CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.324.091.96
Średnio4.544.724.392.11
Najdrożej4.894.994.852.45

Range Rover Velar - piękny i Inteligentny Techno-SUV

10 mar, 17:11
Udostępnij
0
Skomentuj

W ofercie Range Rovera wypełni lukę między modelami Evoque oraz Range Sport, a konkurować będzie m.in. z Porsche Macanem, BMW X4, Mercedesem GLC oraz Audi Q5. Do polskich klientów Velar trafi już w lipcu

Nowy SUV został zaprojektowany na lekkiej aluminiowej platformie grupy Jaguar Land Rover. Konstrukcja ta obecnie jest już wykorzystywana w Jaguarach XE i F-Pace. Z tym ostatnim oraz z Range’em Sportem dzieli zresztą linię produkcyjną, bowiem wszystkie te modele powstają w tej samej brytyjskiej fabryce w Solihull.

Rozstaw osi Velara jest taki sam, jak w SUV-ie Jaguara (2874 mm), a pod względem długości nadwozia – 4,8 m – auto mieści się dokładnie między Evokiem (4,36 m) a Sportem (4,85 m). Stylistyka stanowi wyraz najlepszych cech filozofii designu Range Rovera z wyraźnym naciskiem na dynamiczne i pełne elegancji akcenty. To z jednej strony zasługa nisko poprowadzonej linii dachu (Velar jest tylko o 5 mm wyższy od Evoque’a), a z drugiej – świetnie dobranych proporcji z krótkim przednim zwisem.

W sylwetce Velara, która wyróżnia się także najniższym spośród wszystkich Range’ów współczynnikiem oporu powietrza (0,32), uwagę zwracają: masywny przedni zderzak z dużą atrapą grilla, wąskie ledowe reflektory (w topowych wersjach Matrix-Laser LED), chowane w drzwiach klamki, charakterystyczny układ diodowych lamp tylnych oraz dwie chromowane końcówki wydechu, wkomponowane w zderzak. Pod zgrabną klapą tylną kryje się bagażnik o pojemności aż 673 l – największy w tej klasie.

Wnętrze zachwyca wysoką jakością materiałów, elegancką stylistyką i liczbą elektronicznych gadżetów. System Touch Pro Duo z dwoma 10-calowymi ekranami dotykowymi zapewnia dostęp do większości pokładowych systemów i ich intuicyjną obsługę. Poprzez górny steruje się multimediami, natomiast przez dolny – 4-strefową klimatyzacją i trybami pracy układu jezdnego. Pokrętła dotykowe na konsoli mają programowane funkcje.

Touch Pro Duo wykorzystuje czterordzeniowy procesor Intel, dysk SSD 60 GB, ultraszybką sieć Ethernet i łączność 4G z internetem. Do wyboru są cztery systemy nagłośnienia, w tym topowy Signature 1600 W, zaprojektowany z audiofilską firmą Meridian. Spośród pokładowych układów wspomagających kierowcę warto wymienić: autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, Reverse Traffic Detection (wykrywający ruch podczas cofania) oraz Driver Condition Monitoring (monitorujący stan kierowcy) czy adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korkach.

W terenie przyda się Terrain Response z trybami ECO, Komfort, Trawa-Żwir-Śnieg, Błoto-Koleiny, Piach oraz tryb Dynamic (w wersji R-Dynamic) albo opcjonalny Terrain Response 2 z automatycznym wyborem trybów jazdy. Inteligentny napęd na 4 koła to standard we wszystkich wersjach.

Przedstawiciele brytyjskiej marki zapewniają, że choć Velar jest najbardziej drogowo zorientowanym modelem Range’a, to ma też wyróżniające się w segmencie zdolności offroadowe. Kąt natarcia – 28,9°, rampowy – do 23,5°, zejścia – do 29,5°, głębokość brodzenia – do 650 mm (600 mm w przypadku zawieszenia ze sprężynami śrubowymi) i prześwit od 213 do 251 mm (zawieszenie pneumatyczne) to wartości, którymi nie może pochwalić się większość konkurentów.

Do wyboru będzie w sumie 6 wersji silnikowych: benzynowe 2.0/250 lub 300 KM i 3.0 V6 o mocy 380 KM ze sprężarką mechaniczną oraz turbodiesle 2.0/180 lub 240 KM i 3.0 V6/300 KM. Wszystkie dostępne z 8-stopniową automatyczną skrzynią ZF. W najmocniejszych wersjach seryjnym wyposażeniem będzie aktywna blokada tylnego dyferencjału.

Range Rover Velar - nasza opinia

Velar wszystko zmienia i jest prawdziwą awangardą w palecie Range Rovera. Przynajmniej tak twierdzi Gerry McGovern, szef designu Land Rovera, i po pierwszej odsłonie modelu trudno nie przyznać mu racji. Auto robi bardzo dobre wrażenie i widać, że jego konstruktorzy wcisnęli tu najlepsze dostępne w koncernie rozwiązania. Niestety, wiele wskazuje na to, że ceny Velara też będą awangardowe.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 13/2017 już w sprzedaży, a w nim: nowości Audi; pierwsze jazdy Oplem Insignią Grand Sport, Mazdą CX-5, Land Roverem Discovery i Suzuki Swift; porównanie nowej Hondy Civic z Mazdą 3; