CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.404.001.96
Średnio4.594.794.442.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Prezentacja Alfa Romeo Giulietta Sprint - Sprintem przez lata

25 lis 14 11:35
Udostępnij
0
Skomentuj

Alfa Romeo odnalazła w swojej historii pełną tradycji nazwę modelu i nadała ją aktualnej Giuletcie

Alfa Romeo Giulietta Sprint – tak piękną nazwę nosiło w 1954 r. małe coupé, które mimo swojej sportowej prostoty pozwoliło Alfie awansować do ligi masowych marek samochodowych. Wystarczy spojrzeć na ten model, by zrozumieć, dlaczego w salonach ustawiały się po niego kolejki.

To było równo 60 lat temu i z okazji okrągłej rocznicy Alfa Romeo postanowiła nadać aktualnej Giulietcie szlachetny przydomek Sprint. Wraz z nim kompakt Alfy Romeo wzbogacił się o 150-konny silnik i kilka drobnych ozdób. Hmm... spodziewaliśmy się więcej.

Co te auta mają ze sobą wspólnego? - Nazwę – odpowiada Giuseppe Satta Puliga. - I kolor oraz żwawy silnik – dodaje po chwili zastanowienia. Signore Puliga przez wiele lat pracował w Alfie Romeo jako konstruktor. Również jego ojciec był tu inżynierem, odpowiadał m.in. za projekt Alfy Romeo Giulietty Sprint w latach 50. „Alfa to balsam dla duszy” – mówi Puliga. „Tę kupiłem sobie, gdy było mi w życiu źle” – wyznaje 64-latek.

Samej Alfie Romeo w tej chwili też nie wiedzie się najlepiej. Sprzedaż spadła w 2013 r. do 74 tys. aut. Oferta składa się z zaledwie 3 modeli: Alfa Romeo 4C, Alfa Romeo MiTo i Alfa Romeo Giulietta.

Auta są małe, jednak plany – wielkie. 24 czerwca 2015 roku, podczas Expo w Mediolanie, w dawnej siedzibie firmy w Arese, Alfa chce się odrodzić i zaprezentować następcę modelu Alfa Romeo 159. Tak obiecał Sergio Marchionne, szef koncernu, przy czym nie sprecyzował, czy ma na myśli tylko obrazek czy jeżdżące już auto...

„Na gwałt potrzebujemy Giulii” – mówi Puliga. Przypomina, że na początku lat 50. sytuacja Alfy Romeo była podobna – małe coupé miało umilić klientom czas czekania na limuzynę. Teraz znowu Alfa Romeo Giulietta Sprint służy za przedsmak nowego w Alfie Romeo. Ale o tym już słyszymy od dłuższego czasu – tak samo było w przypadku modelu Alfa Romeo 4C.

Ten przedsmak nam jednak całkiem dobrze smakuje. W przeciwieństwie do jednostki z konkurencyjnego Golfa, silnik Alfy Romeo lubi wysokie obroty. Jeżeli przełącznik trybu jazdy DNA jest ustawiony w pozycji Dinamico, wówczas kierowca szybko może sie przekonać, dlaczego Alfa zawsze budziła takie emocje.

Alfa Romeo Giulietta Sprint prowadzi się zwinnie, bezpośrednio. Większość nierówności bierze „na raz” i ma układ kierowniczy, z którym kierowca szybko łapie dobry kontakt.

Wygląd poprawiają 17-calowe koła oraz haftowane napisy „Sprint” na zagłówkach. Niedociągnięć konstrukcyjnych zwykłej Giulietty nie jest w stanie zniwelować nawet wersja Sprint: w porównaniu z konkurentami Giulietta ma wąski otwór bagażnika i dość ciasną tylną kanapę. Także widoczność i komfort jazdy mogłyby być lepsze. Cóż, taka cena piękna...

Alfa Romeo Giulietta Sprint - Podsumowanie

Już od dawna Włosi zapowiadają odrodzenie marki. Pojawiło się 4C... i na razie to tyle. Powiedzmy sobie szczerze, Giulietta Sprint to trochę za mało, choć niewątpliwie to ładne i ciekawe auto. Z drugiej strony – nie dziwi nas niska sprzedaż marki. Klienci nie mają w czym wybierać dlatego Alfa musi mieć naprawdę porządny plan produkcji nowych modeli i to już w przyszłym roku.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~fio Użytkownik anonimowy
~fio :
No photo ~fio Użytkownik anonimowy
Ten Sprint (poza QV) to najciekawszy obecnie rodzaj Giulietty. Ma "to coś"
25 sty 16 21:25
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulietta Sprint

Co łączy te dwa modele? Oprócz nazwy, znaczka i koloru praktycznie nic. Alfa Romeo na gwałt potrzebuje nowych modeli. Te pojawią się jednak dopiero w przyszłym roku

Prezentacja Alfa Romeo Giulietta Sprint - Sprintem przez lata (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Alfa Romeo

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Alfa Romeo

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Alfa Romeo

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Alfa Romeo

Reklamy
Koniec bloku reklamowego