Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Polecane i ryzykowne silniki w BMW serii 3 (E46)

13 lis, 16:21
Udostępnij
0
Skomentuj

BMW serii 3 (E46) cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym – to najliczniej reprezentowany model BMW w ogłoszeniach.

Duża wybór czeka też w gamie silnikowej, bo potencjalny nabywca może przebierać wśród 20 wersji benzynowych i diesla. W gamie znajdziecie wersje wolnossące i z doładowaniem, odmiany R4 i R6, o mocach od 105 do 360 KM. Od jakiegoś czasu widać tendencję typową dla całego rynku w Polsce, czyli spadek zainteresowania egzemplarzami z silnikami Diesla. W ogłoszeniach prym wiodą samochody z motorami benzynowymi, których liczba to około 2 tys. egzemplarzy. Diesli jest o około połowę mniej, ale to wciąż całkiem sporo. Poniżej prezentujemy, którymi silnikami w E46 warto się zainteresować, a które należy omijać szeroki łukiem.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

BMW serii 3 - duży wybór benzyniaków

Jeśli BMW serii 3 to najlepiej z benzyniakiem i to R6! Jednostki sześciocylindrowe wydają się być najlepszy wyborem w tym aucie. Zarówno silnik M52 (2.0, 2.5 i 2.8), jaki i M54 (2.2, 2.5 i 3.0) mają dość dobrą opinię. W ich przypadku wiele zależy jednak od tego, jak je traktowano i czy nie oszczędzano na serwisie. Niestety coraz trudniej to zweryfikować, a wstępne oględziny przed zakupem nie pozwalają zwykle na ocenę tego, czy silnik spala nadmierne ilości oleju, ciężko także zwykle ocenić, czy nie ma kłopotów z głowicą.

Z tego powodu nie polecamy najtańszych BMW E46 i radzimy szukać raczej tych po klubowiczach i pasjonatach marki i modelu, bo to zwiększa szansę na dobry samochód, choć nie gwarantuje w 100 procentach sukcesu w zakupie. To oznacza, że wybierać będziecie wśród pojazdów za minimum 15 tys. zł. Oczywiście nawet, gdy kupicie auto z motorem w dobrym stanie należy liczyć się z kłopotami z systemem zmiennych faz rozrządu (na szczęście naprawa nie jest już ekstremalnie droga), w nowszych silnikach uszkodzone mogą być także dość drogie wtryskiwacze. Uważniej przyjrzeć trzeba się także układowi chłodzenia.

Nieco taniej da się kupić czterocylindrowe benzyniaki, bo za około 10 tys. zł można już znaleźć interesujący egzemplarz. Którą „R4-kę” wybrać? W starszym silniku M43 (1.9) dochodzi do obrócenia panewek, do tego użytkownicy zwracają uwagę, że jest to motor dość paliwożerny. Typowym problemem tej jednostki napędowej jest również uszkodzony silniczek krokowy – da się to poznać po nierównej pracy na biegu jałowym.

Nowsze motory serii N42 oraz N46 (pojemności 1.8 i 2.0) wydają się być lepszym wyborem, ale mają czasem problem z napinaczem łańcucha rozrządu. Na szczęście jest to silnik bezkolizyjny i nawet, gdy łańcuch przeskoczy o ząb, lub gdy się zerwie nie ma możliwości, aby zawory spotkały się z tłokami i trwale uszkodziły jednostkę napędową.

BMW serii 3 silniki benzynowe N46 (2.0) M54 (2.2) M54 (2.5) M52 (2.8) M54 (3.0)
Lata 2005-07 1998-2000 2000-07 1998-2000 2000-07
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R6/24 benz. R6/24 benz. R6/24 benz. R6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1995 2494 2494 2793 2979
Moc maks. (KM) przy obr./min 150/6200 170/5500 192/6000 193/5500 231/5900
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 200/3600 245/3500 245/3500 280/3500 300/3500
Skrzynia biegów 5M, 5A 5M, 5A 5M, 5A, SMG 5M, 5A 5M, 6M, 5A, SMG
Prędkość maksymalna (km/h) 219 233 240 242 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,2 8 7,1 7 6,5
Spalanie (wg EU; l/100 km) 10,5/5,8/7,4 12,7/6,9/9,0 12,8/6,9/9,1 12,5/7,0/9,0 12,8/6,9/9,1

Czy warto kupić BMW serii 3 z silnikiem Diesla?

W przypadku diesli w BMW E46, tak samo jak w silnikach benzynowych wybierać można między jednostkami cztero- i sześciocylindrowymi. Ryzyko drogich awarii jest jednak spore, bo diesle ze swej natury mają droższy osprzęt, do tego zwykle kupuje się je po to by dużo nimi jeździć, przebiegi osiągane przez tego typu jednostki są więc dużo wyższe niż w wersjach benzynowych. Najbardziej bezpieczną opcją wydaje się silnik M47 (2.0/116 lub 150 KM) w starszej wersji wyposażonej w pompę wtryskową VP44, której regeneracja nie jest szczególnie droga (1,5-2 tys. zł).

Nowsza jednostka ma już wtrysk Common Rail i dodatkowe literku TU w nazwie (moce: 116 oraz 150 KM). To oszczędny silnik o wysokiej kulturze pracy, ale trzeba się w jego przypadku liczyć z wymianą wtryskiwaczy po większym przebiegu (a większość egzemplarzy ma już sporo tysięcy kilometrów za sobą). Dobra wiadomość jest taka, że da się je regenerować, za ok. 500-1000 zł za sztukę, ale biorąc pod uwagę wartość pojazdu jest to już spory wydatek.

Warto mieć świadomość, że w pewnej partii silników 2.0 z wtryskiem CR pękały wały. Do tego dochodzi ryzyko uszkodzenia turbosprężarki oraz klapki w kolektorze dolotowym, które mogą się dostać do silnika trwale go niszcząc. Większość egzemplarzy ma już usunięte wadliwe klapki.

Ten sam problem dotyczy też sześciocylindrowej jednostki z wtryskiem M57 (2.9/184 KM oraz 3.0/204 KM), podobnie zresztą jak i wtryskiwaczy. W tym silniku zdarza się także uszkodzone koło pasowe. Silnik M57 wyraźnie więcej pali (średnio w mieście nawet 10-11 l ON na 100 km), a w przypadku awarii koszty mogą być większe. Z drugiej strony to bardzo udany i polecany motor, jeśli więc znajdziecie niezajechane i przede wszystkim serwisowane BMW z tym sześciocylindrowym dieslem warto się nim zainteresować.

BMW serii 3 silniki Diesla M47 (2.0) M47 (2.0) M47 (2.0) M57 (2.9) M57 (3.0)
Lata 2003-05 1998-2001 2001-06 1999-2003 2003-06
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R6/24 t.diesel R6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1995 1951 1995 2926 2993
Moc maks. (KM) przy obr./min 116/4000 136/4000 150/400 184/4000 204/4000
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 280/1750 280/1750 330/2000 390/1750 410/1500
Skrzynia biegów** 5M, 5A 5M, 5A 6M, 6A 5M, 5A 6M, 5A
Prędkość maksymalna (km/h) 204 207 221 227 242
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,6 9,9 8,8 7,8 7,2
Spalanie (wg EU; l/100 km) 7,6/4,5/5,6 7,4/4,7/5,7 7,9/4,5/5,8 9,2/5,3/6,7 9,1/5,2/6,6

Więcej informacji na temat używanego BMW serii 3 (E46) znajdziecie w numerze 46 z 13 listopada 2017 r.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (14)

No photo
No photo ~Syndykat_user Użytkownik anonimowy
~Syndykat_user :
No photo ~Syndykat_user Użytkownik anonimowy
Czasem zastanawiam się kto pisze wam te artykuły . Silniki z rodziny M52 nigdy nie miały dobrej opinii . Piją olej jak szalone i uwielbiają się grzać . Aluminiowy blok i brat tulei cylindra tylko pokrycie Nileksilem to jedna wielka kostrukcyjna porażka za którą BMW powinno się wstydzić . Jak dla mnie dużo rozsądniejszym wyborem jest M50 . Żeliwna trwała konstrukcja . Posiadam E34 z silnikiem M50TUB25 i auto idzie jak szalone a temperatura nigdy nie urosła ponad połowę nawet przy solidnym katowaniu . Za to M52 które miałem w E36 po paru treningach wyzioneło ducha i kaplica silnik na złom . jedyne solidne M52 to te które wypuszczono na rynek USA . One miały żeliwne tuleje .

14 lis 10:46 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ałdi charosza maszyna Użytkownik anonimowy
~ałdi charosza maszyna :
No photo ~ałdi charosza maszyna Użytkownik anonimowy
Syndykat user, faktem jest że M50 to silnik pancerny, natomiast m52 też nie jest takie złe. Podejrzewam że miałeś zajechańca i dlatego pobierał olej.
14 lis 15:57 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edward F1 Użytkownik anonimowy
~Edward F1
No photo ~Edward F1 Użytkownik anonimowy
do ~Rysiek:
No photo ~Rysiek Użytkownik anonimowy
17 lis 13:23 użytkownik ~Rysiek napisał
Mam X5 3.0 Diesel. Do pracy mam ok.50 km w paliwie się 5 razy spłaciło, inne korzyści pomijam. Warte jest to swych pieniędzy, polecam sx 6000 z zamknietymi oczyma!!!!!!
Bardzo dziękuję za świadectwo odnośnie efektów po zastosowaniu dodatków. To automatycznie są słowa uznania dla naszej pracy. Co do ocen czy wpisów to widać, że jest grupa ludzi którym skuteczność dodatkówSX6000 bardzo przeszkadza i stosują kłamliwe metody oczerniania. Nie wstyd im nawet podważać wiedzę inż.Toyoty czy Mazdy! Fakt pozostanie faktem, złe oceny są tylko od osób które nie mają pojęcia o faktycznych efektach, czyli nigdy nie zastosowali jak i od nieuczciwych handlowców, którym obniża sprzedaż paliwa, oleju, części samochodowych. Pozdrawiam.
17 lis 17:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rysiek Użytkownik anonimowy
~Rysiek
No photo ~Rysiek Użytkownik anonimowy
do ~Ecofun:
No photo ~Ecofun Użytkownik anonimowy
16 lis 08:46 użytkownik ~Ecofun napisał
Producenci fabrycznie nowych silników wprowadzają już oficjalnie sposób użycia powłok polimerowych, info z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Technologia S X6000 istnieje od ok.1989 roku, w Polsce od 2010. Judaszy z pewnością to nie rus
Mam X5 3.0 Diesel. Do pracy mam ok.50 km w paliwie się 5 razy spłaciło, inne korzyści pomijam. Warte jest to swych pieniędzy, polecam sx 6000 z zamknietymi oczyma!!!!!!
17 lis 13:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nie sprzeasz. Użytkownik anonimowy
~Nie sprzeasz. :
No photo ~Nie sprzeasz. Użytkownik anonimowy
BMW serii 3 (E46) cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym? Przez wiele miesięcy próbowałem sprzedać egzemplarz w dobrym stanie - bez klimatyzacji nikt nawet nie spojrzał. Pierwszym, który zaproponował 4000 (przy wystawionej cenie 10000) był handlarz, zgodziłem się bez wahania - auto nie do sprzedania.
16 lis 10:15
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ecofun Użytkownik anonimowy
~Ecofun
No photo ~Ecofun Użytkownik anonimowy
do ~Ecofun:
No photo ~Ecofun Użytkownik anonimowy
16 lis 08:46 użytkownik ~Ecofun napisał
Producenci fabrycznie nowych silników wprowadzają już oficjalnie sposób użycia powłok polimerowych, info z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Technologia S X6000 istnieje od ok.1989 roku, w Polsce od 2010. Judaszy z pewnością to nie rus
Władze Pekinu już po roku docenili wyniki badań po zastosowaniu technologi S X 6 0 0 0 w komunikacji miejskiej. Chiny w 2016 roku swoim rozporządzeniem wprowadziło s x 6 0 0 0 . p l do pilotażowego przeprowadzenia badania w służbach miejskich, firmie autobusowej – 30 autobusów jak i w TAXI! Stwierdzono bowiem, średnio mniejszą emisję spalin o 15%, CO2 o 17%. Mniejsze zużycie paliwa o 8% i oleju >50%. Wyniki trafiły już do odpowiedniego ministra w Rządzie Chin! Czy to nie najwyższy czas pomyśleć też o naszych Polskich miastach z „gęstym” powietrzem?
16 lis 09:09 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~normalny Użytkownik anonimowy
~normalny :
No photo ~normalny Użytkownik anonimowy
Jak mam kupić pierdziołkę za dwieście - trzysta tysia z silnikami do kosiarek i do tego syntetycznym dźwiękiem z głośników jak w BMW czy Volvo to wolę jeździć Hundajem czy Skodą i nie robić z siebie bałwana i pośmiewiska na drogach czy w sąsiedztwie .
16 lis 09:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ecofun Użytkownik anonimowy
~Ecofun :
No photo ~Ecofun Użytkownik anonimowy
Producenci fabrycznie nowych silników wprowadzają już oficjalnie sposób użycia powłok polimerowych, info z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Technologia S X6000 istnieje od ok.1989 roku, w Polsce od 2010. Judaszy z pewnością to nie ruszy a ich zaciekłość widać w usuwaniu każdej wiadomości związanej z tym tematem! Możesz przedłużyć trwałość silnika, turbiny, skrzyni, dyferencjałów. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2010 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, sam sprawdź, porozmawiaj. Nie daj się dalej manipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
16 lis 08:46 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nmnmn Użytkownik anonimowy
~nmnmn
No photo ~nmnmn Użytkownik anonimowy
do ~Syndykat_user:
No photo ~Syndykat_user Użytkownik anonimowy
14 lis 10:46 użytkownik ~Syndykat_user napisał
Czasem zastanawiam się kto pisze wam te artykuły . Silniki z rodziny M52 nigdy nie miały dobrej opinii . Piją olej jak szalone i uwielbiają się grzać . Aluminiowy blok i brat tulei cylindra tylko pokrycie Nileksilem to jedna wielka kostrukcyjna porażka za
Coś bredzisz. M52 do normalnej jazdy na co dzień jak najbardziej. M50 to do katowania i przeróbek bo i 600km zniesie ale to już inna bajka.
16 lis 08:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robbie Użytkownik anonimowy
~Robbie
No photo ~Robbie Użytkownik anonimowy
do ~Syndykat_user:
No photo ~Syndykat_user Użytkownik anonimowy
14 lis 10:46 użytkownik ~Syndykat_user napisał
Czasem zastanawiam się kto pisze wam te artykuły . Silniki z rodziny M52 nigdy nie miały dobrej opinii . Piją olej jak szalone i uwielbiają się grzać . Aluminiowy blok i brat tulei cylindra tylko pokrycie Nileksilem to jedna wielka kostrukcyjna porażka za
kto pisze artykuły...? a kto te artykuły potem ocenia? Znawca się znalazł - to M54 bierze olej , średnio litr na 2-4 tys km, a M52 nie bierze oleju prawie wcale - pewnie miałeś zajechany
15 lis 22:56
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: BMW

BMW serii 3 E46 - silnik N46

Jeśli E46 z benzyniakiem R4 to zdecydowanie ten motor. N46 ma co prawda kłopoty z napinaczem łańcucha rozrządu jednak generalnie oceniamy go dobrze. Do wyboru są wersje: 1.8/115 KM oraz 2.0/143 lub 150 KM.

Polecane i ryzykowne silniki w BMW serii 3 (E46) (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego