Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Porsche 718 Boxster - mniej, ale też i więcej!

16 maja, 16:44

Porsche Boxster nazywa się teraz „718”, nie brzmi już tak, jak kiedyś, ma też o dwa cylindry mniej i turbodoładowanie, ale nadal jest najtańszym i jednym z najlepiej jeżdżących modeli Porsche

Udostępnij
0
Skomentuj
  • W porsche 718 Boxster centralnie umieszczony silnik zapewnia idealny rozkład masy
  • Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje Porsche 718 Boxster jedynie 4,7 s
  • Najmniejsze i najtańsze Porsche 718 Boxster po doposażeniu kosztuje abstrakcyjne 380 000 zł

Fani Porsche nie mieli ostatnio łatwo. W połowie lat 90. XX w. podnieśli lament, bo producent wycofał silniki chłodzone powietrzem. Potem „911-ka” dostała dziwaczne światła, kształtem przypominające sadzone jajko, a do salonów wjechały Cayenne (szok!) i Panamera (o zgrozo!). Teraz pora na kolejny przełom, bo niemal całkowicie znikają silniki wolnossące, a 718 ma tylko cztery cylindry.

Porsche 718 Boxster - nadwozie

W ramach modernizacji zmieniono nazwę – to już nie „Boxster”, lecz Porsche 718 Boxster. Do tego mamy m.in. nowe światła z przodu i z tyłu, ale ogólnie sylwetka i miejsce zamontowania silnika – centralnie za tylną osią – nie uległy zmianie. I dobrze, 718 wygląda dzięki temu świetnie i nadal ma składany materiałowy dach.

Porsche 718 Boxster - silnik

I tu tkwi właśnie „problem”. Testowana podstawowa wersja ma silnik w układzie bokser, ale już nie 6-, tylko 4-cylindrowy. Pojemność? Dwa litry plus turbo. Gdyby nie ułożenie cylindrów, powiedzielibyśmy, że to napęd jakiegoś zwykłego hot-hatcha. Zwłaszcza że i moc jest podobna – 300 KM.

W praktyce nowy silnik wypada jednak znakomicie, bo błyskawicznie wkręca się na obroty, dobrze ukrywa swoją naturę – liniowy przyrost mocy oraz momentu – i, traktowany łagodnie, spali o dobre 2 l/100 km mniej niż poprzednik. Osiągi? W mniej niż 5 sekund od 0 do 100 km/h mówi samo za siebie, brakuje tylko dźwięku. Nie żeby było źle, bo inżynierowie popracowali nad wydechem, ale...

Porsche 718 Boxster - prowadzenie

Centralnie umieszczony silnik zapewnia idealny rozkład masy, natomiast elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pokazuje, że nawet układ tego typu może dawać jakąś informację zwrotną. Doładowanie oznacza, że tylna oś jest bardziej nerwowa niż dotąd, więc poruszając się na granicy przyczepności, trzeba nieco ostrożniej obchodzić się z gazem.

Porsche 718 Boxster - koszty

Cena: od 230 510 zł, ale za wszystko – np. 12 638 zł za skrzynię PDK (warto!) – trzeba dopłacać. Efekt to 380 000 zł.

Porsche 718 Boxster - to nam się podoba

Przyjemny układ kierowniczy, bardzo dobre osiągi ze skrzynią PDK, pozycja za kierownicą.

Porsche 718 Boxster - to nam się nie podoba

Abstrakcyjna cena po doposażeniu, takie sobie brzmienie silnika, przestarzałe multimedia.

Porsche 718 Boxster - nasza opinia

Nie ma co lamentować, bo inżynierowie popracowali nad tym, żeby ukryć doładowany charakter silnika. Cztery cylindry? Już kiedyś w Porsche były, da się z tym żyć. Tym bardziej, że 718 Boxstera prowadzi się wręcz genialnie. I chyba nawet lepiej niż bazowe wersje „911-ki”.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej