Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Perły tuningu lat 80. - Mercedes 500 SEC bb Magic Top

12 maja 15 10:41

Czego to w swojej 10-letniej karierze tunera nie próbował Rainer Buchmann! Budowa skrzydlaka CW 311 (zaprojektowanego przez Eberharda Schulza, twórcę marki Isdera), do tego 911 Turbo Targa w kolorach Polaroidu czy choćby cyfrowe wskaźniki i pierwsza na świecie wielofunkcyjna kierownica

Udostępnij
0
Skomentuj

Wszystko to było wymyślone i opatentowane przez frankfurcką firmę bb. Od 1976 do 1986 roku Buchmann był spin doktorem branży tuningowej – na początku genialnym, pod koniec najwyraźniej przeciążonym. Bo jak inaczej wytłumaczyć trwający dwa lata, nieskończony designersko projekt za milion marek?

bb Magic Top na bazie Mercedesa 500 SEC z 1983 roku był ostatnią propozycją Buchmanna. Mimo wszystko należy przyznać, że konstrukcja cabrio-coupé wykraczała znacząco ponad swój czas. Po naciśnięciu jednego przycisku dach przesuwał się do tyłu, słupki C opuszczały się, tylna szyba składała się w bagażniku, a pokrywa dachu nasuwała się na tylną klapę. Całość była sterowana mikroprocesorowo, jak tajemniczo reklamował Buchmann.

Właściwie najbardziej magiczne było w tym to, że wszystko działało bezproblemowo – oprócz sterowania high-tech na pokładzie były też proste silniki elektryczne, przejmujące mechaniczną pracę. Reszta składała się z techniki „500-ki” SEC, kilku części od AMG i olbrzymiej ilości pluszu we wnętrzu.

Za 240 000 marek otrzymywano także zestaw hi-fi w środkowym podłokietniku. Szaleństwo! I choć dziś Magic Top wygląda po prostu paskudnie, znalazło się na niego nawet kilku chętnych.

W sumie zbudowano od 8 do 10 sztuk. W 1986 roku, 10 lat po Polaroid-Porsche, Buchmann ogłosił upadłość. Najlepsze czasy tunerzy mieli już wówczas za sobą – producenci aut zwęszyli niezły biznes i coraz częściej sami oferowali specjalne, stuningowane wersje. Co ciekawe, w 2014 roku firma bb wznowiła działalność.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej