- Łada pozazdrościła Volvo sedana z większym prześwitem. Po S60 Cross Country pora na Ładę Vesta Cross. Trafi do sprzedaży latem 2018 roku.
- Samochód mierzy 4.4 m długości, 1.78 m szerokości oraz 1.52 m wysokości. Rozstaw osi: 263,5 cm.
- Vesta to jeden z najpopularniejszych modeli Łady. W marcu była numerem 1 pod względem sprzedaży w Rosji. Sprzedano 9181 egzemplarzy czyli 52 proc. więcej niż rok wcześniej
Po Volvo czas na Ładę i próbę stworzenia sedana z podwyższonym prześwitem. W Rosji zaprezentowano właśnie najnowszą odmianę Łady czyli model Vesta Cross. Innymi słowy popularny sedan o większych możliwościach jazdy w terenie.
Sam producent twierdzi, że to pierwszy w swojej klasie model, który łączy klasyczny typ nadwozia z funkcjonalnością crossovera. Oczywiście podkreślano również, że samochód opracowano przede wszystkim z uwzględnieniem potrzeb rosyjskich klientów. A jakie one są? Łada uważa, że klienci w Rosji wciąż bardzo cenią sedany ale jednocześnie oczekują od swoich pojazdów możliwości poruszania się w trudniejszym terenie.
W kwestii możliwości terenowych zadbano przede wszystkim o jedno: prześwit. Vesta Cross ma całkiem spory prześwit, który wynosi aż 203 mm. To więcej niż w Suzuki SX4, Audi A6 Allroad (sprzed ponad dekady), Subaru Outback (wersja z 2010 roku), VW Tiguan, Skoda Kodiaq czy Audi Q5. Co więcej – nawet Jeep Cherokee z 1999 roku miał nieco mniejszy prześwit.
Oczywiście prześwit to nie wszystko. Całe nadwozie zyskało dodatkowe elementy z tworzyw, by podkreślić „terenowy” charakter. I na tym właściwie koniec. O napędzie 4x4 nie ma mowy – tylko na przód.
Pod maską te same silniki co w pozostałych wersjach Vesty. Do wyboru benzynowe jednostki 1.6 l i 1.8 l o mocy odpowiednio 106 i 122 KM. Pracują z 5 biegową przekładnią manualną oraz z 5 stopniowym automatem.
W kabinie zastosowano tapicerkę w specjalnej odmianie dla wersji Cross (połączenie skóry z tkaniną). Nie zabrakło praktycznych dodatków na rosyjskie warunki. Na liście wyposażenia uwzględniono liczne elementy podgrzewane: przednią i tylną szybę, lusterka oraz fotele. Co ciekawe można również zamówić podgrzewaną tylną kanapę (osobno włączane dla lewej i prawej strony).
W Ładzie nie zabrakło ciekawych dodatków elektronicznych. Jest zatem rosyjski system automatycznego wzywania pomocy bazujący na systemie satelitarnym Glonass oraz radio z dotykowym ekranem i specjalnym oprogramowaniem Yandex Auto, czyli opracowanym w Rosji pakietem aplikacji samochodowych. W przygotowaniu jest system telematyki z bezpłatną aplikacją, która przyda się do analizy stylu jazdy oraz zdalnego uruchamiania silnika czy blokowania zamków drzwi.