CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.76
Średnio4.484.694.262.00
Najdrożej4.804.994.762.24

Perły tuningu lat 80. - Alfa Romeo Spider

10 lut 16 18:35
Udostępnij
0
Skomentuj

Od 1966 do 1993 roku Alfa Romeo miała w ofercie Spidera. Stylistyczne przeróbki linii Pininfariny dotyczyły przede wszystkim zmian tyłu pojazdu. Przyzwoite i pięknie brzmiące silniki 4-cylindrowe (1.3-2.0/87-131 KM) były znakiem rozpoznawczym Alfy

Dawca: Alfa Romeo Montreal, atrakcyjne GT z 3-litrowym V8, dziedzictwo motorowego sportu. Biorca: Alfa Romeo Spider, fastback, który już za życia stał się ikoną designu. Dwa klasyki z wczesnych lat 70., które zjednoczył tuning lat 80. Wynik: Spider, który rozpędza się do „paki” w 7 sekund i który już w 1988 roku rozpędzał się do 240 km/h – nawet dziś ta historia brzmi nieprawdopodobnie.

To Fritz Neuser z Norymbergi wymyślił sobie coś takiego. Dawny kolarz, olimpijczyk i pilot Abartha, Alfy Romeo i Porsche, najlepszy sprzedawca Gogomobili (1960-61), od 50 lat w samochodowym biznesie. Kiedyś z Alfą i Ferrari, dziś z autami egzotycznymi i oldtimerami. Człowiek, który widzi na czerwono.

Szeroki Spider miał udowodnić, jaki potencjał tkwi w starych składnikach. Dzięki turbodoładowaniu silnik Mon­t­reala rozwija 240 zamiast 200 KM. Żeby w ogóle można było zamknąć maskę, Bosch wyprodukował wtrysk skrojony na miarę.

Musieliśmy trochę rozewrzeć podłużnice, żeby zmieściło się V8, jak i skrzynia z Montreala. Nadwozie zostało wzmocnione, przednie zawieszenie Spidera wyposażono w przeguby Uniball, na nowo wymodelowano przód pojazdu. Skrzynia z największym możliwym przełożeniem pochodzi z Berliny 2000 Automatik, a wszystkie hamulce mają wentylowane tarcze. Powiększono też bak – mówi 81-letni, ale wciąż dziarski Fritz Neuser. To, że poszerzenia i olbrzymie walce zniszczyły piękną linię auta i upodobniły je do pojazdów poddyskotekowych, dodaje tylko kolorytu.

Moim marzeniem było zastosować V8 z Ferrari Dino 308 GT/4 – dodaje Neuser, który przed 25 laty chciał zbudować przynajmniej tuzin Spiderów z silnikiem z Montreala. Podobno miał nawet 7 zamówień na auto za 70 000 marek, ale nikt nie podjął się produkcji. Nie znalazłem szefa projektu, który zobowiązałby się dostarczać jeden samochód miesięcznie, powstał więc tylko ten jeden egzemplarz – kończy Fritz Neuser.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Niech autor tego artykułu będzie łaskaw mi pokazać standardowego Montreala z 3 litrowym silnikiem. Zwłaszcza, że autor wzmiankuje 200 KM co wyraźnie wskazuje na wersję standardową czyli jedyną jaka była w ofercie koncesjonerów Alfa Romeo a bynajmniej trzylitrową. Nie znam tego konkretnego stuningowanego pojazdu ale turbodoładowanie wydaje się tutaj jakimś przekłamaniem. Już sama moc pasuje do trzylitrowej wersji silnika V8, bowiem silnik o tej pojemności istniał. W ogóle, wobec lakoniczności i błędów niczego pewnego nie mogę w tej kwestii z artykułu wywnioskować. Już samo zastąpienie oryginalnego wtrysku SPICA, boschowskim to spora przeróbka. W turbodoładowanie wątpię. To ogromna ingerencja w ten bardzo szlachetny silnik tak naprawdę przecież wyczynowy z 33-ki ale mocno zdetunowany.
5 mar 16 15:07
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Perły tuningu lat 80. - Alfa Romeo Spider

Od 1966 do 1993 roku Alfa Romeo miała w ofercie Spidera. Stylistyczne przeróbki linii Pininfariny dotyczyły przede wszystkim zmian tyłu pojazdu.

Perły tuningu lat 80. - Alfa Romeo Spider (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego