Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Perły tuningu lat 80. - Alfa Romeo Spider

10 lut 16 18:35

Od 1966 do 1993 roku Alfa Romeo miała w ofercie Spidera. Stylistyczne przeróbki linii Pininfariny dotyczyły przede wszystkim zmian tyłu pojazdu. Przyzwoite i pięknie brzmiące silniki 4-cylindrowe (1.3-2.0/87-131 KM) były znakiem rozpoznawczym Alfy

Udostępnij
0
Skomentuj

Dawca: Alfa Romeo Montreal, atrakcyjne GT z 3-litrowym V8, dziedzictwo motorowego sportu. Biorca: Alfa Romeo Spider, fastback, który już za życia stał się ikoną designu. Dwa klasyki z wczesnych lat 70., które zjednoczył tuning lat 80. Wynik: Spider, który rozpędza się do „paki” w 7 sekund i który już w 1988 roku rozpędzał się do 240 km/h – nawet dziś ta historia brzmi nieprawdopodobnie.

To Fritz Neuser z Norymbergi wymyślił sobie coś takiego. Dawny kolarz, olimpijczyk i pilot Abartha, Alfy Romeo i Porsche, najlepszy sprzedawca Gogomobili (1960-61), od 50 lat w samochodowym biznesie. Kiedyś z Alfą i Ferrari, dziś z autami egzotycznymi i oldtimerami. Człowiek, który widzi na czerwono.

Szeroki Spider miał udowodnić, jaki potencjał tkwi w starych składnikach. Dzięki turbodoładowaniu silnik Mon­t­reala rozwija 240 zamiast 200 KM. Żeby w ogóle można było zamknąć maskę, Bosch wyprodukował wtrysk skrojony na miarę.

Musieliśmy trochę rozewrzeć podłużnice, żeby zmieściło się V8, jak i skrzynia z Montreala. Nadwozie zostało wzmocnione, przednie zawieszenie Spidera wyposażono w przeguby Uniball, na nowo wymodelowano przód pojazdu. Skrzynia z największym możliwym przełożeniem pochodzi z Berliny 2000 Automatik, a wszystkie hamulce mają wentylowane tarcze. Powiększono też bak – mówi 81-letni, ale wciąż dziarski Fritz Neuser. To, że poszerzenia i olbrzymie walce zniszczyły piękną linię auta i upodobniły je do pojazdów poddyskotekowych, dodaje tylko kolorytu.

Moim marzeniem było zastosować V8 z Ferrari Dino 308 GT/4 – dodaje Neuser, który przed 25 laty chciał zbudować przynajmniej tuzin Spiderów z silnikiem z Montreala. Podobno miał nawet 7 zamówień na auto za 70 000 marek, ale nikt nie podjął się produkcji. Nie znalazłem szefa projektu, który zobowiązałby się dostarczać jeden samochód miesięcznie, powstał więc tylko ten jeden egzemplarz – kończy Fritz Neuser.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Perły tuningu lat 80. - Alfa Romeo Spider

Od 1966 do 1993 roku Alfa Romeo miała w ofercie Spidera. Stylistyczne przeróbki linii Pininfariny dotyczyły przede wszystkim zmian tyłu pojazdu.

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Foto: Auto Bild Klassik / Auto Bild

Perły tuningu lat 80. - Alfa Romeo Spider (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego