Perły tuningu lat 80. - Mercedes 500 SEC bb Magic Top

12 maja 15 10:41
Udostępnij
0
Skomentuj

Czego to w swojej 10-letniej karierze tunera nie próbował Rainer Buchmann! Budowa skrzydlaka CW 311 (zaprojektowanego przez Eberharda Schulza, twórcę marki Isdera), do tego 911 Turbo Targa w kolorach Polaroidu czy choćby cyfrowe wskaźniki i pierwsza na świecie wielofunkcyjna kierownica

Wszystko to było wymyślone i opatentowane przez frankfurcką firmę bb. Od 1976 do 1986 roku Buchmann był spin doktorem branży tuningowej – na początku genialnym, pod koniec najwyraźniej przeciążonym. Bo jak inaczej wytłumaczyć trwający dwa lata, nieskończony designersko projekt za milion marek?

bb Magic Top na bazie Mercedesa 500 SEC z 1983 roku był ostatnią propozycją Buchmanna. Mimo wszystko należy przyznać, że konstrukcja cabrio-coupé wykraczała znacząco ponad swój czas. Po naciśnięciu jednego przycisku dach przesuwał się do tyłu, słupki C opuszczały się, tylna szyba składała się w bagażniku, a pokrywa dachu nasuwała się na tylną klapę. Całość była sterowana mikroprocesorowo, jak tajemniczo reklamował Buchmann.

Właściwie najbardziej magiczne było w tym to, że wszystko działało bezproblemowo – oprócz sterowania high-tech na pokładzie były też proste silniki elektryczne, przejmujące mechaniczną pracę. Reszta składała się z techniki „500-ki” SEC, kilku części od AMG i olbrzymiej ilości pluszu we wnętrzu.

Za 240 000 marek otrzymywano także zestaw hi-fi w środkowym podłokietniku. Szaleństwo! I choć dziś Magic Top wygląda po prostu paskudnie, znalazło się na niego nawet kilku chętnych.

W sumie zbudowano od 8 do 10 sztuk. W 1986 roku, 10 lat po Polaroid-Porsche, Buchmann ogłosił upadłość. Najlepsze czasy tunerzy mieli już wówczas za sobą – producenci aut zwęszyli niezły biznes i coraz częściej sami oferowali specjalne, stuningowane wersje. Co ciekawe, w 2014 roku firma bb wznowiła działalność.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Stuningowane klasyki - Mercedes 500 SEC bb Magic Top

Czego to w swojej 10-letniej karierze tunera nie próbował Rainer Buchmann! Budowa skrzydlaka CW 311 (zaprojektowanego przez Eberharda Schulza, twórcę marki Isdera), do tego 911 Turbo Targa w kolorach Polaroidu czy choćby cyfrowe wskaźniki i pierwsza na świecie wielofunkcyjna kierownica. Wszystko to było wymyślone i opatentowane przez frankfurcką firmę bb.

Perły tuningu lat 80. - Mercedes 500 SEC bb Magic Top (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego