Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Opel Grandland X 2.0 CDTI Utlimate - dobrego początki

10 kwi, 09:49

Opel wsłuchał się w głosy klientów i od teraz Grandland X ma nareszcie mocniejszy silnik Diesla

Udostępnij
0
Skomentuj

Kiedy jesienią ubiegłego roku podczas frankfurckiego salonu samochodowego zaprezentowano Opla Grandlanda X, pojawiły się głosy, że paleta silnikowa składająca się z dwóch jednostek to zbyt uboga oferta. Dlatego Grandland X dostał teraz mocnego dwulitrowego turbodiesla.

Z danych technicznych wynika, że silnik 2.0 osiąga moc 177 KM i rozwija moment obrotowy równy 400 Nm. Na drodze szybko przekonujemy się, że to nie tylko papierowy tygrys. Nawet lekko wciskając pedał gazu, bez problemu sięgamy do zasobów mocy i momentu silnika. Zwłaszcza moment jest łatwo dostępny – prawie z całości jego potencjału można korzystać już poniżej granicy 2 tys. obrotów. Nie ma przy tym potrzeby spoglądania na wskazówkę obrotomierza.

O właściwy dobór przełożenia dba seryjny 8-biegowy „automat”, debiutujący niedawno w Insignii. Skrzynia pracuje wzorowo. Biegi przełącza tak delikatnie, że podczas spokojnej jazdy nie sposób wyczuć momentu zmiany przełożenia. Zestrojono ją przede wszystkim z myślą o komforcie. Po gwałtownym wciśnięciu gazu, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych, nie należy oczekiwać błyskawicznej redukcji. Trzeba się w tym momencie zdecydować na szybszą ręczną zmianę biegów.

Opel Grandland X 2.0 CDTI Utlimate - przekraczanie granic

Dzięki mocy 177 koni Grandland X przekroczył dwie ważne dla tego modelu granice. Po pierwsze, potrafi wreszcie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 10 sekund – dokładnie 9,1 s. Po drugie, jego prędkość maksymalna przekroczyła 200 km/h i sięga 214 km/h. Nie przeraża przy tym wielkością średniego spalania. Jeśli nie będziemy zbliżali się do limitu możliwości auta, to podczas jazdy autostradowej spali nieco ponad 6 l/100 km. W czasie jazdy krętą górską drogą komputer pokazał średnie zużycie na poziomie 7,6 l/100 km.

Dwulitrowy diesel o mocy 177 KM to początek dobrej silnikowej zmiany. Już za moment pod maską Grandlanda X znajdzie się turbodiesel 1.5 o mocy 100 lub 130 KM, który zastąpi dotychczasowy silnik 1.6 D. Latem 130-konny benzyniak 1.2 doczeka się 8-biegowego „automatu” oraz towarzystwa w postaci benzynowego silnika 1.6 o mocy 180 koni. W przyszłym roku możemy natomiast spodziewać się absolutnej bomby – pojawi się hybryda plug-in z napędem na cztery koła.

Opel Grandland X 2.0 CDTI Utlimate - w punkt

To jest super. Kultura pracy turbodiesla.

To nie wyszło. Brak napędu na cztery koła.

Efekt WOW! Aksamitna praca „automatu”.

Kto to kupi? Fani Opla dysponujący kwotą co najmniej 132 300 zł.

Opel Grandland X 2.0 CDTI Utlimate - naszym zdaniem

Nowy turbodiesel 2.0, seryjnie sprzężony z 8-stopniowym „automatem”, to bardzo dobra propozycja dla kierowców lubiących bardziej dynamiczną jazdę oraz potrzebujących mocniejszego holownika. Grandland X 2.0 pociągnie przyczepę o masie 2 ton.

Opel Grandland X 2.0 CDTI Utlimate - dane techniczne

Silnik t.diesel R4/16
Pojemność 1997 cm3
Moc 177 KM/3750 obr./min
Maks. moment obrotowy 400 Nm/2000 obr./min
Napęd na przednie koła
Skrzynia biegów automatyczna 8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 4477/1856/1609 mm
Bagażnik 514-1652 l
Prędkość maksymalna 214 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Spalanie średnie 4,9 l/100 km
Cena od 132 300 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Opel Grandland X 2.0 CDTI Utlimate - dobrego początki (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego