Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Porsche 911 GT2 RS - perfekcyjna maszyna

27 lis, 10:45

Nowe Porsche 911 GT2 RS to najmocniejsza i najszybsza „911-ka” w historii! W jej konstrukcji wykorzystano wiele doświadczeń wyniesionych ze sportów motorowych. Efekt? Niesamowity!

Udostępnij
0
Skomentuj

Już poprzednie, 620-konne 911 GT2 RS niezwykle wysoko zawiesiło poprzeczkę. Stwierdziliśmy wtedy, że stężenie „911-ki”osiągnęło możliwie górną granicę! Dziś przyznajemy, że ta granica została przekroczona. Nowe Porsche 911 GT2 RS odleciało w rejony – zdawałoby się – nieosiągalne. I nie chodzi tylko o osiągi, choć te są imponujące – „setka” w 2,8 s (wcześniej w 3,5 s), prędkość maksymalna 340 km/h – ale przede wszystkim o to, jak ten samochód się prowadzi, hamuje i skręca. A przecież cała siła napędowa (700 KM i 750 Nm!) trafia tylko na tylne koła. Jednak po kolei.

Jeszcze przed jazdami inżynierowie Porsche przekonywali, jak tytaniczną pracę wykonali podczas tworzenia nowej odsłony GT2 RS. Przede wszystkim auto przeszło kurację odchudzającą na drodze żmudnego dopracowywania szczegółów. Lżejsze szyby (lekka konstrukcja Gorilla Glass), przednia pokrywa z włókna węglowego i dach z magnezu to mniej o 6,5 kg. Kolejna redukcja (7,5 kg) przypada na układ wydechowy wykonany z tytanu, 3,1 kg – spoilery, a 0,8 kg – zawiasy, także wykonane z włókien węglowych.

Porsche 911 GT2 RS Porsche 911 GT2 RS Foto: Porsche

Sporo wycięto też z wnętrza. Nieco ponad 3,3 kg oszczędności dało odchudzenie wykładziny podłogi oraz wiązki, a zastosowanie wykonanych z karbonu kubełkowych foteli – aż 14 kg. Auto z pełnym zbiornikiem paliwa waży 1470 kg, co daje przelicznik 2,1 kg na każdego KM. Jeśli to kogoś nie satysfakcjonuje, może dokupić pakiet Weissach (m.in. klatka bezpieczeństwa wykonana z tytanu, felgi z magnezu, stabilizator i drążek przedniego zawieszenia z karbonu) za – skromne – 153 028 zł i oszczędzić kolejne... 27 kg.

Porsche 911 GT2 RS - więcej tlenu!

Redukcja masy to jedno, silnik – drugie. Bazą była 3,8-litrowa jednostka 911 Turbo S. Jednak w odróżnieniu od niej ma m.in. wzmocniony układ tłokowo-korbowy, bardziej wydajne intercoolery i ogromne turbosprężarki, które niczym wiadra tłoczą ogromną ilość powitrza do komór spalania. Efekt? Moc maksymalna 700 KM, a moment – 750 Nm. Do tego: ogromny docisk (maksymalny w ustawieniach torowych wynosi 416 kg), wyścigowy układ jezdny ze skrętną tylną osią, ceramiczne hamulce, potężne koła (265/35 ZR 20 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu) oraz 7-biegowa skrzynia PDK, specjalnie skalibrowana na potrzeby GT2 RS.

Generalnie to pojazd zbudowany przez fanatyków i zobligowany do uzyskiwania jak najlepszych czasów. Auto już ustanowiło pierwszy rekord. To obecnie najszybszy samochód produkcyjny na Pętli Północnej Nürburgringu – nowe 911 GT2 RS wykręciło czas 6 min 47,3 s, czym pokonało Porsche 918 Spyder nie o 2, 3 czy 5, lecz o... prawie 10 s! To budzi szacunek. Zresztą jako jedni z nielicznych mieliśmy okazję sprawdzić możliwości 911 GT2 RS na torze Portimão w Portugalii i na drogach publicznych.

Porsche 911 GT2 RS Porsche 911 GT2 RS Foto: Porsche

W rzeczywistości auto robi kapitalne wrażenie. Już samo nadwozie to skrzyżowanie tradycji z czystą formą sportową. Żadnych upiększeń, nic zbędnego. Kubełkowe fotele są zaskakująco wygodne, pozycja za kierownicą po prostu taka, jak być powinna. Zamiast zwykłych klamek po bokach z drzwi zwisają pętelki, można też zrezygnować z klimatyzacji i systemu PCM. Widoczność do tyłu ograniczają pręty klatki bezpieczeństwa, ale co z tego... Nie traktujemy tego jako minus, nie tym razem, nie w przypadku tego auta. Wręcz przeciwnie, podkreśla to wyścigowe geny „911-ki” GT2 RS! Nie ma na co czekać. Przekręcam kluczyk. Sześciocylindrowy bokser budzi się do życia, wybrzmiewając z charakterystyczną chrypą przez tytanowy wydech. Wjeżdżam na tor.

Porsche 911 GT2 RS - mocny w każdym zakresie

Silnik jest niesamowity – ciągnie od dołu z niewiarygodną siłą i lekkością do 7000 obr./min. Bardzo liniowo rozwija moc (!). Od 3500-3700 obr./min zaczyna swoją harmonię i im wyższe obroty, tym dźwięk jest bardziej soczysty. Nadwyżka mocy jest ogromna, a przecież 700-konne GT2 ma napęd tylko na tył, dlatego na wyjściach z zakrętów trzeba uważać. Tu nie ma miejsca na błąd – nawet niewielkie przeholowanie z wciśnięciem pedału gazu kończy się zamiataniem tylnej osi. Ale gdy auto ustawi się już do jazdy na wprost, pedał gazu wciskam do oporu, a GT2 RS wręcz katapultuje się do następnego zakrętu i po raz kolejny wycina go z chirurgiczną precyzją.

Porsche 911 GT2 RS Porsche 911 GT2 RS Foto: Porsche

Na długiej prostej osiągam 300 km/h, auto prowadzi się zadziwiająco spokojnie, na co wpływ ma duży docisk, a ceramiczne hamulce skutecznie pozwalają wytracić prędkość. GT2 RS to perfekcyjna maszyna sportowa, stworzona na tor, bo na drogach publicznych się po prostu marnuje. Wykorzystuje się wtedy ułamek potencjału tej najmocniejszej i najszybszej „911-ki” w historii dopuszczonej do ruchu.

Porsche 911 GT2 RS - naszym zdaniem

„911-ka” GT2 RS to perfekcyjna maszyna sportowa – jest ostra jak brzytwa, wysoce precyzyjna i niezwykle szybka. Jazda tym autem sprawia dużo frajdy i daje potężnego kopa emocjonalnego. Szkoda, że mogą cieszyć się tym tylko nieliczni...

Porsche 911 GT2 RS - dane techniczne

Silnik benz. B6 biturbo
Pojemność 3800 cm3
Moc maksymalna 700 KM/7000 obr./min.
Maks. moment. obr. 750 Nm/2500-4500 obr./min.
Napęd na tylne koła
Skrzynia biegów dwusprzęgłowa 7-biegowa
Dł./szer./wys. 4549/1880/1297 mm
Masa własna 1470 kg
Prędkośc maks. 340 km/h
0-100 km/h 2,8 s
0-200 km/h 8,3 s
Cena 1 431 090 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (25)

No photo
No photo ~Admirał i ochrona wybrzeża Użytkownik anonimowy
~Admirał i ochrona wybrzeża
No photo ~Admirał i ochrona wybrzeża Użytkownik anonimowy
do ~anna:
No photo ~anna Użytkownik anonimowy
1 gru 11:26 użytkownik ~anna napisał
no a ile pali na 100 km ??? Po mieście . Pewnie dużo i dlatego nie podaje .....
<w takim aucie jak sportowe Porsche spalanie nie ma znaczenia dlatego się go nie podaje w katalogu.proste.>
w związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi z lekkim żalem muszę oficjalnie 'dać cynka' że trzeba odwołać kolejną 'imprezę integracyjną' w klubie nocnym w Stolicy jaka od 3 lat odbywa się z początkiem parzystych miesięcy.
nie ma co ryzykować Panowie-oblodzona jezdnia nie sprzyja pokonywaniu długiej trasy po udanym melanżu.
ps - oczywiście 'odbijemy' to sobie w przyszłości gdy pogoda będzie bardziej łaskawa dla użytkowników dróg
1 gru 18:49 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Porsche koszty bez ograniczeń Użytkownik anonimowy
~Porsche koszty bez ograniczeń :
No photo ~Porsche koszty bez ograniczeń Użytkownik anonimowy
3 lata temu do szefa przyjechał kontrahent, zaparkował swoje Porsche jak się potem okazało było 6 letnie. Kolega z firmy cofał i uderzył wózkiem widłowym w lewy róg Porsche rozbił reflektor, połamał zderzak z kratką i kierunkiem nadkole zagniótł maskę i zderzak
Szef zobowiązał pracownika, że ma na swój koszt naprawić auto. Właściciel wstawił auto do salonu Porsche naprawa wyniosła prawie 50000 zł poszedł do szefa po podwyżkę ten mu na to że i tak dużo zarabia i za 4 tys może utrzymać rodzinę i odłoży na naprawę Porsche.
Właściciel Porsche machnął ręką i skorzystał z AC.
1 gru 13:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Uważam że GTR o wiele ładniejszy i nie wygląda jak rozdeptana ropucha a do tego 3 razy tańszy. Pomyślcie sami jaki sens ma kupowanie takiej żaby za 1,5 miliona tylko dlatego że nazywa się porsche, toż to najdroższy wyraz świata. No tak ale szybsze, tylko o ile ???? , no o całe jedną dziesiątą sekundy, hyh.
1 gru 19:42 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
~Czytelnik
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
do ~adam:
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
1 gru 09:56 użytkownik ~adam napisał
Bzdury piszesz. GTR ma 2,7 do setki tylko na papierze. W TVN TURBO zrobili wyścig GTR vs 911 TURBO i Nissan przegrał.
Jaki kierowca i program taki wynik, nie mogło być inaczej, poczytaj inne testy :)
1 gru 13:30 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grek Użytkownik anonimowy
~Grek
No photo ~Grek Użytkownik anonimowy
do ~sed:
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
1 gru 19:42 użytkownik ~sed napisał
Uważam że GTR o wiele ładniejszy i nie wygląda jak rozdeptana ropucha a do tego 3 razy tańszy. Pomyślcie sami jaki sens ma kupowanie takiej żaby za 1,5 miliona tylko dlatego że nazywa się porsche, toż to najdroższy wyraz świata. No tak ale szybsze, tylko
Pojeździj Nissanem po torze i później coś napisz
5 gru 21:52
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~będzie czas Użytkownik anonimowy
~będzie czas
No photo ~będzie czas Użytkownik anonimowy
do ~Admirał i ochrona wybrzeża:
No photo ~Admirał i ochrona wybrzeża Użytkownik anonimowy
1 gru 18:49 użytkownik ~Admirał i ochrona wybrzeża napisał
<w takim aucie jak sportowe Porsche spalanie nie ma znaczenia dlatego się go nie podaje w katalogu.proste.>
w związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi z lekkim żalem muszę oficjalnie 'dać cynka' że trzeba odwołać kolejną 'imprezę integracyjną' w klubi
Nie martw się! Jeszcze będziesz miał wiele okazji, żeby powąchać mojego ch .
4 gru 09:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~a miałem Użytkownik anonimowy
~a miałem
No photo ~a miałem Użytkownik anonimowy
do ~Errrs:
No photo ~Errrs Użytkownik anonimowy
3 gru 21:51 użytkownik ~Errrs napisał
Niestety nie masz racji. Sam miałem 4-ry litrowe motocykle i niestety, ale w dzisiejszych czasach kupujesz używane Audi RS6, lekki tuning i z silnika 5 litrów V10 wyciskasz spokojnie około 750-800KM. Przy takiej maszynie motocykle kapitulują nie tylko na
A ja miałem ośmiolitrowe motocykle.
4 gru 09:31
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Prs Użytkownik anonimowy
~Prs :
No photo ~Prs Użytkownik anonimowy
GTR Nissmo? To dobre auto, ale GT2 RS był od niego szybszy na nurburgringu o 20 s!!!
4 gru 08:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Errrs Użytkownik anonimowy
~Errrs
No photo ~Errrs Użytkownik anonimowy
do ~q:
No photo ~q Użytkownik anonimowy
2 gru 09:19 użytkownik ~q napisał
Zastanawia mnie jedno. Teoretycznie jesteśmy u szczytu motoryzacyjnych możliwości a żaden seryjnie produkowany samochód nie jest w stanie do 200 i 300 km/h wyprzedzić sportowego motocykla o pojemności 1000 cm3. Przypomnę niezorientowanym, że najszybsze "l
Niestety nie masz racji. Sam miałem 4-ry litrowe motocykle i niestety, ale w dzisiejszych czasach kupujesz używane Audi RS6, lekki tuning i z silnika 5 litrów V10 wyciskasz spokojnie około 750-800KM. Przy takiej maszynie motocykle kapitulują nie tylko na przyspieszenie, ale i na prędkość maksymalną. Dodatkowo przy 250km/h Audi jedzie sobie prowadzone jedną ręką a Ty walczysz na motocyklu z wiatrem nie wspominając już o nierównościach asfaltu czy zakrętach. Kocham motocykle i faktycznie są nie do pobicia w relacji osiągi / cena, ale to auta są dziś górą.
3 gru 21:51
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~q Użytkownik anonimowy
~q :
No photo ~q Użytkownik anonimowy
Zastanawia mnie jedno. Teoretycznie jesteśmy u szczytu motoryzacyjnych możliwości a żaden seryjnie produkowany samochód nie jest w stanie do 200 i 300 km/h wyprzedzić sportowego motocykla o pojemności 1000 cm3. Przypomnę niezorientowanym, że najszybsze "litry" do 200 km/h przyspieszają w granicach 7 sekund obecnie.
2 gru 09:19
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej