Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Porsche 924 - lans tanim kosztem

5 cze, 16:44

Porsche 924 przez 9 lat produkcji sprzedało się w aż 122 tys. egzemplarzy i w tej klasie był to prawdziwy sukces. Przyczyniła się do tego bardzo atrakcyjna jak na Porsche cena, którą uzyskano dzięki wykorzystaniu wielu podzespołów produkcji VW

Udostępnij
0
Skomentuj

Porsche 924 - ceny

Porsche 924 jest najtańszym używanym Porsche. Dziś koszt używanej "924" waha się od kilku tys. zł za egzemplarz wymagający remontu do kilkunastu tys. zł za auta w bardzo dobrym stanie.

Porsche 924 - silnik

Podstawową jednostką napędową jest silnik pochodzący z dostawczego VW LT, ale w Porsche 924 został on znacznie zmodyfikowany. Rzędowa czwórka o pojemności 2 l osiąga moc 125 KM. Aby masa samochodu rozkładała się wzorcowo, skrzynię biegów zintegrowano z przekładnią główną i umieszczono na tylnej osi (układ Transaxle).

Porsche 924 - różne wersje

Od 1978 r. oferowano również wersję turbo osiągającą 176 KM. Auto z tym silnikiem wyróżnia się charakterystycznymi wlotami powietrza nad zderzakiem i do "setki" rozpędza się w 7,7 s. Wypuszczono też niewielką serię Porsche 924 Carrera GT o mocy 210 KM oraz Carrera GTS o mocy 245 KM. W latach 1986-88 produkowano jeszcze model 924 S wykorzystujący układ napędowy z modelu 944 (150 KM).

Wzorcowe rozłożenie masy auta wpływa na dobre właściwości jezdne. Najlepiej prowadzą się auta wyprodukowane w latach 80. już po gruntownej modernizacji zawieszenia. W eksploatacji zadbane egzemplarze Porsche 924 nie są kłopotliwe, ale czasami dokuczają problemy z uruchomieniem ciepłego silnika.

Porsche 924 - związki z VW owocują dostępem do tanich części

Dużo podzespołów mechanicznych i wyposażenia wnętrza pochodzących z VW pozwala na utrzymanie kosztów napraw na umiarkowanym poziomie. Jednak niektóre części do Porsche 924 mogą być kosztowne, np. bardzo drogie jest sprzęgło zaprojektowane specjalnie do tego modelu. Oczywiście można szukać tańszych zamienników.

Porsche 924 - o tym pamiętaj

Kupując auto do remontu, trzeba pamiętać, że najbardziej kosztowne będzie odtworzenie nadwozia. Ważne, aby było w miarę kompletne, czasami pojedynczy element może kosztować majątek, np. tylna szyba (niedostępny zamiennik). Stosunkowo niskim kosztem da się wyremontować mechanikę w Porsche 924.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej