CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.85
Najdrożej4.694.894.572.31

Używane BMW serii 5 - komfort, sport i duże koszty

18 mar, 16:10
Udostępnij
0
Skomentuj

BMW serii 5 F10 ma mnóstwo zalet, fantastycznie się je prowadzi, jest dynamiczne. Problemy sprowadzają się do jednego: ogromnych wydatków! „Piątka” dużo kosztuje, drogie są naprawy i serwis.

Nowe samochody klasy wyższej z pewnością nie są produktem dla każdego – kosztują dużo pieniędzy. Na rynku wtórnym ceny robią się zdecydowanie bardziej przystępne, ale zaczyna się prosta zależność: im tańsze auto, tym większe ryzyko późniejszych wydatków. Czy osobom poszukującym nowoczesnego, wygodnego i dobrze wykonanego pojazdu klasy wyższej można polecić BMW serii 5 typoszeregu F10/F11? Pod względem użytkowym o ym modelu można się wypowiadać w samych superlatywach, ale trzeba liczyć się z awariami, które generują wydatki.

BMW serii 5 F10 to stosunkowo młode auto – właśnie na rynek wchodzi następca, a zmienione kombi jeszcze czeka na swoją premierę. To właśnie dobry moment na zainteresowanie się tym modelem – dość łatwo o dobrze utrzymane egzemplarze z pewną historią. Warto jednak zacząć od zweryfikowania swojego budżetu. W ogłoszeniach całkiem ładne „piątki” znajdziecie już za kilkanaście tysięcy zł. Warto jednak być czujnym: egzemplarze z przedziału cenowego 15-60 tys. zł to uszkodzone auta, z kierownicą po niewłaściwej stronie lub też ogłoszenie jest tylko… cesją leasingu. Na sprawny, jeżdżący samochód potrzeba co najmniej 70-100 tys. zł. Górny zakres cenowy to znacznie wyższe kwoty – nawet ponad 250 tys. zł. Tyle najczęściej kosztują salonowe „beemki”, w idealnym stanie.

BMW serii 5 - wygodne wnętrze

BMW serii 5 kusi nabywców m.in. świetnym wnętrzem. Ale uwaga: nie wszyscy muszą być zadowoleni. Miejsca na tylnej kanapie jest więcej niż w poprzedniku, ale w wersji z panoramicznym dachem wcale nie ma nadzwyczajnej ilości miejsca nad głową. Jeśli pasażerowie z przodu maksymalnie odsuną fotele, to również na nogi nie będą mieli zbyt wiele przestrzeni. Ukształtowanie siedziska kanapy zdecydowanie zachęca do podróży w dwuosobowym składzie.

Jakość wykończenia kabiny? Ogólnie jest nieźle, ale też nie idealnie. Zastrzeżenia dotyczą np. jakości skóry nappa, która dość łatwo przeciera się w kilku miejscach. Fotel kierowcy może skrzypieć (ocierają się elementy skórzanego siedziska i stelażu). Często słychać drobne skrzypienia, czasem nie domykają się drzwi. To niby drobnostki, ale auto swoje kosztuje, więc nabywcy mają prawo oczekiwać wysokiej jakości.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Dobrze oceniamy podwozie, w którym w udany sposób połączono komfort jazdy z osiągami. Jeśli chcecie mieć klasyczne „dwa w jednym”, poszukajcie egzemplarzy z regulowanymi amortyzatorami. Będą droższe podczas wymiany, ale na co dzień można wybierać między niemal sportowymi nastawami a komfortem bardziej przypominającym amerykańskie wozy. Pamiętajcie też, że wszystkie auta mają opony run flat. Nawet najmniejsze w ofercie koła (225/55 R 17) oznaczają wydatek 500-700 zł za sztukę.

Stuki w zawieszeniu to raczej sporadyczne problemy. Czasem pojawia się problem ze ściąganiem auta w jedną stronę. Może to być spowodowane... elektroniką, która czuwa nad działaniem układu kierowniczego. Rozwiązanie problemu to aktualizacja programu. Niestety, to częsta operacja.

BMW serii 5 - problemy mechaniczne

Największe kłopoty generują 2-litrowe silniki wykonane w technice downsizingu. Dotyczy to szczególnie diesla o oznaczeniu „N47”. O jego problemach pisaliśmy już kilka razy, niestety, mimo licznych modyfikacji silnik ten nadal bywa zawodny. Jak dowiedzieliśmy się od Grzegorza Magdziarza, właściciela Mag-Pol Bis w Piasecznie, specjalizującego się w naprawach aut BMW, spektrum awarii jest bardzo szerokie – "od kłopotów z łańcuchowym napędem rozrządu, poprzez rozwarstwiające się koła pasowe i awarie EGR-u, aż po usterki układu paliwowego. W przypadku ostatniego problemu najczęściej szwankuje pompa paliwowa, w której sekcja obraca się o 90o i zaczyna wycierać krzywkę. Niestety, powstałe opiłki dostają się do układu paliwowego i uszkadzają np. wtryskiwacze, co kończy się wydaniem wielu tysięcy zł."

Jak twierdzi nasz rozmówca, liczne problemy (m.in. usterki łańcuchowego napędu rozrządu) wynikają z nieprzyzwoicie długiego interwału wymiany oleju (przeważnie komputer wzywa na serwis olejowy po przejechaniu 25-30 tys. km) – po prostu „zabija” te silniki. "Zdecydowanie zalecam wymianę oleju co 10-15 tys. km – zależnie od specyfiki eksploatacji! Tryb long life sprawia, że w przedziale od 70-120 tys. km mogą wystąpić poważne i drogie w naprawach usterki. Generalnie do 2-litrowego diesla (N47) podchodźcie z dystansem. Nie skreślamy go, ale „piątkę” 2.0d przed kupnem bezwzględnie powinien obejrzeć fachowiec."

W 2-litrowych benzyniakach potencjalnych problemów jest mniej, ale to także wysilone silniki z turbodoładowaniem (TwinPower), które niekiedy cierpią na poważne problemy. Przykład: jednostka 2.0T/245 KM (528i) po niewielkich przebiegach zmaga się z awariami napędu pompy oleju, zdarzają się przegrzane głowice i kłopoty z łańcuchowym napędem rozrządu, w innych 2-litrówkach niedomagają też katalizatory NOx oraz wtryskiwacze.

BMW serii 5 - ile tych turbin?

Warto przy okazji zwrócić uwagę na oznaczenia BMW: TwinPower Turbo to technologia doprowadzenia powietrza do sprężarki i nie oznacza zastosowania dwóch turbin. Nie zmienia to faktu, że w aucie z doładowanym silnikiem znajdziecie jedną, dwie lub trzy (!) turbiny. Swoją drogą, wykonanie czynności serwisowych przy jednostce V8 biturbo lub dieslu R6 triturbo potrafi być już nie lada wyzwaniem dla… portfela użytkownika, który musi za to zapłacić.

Wróćmy jednak do usterek benzyniaków. Zużycie wtryskiwaczy to także problem 3-litrówek, ale w opinii naszego rozmówcy te silniki są znacznie trwalsze, przyjemniejsze w jeździe i eksploatacji. Oczywiście, o takiej trwałości, jak w przypadku „R6-ek” starszego typoszeregu M54, nie ma już mowy, ale na tle 2-litrówek wypadają korzystnie. Co ważne, nie są to motory tak paliwożerne, jak wcześniej. Generalnie zbierają dobre opinie i są warte uwagi.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku 3-litrowych diesli, które po przejechaniu 200-250 tys. km niekiedy wymagają doinwestowania. Jeśli olej wymienia się co 25-30 tys. km, także zmagają się z problemem szwankującego łańcuchowego napędu rozrządu, ale ogólnie prezentują nieporównywalnie wyższą trwałość w porównaniu z 2-litrówką.

Wszystkie silniki (na foto diesel 2.0 R4) zapewniają dobrą dynamikę, ale nie wszystkie okazują się trwałe! Wszystkie silniki (na foto diesel 2.0 R4) zapewniają dobrą dynamikę, ale nie wszystkie okazują się trwałe! Foto: Auto Bild

Silniki V8 mają dość napięty bilans cieplny, który wynika z umieszczenia turbin (stosowane są dwie) w rozwidleniu cylindrów. To szczególnie dokuczliwe w najbardziej wysilonej wersji M5, w egzemplarzach, które są użytkowane np. na torze.

Inne niedomagania? "Czasami potrafią się zaciąć manualne skrzynie biegów. Mieliśmy przypadki skrzyni, które zupełnie odmówiły posłuszeństwa (brak możliwości wrzucenia jakiegokolwiek biegu), ale też takich, w których był problem z włączeniem wstecznego" – twierdzi nasz rozmówca. Naprawa jest droga, można posiłkować się częściami używanymi (skrzynia z gwarancją rozruchową to koszt 800-1200 zł).

Przekładnie automatyczne rzadko się psują. Owszem, pojawiają się sygnały dotyczące szarpania, ale były one rozwiązywane na poziomie elektroniki. Ważne: zarówno w przypadku skrzyni automatycznej, jak i manualnej regularnie należy wymieniać olej (BMW tego nie zaleca) – najlepiej co 60 tys. km. Pamiętajcie, że do skrzyni automatycznej (8-biegowy ZF) jest przeznaczony specjalny olej – 120 zł/litr. Olej należy też regularnie wymieniać w dyfrach i skrzyni rozdzielczej napędu 4x4 (lepkość 75W-90).

Spotkaliśmy się z niedomaganiami nivo w kombi, ale jak twierdzą mechanicy, przypadków tych nie ma wiele. Generalnie zawieszenie nieźle się sprawuje, a pierwsze poważniejsze wydatki czekają użytkowników po pokonaniu 100 tys. km (wiele będzie zależało od jakości dróg, po których jeździcie). Częściej rozszczelniają się chłodnice układu chłodzenia (koszt poza ASO ok. 1500 zł) i zawodzi elektronika, choć jest ona mniej uciążliwa niż w „piątce” E60.

Rodzina serii 5 składa się z sedana i kombi, wersja GT ma pokrewną konstrukcję (patrz: galeria). Rodzina serii 5 składa się z sedana i kombi, wersja GT ma pokrewną konstrukcję (patrz: galeria). Foto: BMW

BMW serii 5 F10 - dane techniczne ( silniki benzynowe R4 i R6)

2.0 R4: mocne, ale wersja 245 KM miewa kłopoty; R6: bardzo dobry wybór. Silnik systematycznie modernizowano, poprawiano jego osiągi.

Dane techniczne* 2.0 520i 2.0 528i 3.0 523i 3.0 528i 3.0 530i 3.0 535i
Lata 2011-17 2011-17 2010-11 2010-11 2011-13 2010-17
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/16 t.benz. R4/16 benz. R6/24 benz. R6/24 benz. R6/24 t.benz. R6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1997 1997 2996 2996 2996 2979
Moc maks. (KM) przy obr./min 184/5000-6250 245/5000-6500 204/6100 258/6600 272/6100 306/5800
Maks. moment (Nm) przy obr./min 270/1250-4500 350/1250-4800 270/1500-4250 310/2600-5000 310/1600-4250 400/1200-5000
Skrzynia biegów** 6M, 8A 6M, 8A 6M, 8A 6M, 8A 6M, 8A 6M, 8A
Prędkość maksymalna (km/h) 227 250 238 250 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,9 6,2 7,9 6,6 6,5 6,0
Spalanie (wg EU; l/100 km) 8,9/5,5/6,8 9,1/5,5/6,8 10,5/5,9/7,6 10,4/6,3/7,8 10,2/6,1/7,6 11,8/6,6/8,5
*dane dla wersji z manualną skrzynią; **6M – skrzynie manualne, 8A – klasyczne skrzynie automatyczne
Orientacyjne ceny używanych BMW serii 5 (F10) z podstawowym wyposażeniem wg Eurotaxu i analizy rynkowej (zł)
2010 74100 78800 85900
2011 66900 76900 76900 83600 85 300 91100
2012 73600 84700 93 900 100300
2013 85000 97 700 108 400 115 800
2014 106900 118900 140700

BMW serii 5 F10 - dane techniczne ( silniki benz. V8 i hybryda)

Wielkie i dodatkowo... doładowane! Pierwsza wersja 550i była bardzo paliwożerna. Hybryda przynosi niewielki zysk.

Dane techniczne* 4.4 550i 4.4 550i 4.4 M5 4.4 M5 Com Act. Hybr.
Lata 2010-13 2013-17 2011-17 2013-17 2011-17
Silnik – typ, liczba zaworów bit.benz. V8/32 bit.benz. V8/32 bit.benz. V8/32 bit.benz. V8/32 t.benz. R6+el.
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 4395 4395 4395 4395 2979
Moc maks. (KM) przy obr./min 407/5500-6400 450/5500-6000 560/6000-7000 575/6000-7000 340 (łącznie)
Maks. moment (Nm) przy obr./min 600/1750-4500 650/2000-4500 680/1500-5750 680/1500-6000 450 (łącznie)
Skrzynia biegów** 8A 8A 6M***, 7DKG 7DKG 8A
Prędkość maksymalna (km/h) 250 250 250/305 250/bd. 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 5 4,6 4,4 4,2 5,9
Spalanie (wg EU; l/100 km) 15,4/7,5/10,4 11,8/6,6/8,6 14,0/7,6/9,9 14,0/7,6/9,9 5,7/6,7/6,4
*dane dla wersji z automatyczna skrzynią; **6M – skrzynie manualne, 8A – klasyczne skrzynie automatyczne, DKG – przekładnia dwusprzęgłowa; ***tylko w USA
Orientacyjne ceny używanych BMW serii 5 (F10) z podstawowym wyposażeniem wg Eurotaxu i analizy rynkowej (zł)
2010 115900
2011 122900 165900 119000
2012 135300 191500 131700
2013 156200 162800 215500 260000 153900
2014 192700 273800 320000 185700

BMW serii 5 F10 - dane techniczne (diesle R4)

To oszczędne i wystarczająco dynamiczne silniki. Popularne ze względu na niską akcyzę, niestety, ciągle miewają problemy.

Dane techniczne* 2.0 518d 2.0 518d 2.0 520d 2.0 520d 2.0 525d
Lata 2013-14 2014-17 2010-17 2014-17 2011-17
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 bit.diesel R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1995 1995 1995 1995 1995
Moc maks. (KM) przy obr./min 143/4000 150/4000 184/4000 190/4000 218/4400
Maks. moment (Nm) przy obr./min 360/1750-2500 360/1750-2500 380/1750-2750 400/1750-2500 450/1500-2500
Skrzynia biegów** 6M, 8A 6M, 8A 6M, 8A 6M, 8A 6M, 8A
Prędkość maksymalna (km/h) 214 218 227 236 243
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,7 9,5 8,1 7,9 7
Spalanie (wg EU; l/100 km) 5,4/4,0/4,5 5,1/3,9/4,3 5,9/4,3/4,9 5,1/3,9/4,3 6,2/4,3/5,0
*dane dla wersji z manualną skrzynią (chyba że w standardzie przewidziano „automat”); **6M – skrzynie manualne, 8A – klasyczne skrzynie automatyczne
Orientacyjne ceny używanych BMW serii 5 (F10) z podstawowym wyposażeniem wg Eurotaxu i analizy rynkowej (zł)
2010 63900
2011 68900 75900
2012 78200 86100
2013 94000 91400 100700
2014 109400 110300 115100 116300 128400

BMW serii 5 F10 - dane techniczne (diesle R6)

Najciekawsze źródło napędu BMW serii 5: dobra dynamika, niezła trwałość, akceptowalne spalanie. M550d to jedyna wersja, która ma seryjnie 4x4.

