Porsche 911 2.5 S/T było zmodyfikowaną wersją „911-ki” 2.4 S Coupé, stworzoną z myślą o prywatnych startach w wyścigach. Limitowana seria modelu trafiła do sprzedaży pod koniec 1971 roku w cenie 49 680 marek – dopłata względem seryjnej wersji wynosiła wtedy 19 000 marek. Model 911 2.5 S/T jest dla fanów marki Porsche prawdziwym rarytasem. W sumie powstały tylko 24 egzemplarze.
„Kilka lat temu samochód został odnaleziony przez kolekcjonera z USA – był wtedy w naprawdę opłakanym stanie. Nasi specjaliści wykonali świetną robotę i odnowili go zgodnie z najwyższymi standardami. Cieszymy się, że właściciel nam zaufał i powierzył renowację swojego auta. To wyjątkowy projekt, o historycznym znaczeniu” – powiedział Alexander Fabig, szef oddziału Porsche Classic.
Porsche 911 2.5 S/T przed rozpoczęciem renowacji
Pod koniec 1971 roku swoje Porsche 911 2.5 S/T kupił amerykański kierowca wyścigowy Mike Keyser. W sezonie 1972, razem z Jürgenem Barthem (kierowcą fabrycznym Porsche), wziął nim udział w 6-godzinnym wyścigu na torze Daytona i 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring, a później również w Targa Florio oraz 1000-kilometrowym maratonie na Nürburgring. Następnie, wraz z Sylvainem Garantem, kierowcy podjęli największe wyzwanie sezonu – start w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zakończył się on dla nich wielkim sukcesem w postaci zwycięstwa wśród samochodów GT z silnikami o pojemności do 3 litrów., a także 13. miejscem w klasyfikacji generalnej.
Renowacja wyścigowej „911-ki” stanowiła poważną trudność, nawet dla specjalistów z Porsche Classic. Najwięcej problemów przysporzył remont nadwozia, które zostało przerobione i niezbyt starannie naprawione po wypadku. Wiele szkód narobiła również korozja. Ostatecznie cała ta skomplikowana operacja zakończyła się sukcesem. Wstawiono nowy dach, zrekonstruowano poszerzenia nadkoli i powrócono do oryginalnej specyfikacji. Odnowioną i zabezpieczoną karoserię polakierowano na oryginalny, jasnożółty kolor. Efekt wszystkich prac jest imopnujący.
Odrestaurowane Porsche 911 2.5 S/T