIIScénic IIróżnicaDługość (mm)43444259+ 85Szerokość (mm)18451810+ 35Wysokość (mm)16371620+ 17Rozstaw osi (mm)27022685+ 17Pojemność bagażnika (l)437 - 522406 - 480-
Nowy model wygląda bardzo solidnie dzięki masywnym błotnikom i mocno zarysowanym nadkolom. Szeroki rozstaw kół (1545 mm z przodu i 1547 mm z tyłu) ma wpływ na stabilność auta. Proporcjonalne kształty, wyraźnie zarysowana linia podstawy bocznych szyb i duże powierzchnie drzwi dają poczucie bezpieczeństwa.
Scenic wyróżnia się też wysoką jakością dopasowania elementów i zastosowanych materiałów. Czujniki wspomagania parkowania są dyskretnie wbudowane w przednie i tylne zderzaki. Równie starannie są wykończone obramowania drzwi. Dach jest łączony z bokami nadwozia metodą spawania laserowego, co pozwoliło na wyeliminowanie listew dachowych.
Wnętrze
Wnętrze zwraca uwagę płynnymi liniami. Najważniejsze elementy sterowania, niezbędne do prowadzenia pojazdu i obsługi funkcji podnoszących komfort, zostały zgrupowane wokół kierownicy oraz na środkowej konsoli, w celu zwolnienia jak największej ilości miejsca w kabinie.
Wiele starań włożono również w dobór odpowiedniej jakości materiałów i dokładne dopasowanie elementów wykończenia wnętrza już w podstawowym poziomie wyposażenia: deska rozdzielcza pokryta została miękkim w dotyku tworzywem typu soft touch.
Szczególnie wiele uwagi poświęcono elementom wykończeniowym, takim jak listwy dekoracyjne czy obramowania, aby uzyskać szereg wystrojów wnętrza, zróżnicowanych w zależności od poziomu wyposażenia. Dzięki temu klienci będą mogli wybrać beżową, elegancką i tworzącą wrażenie swobody tonację lub ciemniejszy wystrój ze sportowymi akcentami.
Mierzący 4,34 m, czyli o 8 cm więcej od swojego poprzednika, Scenic zapewnia wygodę wszystkim pasażerom. Lepsza jest też widoczność do przodu, dzięki szerokiemu rozstawieniu przednich słupków, co jest szczególnie przydatne na rondach i skrzyżowaniach: kąt widzenia na boki zwiększa się o ponad 8 proc. (87°), a kąt widzenia do góry o ponad 15 proc. (31°), dzięki przesunięciu poprzeczki na przednią szybą.
Zwiększenie rozstawu osi (do 2 702 mm, czyli o 17 mm więcej w porównaniu do Scenica II) zwiększa komfort osób siedzących w drugim rzędzie. Promień na wysokości kolan wynosi aż 235 mm i zapewnia wygodną podróż pięciu dorosłym pasażerom.
Nowy Scenic oferuje duże możliwości zmiany konfiguracji wnętrza: składany w stolik fotel pasażera z przodu, wyjmowane i składane portfelowo lub w stolik fotele drugiego rzędu (przestrzeń bagażowa przekracza wtedy 1 800 dm3), i co istotne - indywidualna regulacja foteli drugiego rzędu z możliwością ich przesuwania na długości 130 mm i 5 pozycji pochylenia oparć foteli.
Jednoczesne złożenie oparcia fotela pasażera z przodu oraz siedzeń w drugim rzędzie pozwala na uzyskanie powierzchni załadunku o długości 2,50 m.
Intuicyjne w obsłudze elementy sterujące zostały umieszczone pod ręką na desce rozdzielczej.Na środkowej konsoli zgrupowano podstawowe elementy sterujące (automatyczny hamulec postojowy, regulator-ogranicznik prędkości), jak również złącza multimedialne (gniazdo MP3, USB lub iPoda®) oraz gniazdo 12V.
Dzięki podwyższeniu podłogi o 15 mm i pionowemu ustawieniu kierownicy Scenic umożliwia przyjęcie za kierownicą pozycji zbliżonej do pozycji ciała whatchbacku.
Bardzo duży zakres regulacji fotela pozwala kierowcy na przyjęcie idealnej pozycji za kierownicą (imponujący zakres regulacji siedziska - 70 mm). Auto posiada w wyposażeniu seryjnym klimatyzację − dwustrefową automatyczną klimatyzację Soft-Auto-Fast. Nawiewy w drugim rzędzie foteli zwiększają komfort pasażerów siedzących na tylnich siedzeniach.
Do otwierania i uruchamiania samochodu oraz zamykania go na odległość służy karta hands free. Lokalizacja pojazdu na odległość pozwala kierowcy na odnalezienie swojego samochodu na parkingu na przykład poprzez włączenie świateł przy pomocy specjalnego przycisku na karcie.
Elektroniczny hamulec postojowy uruchamia się automatycznie w momencie wyłączenia silnika i jest zwalniany przy uruchamianiu pojazdu poprzez zwykłe naciśnięcie pedału przyspieszenia. Można go również uruchomić ręcznie.
Wyposażenie - rozwiązania techniczne
Scenic wyposażony został w kolorowy, wielofunkcyjny, zapewniający dobrą czytelność wyświetlacz TFT (Thin Film Technology), z możliwością indywidualnych ustawień. Przedstawia on w sposób bardziej czytelny wyświetlane informacje: prędkość, stan regulatora-ogranicznika prędkości, ostrzeżenia o otwartych drzwiach, wspomaganie parkowania (obecnie również kontrolowane wzrokowo, a nie tylko poprzez sygnał dźwiękowy).
Kierowca może w prosty i szybki sposób samodzielnie skonfigurować urządzenie według swoich upodobań i potrzeb, posługując się menu ustawień indywidualnych, za pomocą przycisku na desce rozdzielczej. Poza możliwością wyboru ustawień fabrycznych (6 możliwości), pozwala również na uruchomienie/wyłączenie lub zmianę parametrów działania niektórych funkcji samochodu, takich jak głośność sygnału dźwiękowego, wspomagania parkowania, język wyświetlanych informacji czy uruchomienie systemu automatycznego włączania świateł.
W podstawowych wersjach samochodu oferowany jest monochromatyczny ekran LCD (białe znaki na czarnym tle) o bardzo dobrym kontraście (30-krotnie przewyższającym aktualnie stosowaną technologię).
W ofercie dostępne są dwa systemy nawigacji: Carminat TomTom® i Carminat Bluetooth® DVD.
Pierwszy opracowany jest na zasadzie wyłączności we współpracy z firmą TomTom i oferowany w Polsce w cenie 1 990 złotych. System posiadam. in.: szczegółowe i dokładne mapy wyświetlane na dużym ekranie 5,8’’, informacje o ruchu drogowym z wybieraniem trasy alternatywnej, ograniczenia prędkości, ostrzeżenia o radarach (w zależności od kraju), liczne informacje o punktach użyteczności publicznej (POI) oraz wiele możliwości indywidualnego ustawienia parametrów.
Dzięki karcie SD, użytkownik może z łatwością aktualizować system.
Z kolei Carminat Bluetooth® DVD (dostępny w zależności od kraju) to wysokiej klasy system nawigacji wbudowany w deskę rozdzielczą (z ekranem 7’’), z centralnym panelem sterującym, zmieniarką na 6 płyt CD kompatybilną z plikami MP3/WMA, multimedialnym złączem "Plug & Music" oraz z funkcją rozpoznawania głosu do sterowania nawigacją i telefonicznym zestawem głośnomówiącym Bluetooth®.
Nowy Scenic oferuje największą na rynku pojemność schowków rozmieszczonych w całej kabinie, sięgającą 86 litrów. Są to m.in. 4 schowki w podłodze (2 x 2,5 l z przodu i 2 x 3,2 l w drugim rzędzie), 4 szuflady pod fotelami po 4,5 l każda (z przodu i na bocznych miejscach w drugim rzędzie), oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności 11 litrów, a w środkowej, przesuwnej konsoli centralnej - schowek 9-litrowy podzielony na dwie części: pod podłokietnikiem (przeznaczony na drobne przedmioty) oraz w głównej komorze konsoli – na większe przedmioty (jak butelka poj. 1,5 l).
Dostępne są 3 gniazda 12V (w konsoli centralnej z przodu, w drugim rzędzie foteli oraz w bagażniku).
Pojemność bagażnika wynosi 522 dm3 (po maksymalnym przesunięciu do przodu foteli w drugim rzędzie), niski próg załadunku (602 mm) oraz szeroki otwór bagażnika (1092 mm). Zestaw do naprawy kół pozwala na uzyskanie dodatkowego miejsca w bagażniku (+ 33 dm3). Umożliwia on samodzielne napompowanie opony i naprawę niewielkiej dziury w oponie.
Scenic może być wyposażony we wspomaganie parkowania z sygnałem dźwiękowym oraz kontrolą wzrokową z kamerą cofania.
Nowa gama systemów audio to oferowany w podstawowych wersjach RadioSat Classic o mocy 80 W, z czterema głośnikami, odtwarzaczem na płytę CD kompatybilnym z plikami MP3 oraz złączem RCA lub wysokiej klasy radioodtwarzacz 3D Sound by Arkamys® oraz złącza Bluetooth® i audio streaming stereo (technologia umożliwiająca odsłuchiwanie w systemie audio samochodu plików muzycznych zapisanych w telefonie komórkowym lub przenośnym urządzeniu audio, za pośrednictwem bezprzewodowego systemu).
Na środkowej konsoli umieszczono moduł złączy multimedialnych Plug & Music, umożliwiający podłączenie do samochodowego systemu audio takich urządzeń przenośnych jak iPod© czy USB.
Właściwości jezdne
Kąt przechyłów bocznych Nowego Scenica, czyli kąt wychylenia nadwozia przy pokonywaniu zakrętów porównywalny jest z wynikami dla klasycznych wersji nadwoziowych i wynosi 0,40°/ms-² przyspieszenia bocznego (średnia dla segmentu 0,46°/ms-²- 0,47°/ms-² w przypadku Scenica II). Dla pasażerów oznacza to znacznie mniejsze ruchy nadwozia, a co za tym idzie zdecydowanie mniejsze ryzyko choroby lokomocyjnej.
Podobnie jak nowe Megane i nowe Megane Coupe, również nowy Scenic posiada z przodu zawieszenie typu MacPherson, połączone z widlastą ramą podsilnikową nowej konstrukcji (widełki o średnicy 62 mm) o trzykrotnie większej sztywności w stosunku do poprzedniej generacji. Rozwiązanie to wpływa wyraźnie precyzyjne prowadzenie samochodu.
Z tyłu pojazd jest wyposażony w oś sprężystą o programowanym ugięciu. Jej zamknięty profil (- 2 kg) oraz umieszczony z przodu wydrążony stabilizator poprzeczny o średnicy26,5 mm (i o 2,7 kg mniejszej masie), umożliwił usztywnienie całej konstrukcji względem sił skrętnych i jednocześnie zmniejszenie masy pojazdu.
Dzięki starannemu dopracowaniu systemu amortyzacji uzyskano lepszą kontrolę ruchów pionowych pojazdu, skuteczniejsze filtrowanie nierówności nawierzchni i większą stabilność nadwozia.
W zależności od zamontowanego w pojeździe silnika, dostępnych jest sześć rozmiarów opon: 195/65 dla kół 15’’, 205/55, 205/60 dla kół 16’’, 205/55 i 225/50 dla kół 17’’ i 225/45 dla kół 18’’ (niedostępne w gamie polskiej).
Dzięki przednim wentylowanym hamulcom tarczowym o średnicy 180 lub 296 mm i tylnym pełnym hamulcom tarczowym o średnicy 260 lub 274 mm, Nowy Scenic przy wielokrotnym hamowaniu ze 100 km / godz. zatrzymuje się (wg. danych producenta) na dystansie 39 metrów.
W Scenicu zastosowano zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy opracowane dla potrzeb Megane. Wydajniejszy moduł elektroniczny i dynamiczniej działające sprzężenie układu wspomagania (zapewniają lepszą synchronizację między ruchami kierownicy a reakcją systemu, likwidując efekt bezwładności i wrażenie „miękkości” kierownicy. Wprowadzone zmiany zapewniają większą precyzję i szybkość reakcji przedniej osi.
Precyzja układu kierowniczego i dokładne utrzymywanie wybranego toru jazdy zapewniają wysoką przyjemność jazdy i dają poczucie bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu komfortu, typowego dla vanów.
Silniki
Auto dysponuje szeroką gamą silników i skrzyń biegów.
Silniki benzynowe
W zależności od kraju przeznaczenia, Nowy Scenic może być wyposażony w 5 różnych silników benzynowych, w tym w nowy silnik 1.4 16V TCe 130 (Turbo Control efficiency).
Renault Scénic - silniki benzynoweTyp1,6 16V1,4 TCe 1302,0 16VSkrzynia biegów6M6MCVTPojemność (cm3)159813971997Cylindry/zawory/4/44/44/4Moc (KW przy obr./min.)81/600096/5500103/6000Maks. moment obrotowy (Nm przy obr./min.)151/4250190/2250195/3750Prędkość maks.(km/godz.)185190190Przyspieszenie 0-100 km/godz. (s)11,710,510,6Średnie spalanie (l/100 km)7,57,17,7
Jednostka 1.6 16V 110 KMw wersji zasilanej benzyną, bioetanolem E85 i LPG zostanie wprowadzona na przełomie roku.
Nowy silnik 2.0 16V rozwija moc 140 KM (103 kW) przy 6000 obr. / min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3750 obr. / min. Jest oferowany z bezstopniową skrzynią biegów CVT (Continuously Variable Transmission), opracowaną w ramach Aliansu Renault-Nissan.
Nowy silnik 1.4 16V TCe 130 charakteryzuje się oszczędnym zużyciem paliwa i ekologicznym charakterem - w cyklu mieszanym zużywa 7,1 l / 100 km (168 g CO2/km). Jednostka o pojemności skokowej 1397 cm3, ma moc właściwą dla silnika 1.8 l (130 KM – 96 kW) i moment obrotowym silnika 2.0 l (190 Nm) i jest oferowana z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów.
Silnik 1.4 16V TCe 130 plasuje się również w czołówce swojej kategorii pod względem kosztów użytkowania i obsługi technicznej. Dzięki zastosowaniu łańcucha rozrządu zwiększono niezawodność tego silnika i podwyższono poziom komfortu akustycznego. Długość przebiegów między kolejnymi wymianami oleju wynosi 30 000 km (lub co 2 lata). Filtr oleju należy wymieniać co 30 000 km (lub co 2 lata), filtr powietrza co 90 000 km (lub 4 lata), świece co 60 000 km (lub co 4 lata), a pasek napędu osprzętu co 150 000 km (lub co 6 lat).
Silniki diesla
Silniki dCiOferta (w zależności od kraju) składa się z jednostek: 1.5 dCi 85, 1.5 dCi 105, 1.5 dCi 110 FAP, 1.9 dCi 130 z lub bez FAP, 2.0 dCi 150 FAP z automatyczną skrzynią biegów i 2.0 dCi 160 FAP z mechaniczną skrzynią biegów.
Jednostka o pojemności skokowej 1461 cm3, dostępna jest w 3 różniących się mocą wersjach. Wersje o mocy 85 i 105 KM zostały uzupełnione o nową wersję 1.5 dCi 110 wyposażoną w filtr cząstek stałych. Wszystkie jednostki wyróżniają się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji CO2 , uprawniającym je do znaku Renault eco2 (odpowiednio 130 g / km, 130 g / km i 134g / km).
Silnik 1.5 dCi 110 FAP spełnia wymagania przyszłej normy Euro 5. Dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm przy 1750 obr. / min. Homologowane zużycie paliwa Nowego Scenica w cyklu mieszanym wynosi 5,1 l / 100 km. Połączona jest z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów. Długość przebiegów między kolejnymi wymianami oleju wynosi 30.000 km (lub co 2 lata), a żywotność filtra oleju napędowego jest obliczona na około 60.000 km. Wymiana paska rozrządu jest przewidziana co 100.000 km, a filtr cząstek stałych posiada gwarancję „for life”.
Renault Scénic - silniki dieslaTyp1.5 dCi 851.5 dCi 1051.5 dCi 110 FAP1.9 dCi 130 (FAP)2,0 dCi 150 FAP2,0 dCi 160 FAPSkrzynia biegów6M6M6M6M6A6MPojemność (cm3)146114611461187019951995Cylindry/zawory4/24/24/24/24/44/4Moc (KW przy obr./min.)63/375078/400081/400096/3750110/4000118/3750Maks. moment obrotowy (Nm przy obr./min.)200/1750240/2000240/2000300/1750360/2000380/2000Prędkość maks.(km/godz.)165180180195200205Przyspieszenie 0-100 km/godz. (s)11,712,412,3-9,79,1Średnie spalanie (l/100 km)4,94,95,25,576,6
Silnik 1.9 dCi 130 w połączeniu z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów (jednostka o pojemności 1870 cm3) rozwija maksymalną moc 130 KM (96 kW) przy 3750 obr. / min. oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm już przy 1750 obr. / min. Nowe parametry uzyskano dzięki przeprojektowaniu turbiny o zmiennej geometrii.
Silnik 2.0 dCi 160 w połączeniu z automatyczną, 6-biegową, samoczynnie dostosowującą się do parametrów jazdy skrzynią biegów lub z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów rozwija odpowiednio maksymalną moc 150 i 160 KM. Jest wyposażony w katalityczny filtr cząstek stałych (z regeneracją w procesie spalania). Moc 150 KM (110 kW) uzyskiwana jest przy 4000 obr. / min., a 160 KM (118kW) - przy 3750 obr. / min. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu, wynoszącemu 360 Nm w przypadku 2.0 dCi 150 i 380 Nm w przypadku 2.0 dCi 160, dostępnemu już przy 2000 obr. / min., silnik ten odznacza się niezwykle szybkim i płynnym wchodzeniem na obroty aż do 5000 obr. / min.
Bezpieczeństwo
Oferowane są liczne urządzenia umożliwiające zapobieganie wypadkom: automatycznie włączane światła i wycieraczki, regulator-ogranicznik prędkości, system kontroli ciśnienia w oponach (dostępny w zależności od kraju), reflektory kierunkowe bi-ksenonowe ze zmianą kierunku wiązki świateł mijania w zakrętach, technologią, która wpływa na komfort jazdy nocą, dzięki poprawie widoczności ukształtowania drogi i lepszemu oświetleniu pobocza, kontrolka zapięcia pasa bezpieczeństwa (Seat Belt Reminder) na przednich miejscach oraz kontrolka ostrzegająca o niezapięciu pasów na tylnych miejscach.
Oczywiście nie brakuje rożnych systemów: ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania, wspomaganie nagłego hamowania montowane seryjnie, system ESC (Electronic Stability Control) z dodatkową funkcją kontroli podsterowności.
Aby chronić osoby znajdujące się w kabinie w przypadku zderzenia, Scenic jest wyposażony w: strefy kontrolowanego zgniotu, które pochłaniają energię zderzenia, materiały oraz stal o niezwykle wysokim współczynniku sprężystości, System Renault Protection trzeciej generacji (obejmujący urządzenia zapobiegające tzw. nurkowaniu (podwójny napinacz pasa bezpieczeństwa, ogranicznik napięcia pasa i poduszki powietrzne dostosowujące działanie do siły zderzenia ), podwójne czujniki uderzeń bocznych i dwukomorowe poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, miednicę i jamę brzuszną, 3-punktowy system mocowania Isofix, do montażu fotelików dla dzieci na trzech miejscach w drugim rzędzie foteli, bardziej elastyczne i wyżej umieszczone klamry pasów, ułatwiające ich zapinanie na przednich i tylnych fotelach, zagłówki nowej generacji.
Wprowadzono również zmiany w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych: dzięki nowej głowicy silnik 2.0 dCi jest obecnie niższy, a osłona głowicy jest wykonana z włókien, w celu zapewnienia lepszego pochłaniania energii w razie zderzenia.
Podsumowanie
Renault Scenic I i Scenic II cieszył się w Europie tak ogromna popularnością, bowiem był to samochód ponadczasowy.
Scenic III wyprzedza jeszcze swoich starszych braci!
Sylwetka auta jest naprawdę ładna i idealnie uzupełnia styl nowej gamy Marki. Oczywiście wygląd jest sprawą mocno indywidualną - więc poprzestaniemy na wcześniejszym stwierdzeniu...
Uwagę zwraca obszerne wnętrze i wygodna pozycja kierowcy. Fotele są dobrze dopasowane są do kształtu ciała, co powoduje, że nawet przy jeździe na bardzo długich dystansach prowadzący pojazd i pasażerowie nie męczą się. Dodatkowo "trzymanie" siedliska gwarantuje stabilna pozycje podczas pokonywania ostrych zakrętów.
Warta podkreślenia jest możliwość regulacji zagłówka nie tylko w płaszczyźnie pionowej, ale także poziomej.
Deska rozdzielcza jest przejrzysta. Pewne zastrzeżenia może budzić stosunkowo wąski cyfrowy wyświetlacz prędkości, co ogranicza wielkość (widoczność) cyfr, a także wyświetlacz nawigacji,który bardziej byłby widoczny, gdyby został skierowany pod lekkim kątem w kierunku kierowcy.
Domeną Scenica zawsze była duża ilość schowków. Przy projektowaniu trzeciej generacji projektanci także nie zawiedli: żaden długopis czy butelka napoju nie mają szans "walania' się" po podłodze...
Producent zadbał także o to, aby był możliwość podłączenia zewnętrznych urządzeń, poprzez specjalne gniazda USB i AUX. Przez to podróż staje się dla pasażerów jeszcze przyjemniejsza...
Renault Scenic jest samochodem rodzinnym i tak też właśnie się prowadzi - zawieszenie jest miękko zestrojone, ale nie ma tendencji do nurkowania w zakrętach. Nie wyczuliśmy chęci do podsterowności, co mogłoby występować w tego typu samochodach (szczególnie mało obciążonych!). Nie mieliśmy możliwości sprawdzenia tego auta na torze, ale boczne francuskie drogi pozwoliły nam w dużej mierze to sprawdzić...
Testowany model wyposażony był w silnik 1,5 dCi o mocy 110 KM. Moc ta jest w pełni wystarczająca do spokojnej, oszczędnej jazdy. Jednakże jeśli ktoś ma w zwyczaju jeździć nieco bardziej dynamicznie, zalecamy mocniejsze jednostki...
Przejechana ilość kilometrów nie upoważnia nas do jednoznacznej oceny testowej, jedynie po prezentacji naszych pierwszych wrażeń. Są one pozytywne! Nowy model renault to nowoczesny i interesujący samochód.
Gama produktowa
WersjeAuthentiqueExpressionPrivilege1.6 16V 110XX-1.4 16V TCe 130-XX2.0 16V 140 automat. (CVT)-XX1.5 dCi 105XX-1.9 dCi 130-XX2.0 dCi 160 FAP--X
Cennik nowego Renault Scenic
WersjaSilnikCena katalogowaCena promocyjnaAuthentique1.6 16V 11067 30064 3001.5 dCi 10576 50073 500Expression1.6 16V 11072 30069 3001.4 16V TCE 13076 30073 3002.0 16V 140 automat. CVT81 30078 3001.5 dCi 10581 50078 5001.9 dCi 13086 50083 500Privilege1.4 16V TCE 13080 30077 3002.0 16V 140 automat. CVT85 30082 3001.9 dCi 13090 50087 5002.0 dCi 160 FAP98 00095 000
Autor: Marcin Karaczun