Dane techniczne* 3.0 525d 3.0 530d 3.0 530d 3.0 535d 3.0 535d 3.0 m550d
Lata 2010-11 2010-11 2011-17 2010-11 2011-17 2012-17
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R6/24 t.diesel R6/24 t.diesel R6/24 bit.diesel R6/24 bit.diesel R6/24 trit.diesel R6/24
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 2993 2993 2993 2993 2993 2993
Moc maks. (KM) przy obr./min 204/4000 245/4000 258/4000 300/4400 313/4400 381/4000-4400
Maks. moment (Nm) przy obr./min 450/1750-2500 540/1750-3000 540/1500-3000 600/1750 630/1500-2500 740/2000-3000
Skrzynia biegów** 6M, 8A 6M, 8A 6M, 8A 8A 8A 8A
Prędkość maksymalna (km/h) 236 250 250 250 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,2 6,3 6,1 5,7 5,5 4,7
Spalanie (wg EU; l/100 km) 8,1/5,1/6,2 8,0/5,3/6,3 7,4/4,7/5,7 7,9/5,1/6,1 6,5/4,8/5,4 7,1/5,8/6,3
*dane dla wersji z manualną skrzynią (chyba że w standardzie przewidziano „automat”); **6M – skrzynie manualne, 8A – klasyczne skrzynie automatyczne
Orientacyjne ceny używanych BMW serii 5 (F10) z podstawowym wyposażeniem wg Eurotaxu i analizy rynkowej (zł)
2010 75200 80900 92200
2011 81100 87200 88900 99400 98500
2012 100900 111800 155400
2013 118000 130800 181700
2014 148100 159700 222400

BMW serii 5 F10 - eksploatacja: koszty, serwis, przeglądy

Materiały eksploatacyjne benzynowe* diesle*
Olej silnikowy 6,5 l, 0W-40 (LL01) 5,2 l, 0W-40 (LL04)
Olej w skrzyni manualnej MT-F LT-2/3/5** MT-F LT-2/3/5**
Układ chłodzenia 9,0-9,3 l (na bazie glikolu) 7,0 l (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy ok. 1,0 l, DOT 4 ok. 1,0 l, DOT 4
Napęd rozrządu łańcuch łańcuch
Interwały międzyprzeglądowe***
Olej silnikowy wg wskazań komputera wg wskazań komputera
Filtr przeciwpyłkowy każdy przegląd każdy przegląd
Filtr powietrza co drugi przegląd co drugi przegląd
Płyn hamulcowy co 2 lata co 2 lata
Napęd rozrządu bez wymiany okresowej bez wymiany okresowej
*dane dla benzyniaka 3.0 oraz diesli 2.0 sprzed liftingu; **zależnie od rodzaju oznaczenia na skrzyni; ***według wskazań komputera, zazwyczaj co 25-30 tys. km

BMW serii 5 F10 - ceny czesci

Ceny zamienników (zł) benzynowe* diesle*
Filtr oleju/powietrza od 35/65 od 65/205
Klocki/tarcze hamulcowe od 290/1540 od 290/1540
Amortyzatory przednie/tylne (kpl.) od 980/630 od 980/630
Chłodnica cieczy od 1465 od 1530
Zestaw łożysk koła przedniego od 670 od 670
Wahacz przedni górny od 415 od 415
Reflektor/błotnik od 2270/590 od 2270/590
*dane dla benzyniaka 3.0/272 KM oraz diesla 2.0/184 KM sprzed liftingu

BMW serii 5 naszym zdaniem: kontrola plus zaufanie

Wysokie wydatki w przypadku auta klasy wyższej to nic nadzwyczajnego, ale dobrze wiedzieć, na co się decydujecie. Tego auta nie można kupić za ostatnie pieniądze! BMW serii 5 ma sporo typowych usterek, ale to też auto dające ogromną frajdę z jazdy. Nieprzeciętne zachowanie się na asfalcie, świetne osiągi silników, stylowe wnętrze – z tego powodu ma też liczne grono miłośników. A to często ważniejsze niż wydatki czekające w serwisie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (70)

No photo
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
~Obiektywny :
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
Hehehe. Te samochody pod względem awaryjności to lipa a zwłaszcza 2.0D. Wtryski wachacze skrzynia ZF i łańcuch rozrządu to są padające rzeczy. Znam 2 przypadki gdzie silnik padł właśnie przez łańcuch rozrządu. Wtryski turbo również. Przebiegi po 130 tys. Piękne samochody niestety dla ludzi których stać na utrzymanie takich aut. Więc każdy kupuję to na co go stać. Jak ktoś lubi piękne i wypasione fury to kupuje BMW bo widocznie go na to stać. Mnie na tą chwilę nie. Pozdrawiam miłośników motoryzacji.
19 mar 10:56 | ocena: 93%
Liczba głosów:15
93%
7%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
~p0sitiv :
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
Obecnie jeżdżę f11 525xd, wcześniej f10 520d. 520stka przejechałem 200tys.km. Padły zarówno wtryski jak i rozrząd. Ale za naprawę nie zapłaciłem ani grosza. Oba samochody kupiłem jako nowe. W obecnym za 3200zl przedłużyłem gwarancję do 4 lat lub 200 tys. km. Potem niech się martwi kolejny właściciel.
Mója rada, jeśli nie stać Was na nowe BMW kupcie nowego kompakta.
19 mar 20:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:17
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wuu Użytkownik anonimowy
~wuu :
No photo ~wuu Użytkownik anonimowy
Jestem laikiem w sprawach mechanicznych więc wyjaśnijcie mi proszę jedno: 1) auta są coraz bardziej zaawansowane technologicznie przez co 2) są coraz droższe a jednocześnie jak się okazuje coraz bardziej awaryjne. Po ci więc "poprawiać" coś co do tej pory się sprawdzało by testować to na użytkownikach (ich portfelach) i w efekcie otrzymywać coś gorszego?
19 mar 08:27 | ocena: 95%
Liczba głosów:19
95%
5%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Xxx Użytkownik anonimowy
~Xxx
No photo ~Xxx Użytkownik anonimowy
do ~XXX:
No photo ~XXX Użytkownik anonimowy
19 mar 10:22 użytkownik ~XXX napisał
Bzdurny artykuł i idiotyczne komentarze osób które ten model oglądają jedynie na ulicy. Posiadam model 525d xdrive od 2012 roku (przebieg 108000) do tej chwili auto bezawaryjne. Normalna eksploatacja plus wymiana oleju i filtrów co 15k. Jak ktoś kupuje a
Bzdury piszesz. Bmw x1 xdrive 20d. Kupione w salonie. Rozrzad do wymiany po 55000km. Nieszczelne xenony- wymienione na gwarancji. Problemy z automatyczna skrzynia biegow. Wyciek oleju z mostu przedniego. Piszczace wspomaganie kierownicy. Auto kupione w salonie, regularnie serwisowane w autoryzowanym salonie....... nigdy wiecej bmw,
19 mar 23:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Coś mi się wydaje że komentarze piszą skodziarze albo klienci handlarzy którym wmowiono że kupili igłę. Zrozumcie że w takim samochodzie minimum trzeba mieć silnik V6 , nakupujecie jakieś eko dziwadła i się sypią. Wiem co mówię, od 3 lat użytkuje 3 litrowy silnik, olej wymieniam co 10 tys, tankuje dobre paliwo i ogólnie dbam o stan samochodu. oczywiście jestem pierwszym właścicielem i wiem co się działo z samochodem odkąd wyjechałem niż z salonu
19 mar 22:40 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Franciszek I Użytkownik anonimowy
~Franciszek I :
No photo ~Franciszek I Użytkownik anonimowy
BMW :Bedziesz Mial Wydatki... Auta nawet te z silnikami v8 sa "bezawaryjne " do 150 tys.... potem ... leje sie po gosciu potem ,jezeli zadluzyl rodzine bo chce postawic przed blokiem swoje BMW. Lepiej wydac na starsze auta 2012-2015 z silnikami od 3 L benzyna oczywiscie, zrobic konkretny przeglad i troche cie pocieszyc lub kupic dwa auta aktualnej generacji : jedno w uzyciu drugie u mechanika... na zmiane da rade... pS : bMW nifgdy nie specjalizowalo sie w silnikach disel, moda rynkowa zobligowala ich do produkcji tego czego nie dokonca chca i potrafia robic (dlatego male silniki byly opracowane w partnenariacie z Peugeot)
19 mar 08:47 | ocena: 65%
Liczba głosów:20
65%
35%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~XXX Użytkownik anonimowy
~XXX :
No photo ~XXX Użytkownik anonimowy
Bzdurny artykuł i idiotyczne komentarze osób które ten model oglądają jedynie na ulicy. Posiadam model 525d xdrive od 2012 roku (przebieg 108000) do tej chwili auto bezawaryjne. Normalna eksploatacja plus wymiana oleju i filtrów co 15k. Jak ktoś kupuje auto z szemraną historią i przebiegiem, oczekując niezawodności mercedesa 123 to życzę powodzenia. To jest 3-cie BMW z silnikiem N47 i jak do tej pory trzecie bezawaryjne. Życzę powodzenia z kupnem dobrego egzemplarza.
19 mar 10:22 | ocena: 68%
Liczba głosów:37
68%
32%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adamek Użytkownik anonimowy
~adamek :
No photo ~adamek Użytkownik anonimowy
tylko bmw !!! miałem e60 z 2,5 litrowym silnikiem benz. teraz mam f11 z 3 litrowym dieslem 258ps. wymieniam olej najpóźniej co 15 tys. km i jesCze żadna poważna usterka mi się nie przydażyła . e60 przejechałem 110.000 km, f11 narazie tylko 10 tys . Jedyne moje obawy tyczą się filtra dpf gdyż w tygodniu często jeżdżę krótkie trasy i mam nadzieję że wystarczą trasy w weekend na regenerację filtra. poza tym bmw z m pakietem to poprostu samochód marzeń pod względem przyspieszenia , wyposażenia , komfortu jazdy jak i jazdy "sportowej" w trybie sport .
19 mar 11:51 | ocena: 58%
Liczba głosów:26
58%
42%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
Wyobraźcie sobie jak by to był opis któregoś Fiata . Była by masakra i w tekście i z hejtem.
Ale w BMW spoko popękana głowica po 100tys. w benzynie to tak musi być.
I jeszcze jest pożądany.
19 mar 08:13 | ocena: 91%
Liczba głosów:57
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bavarski expert Użytkownik anonimowy
~Bavarski expert :
No photo ~Bavarski expert Użytkownik anonimowy
Ja jezdze starym e46 323Ci. Auto jest praktycznie bezobslugowe dzieki wspanialemu silnikowi M52B25TU. Ten silnik poczawszy od 1994 roku przechodzil modyfikacje I ulepszenia az do 2000 roku. Pozniej pojawil sie M54B25 ktory zaczal nowa ere silnikow usterkowych.
19 mar 10:36 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: BMW

Używane BMW serii 5 - komfort, sport i duże koszty

W porównaniu z BMW E60 wzrósł komfort jazdy, ale spadła jakość wielu komponentów – efekt zmiany dostawców

Używane BMW serii 5 - komfort, sport i duże koszty (slajd 1 z 27)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego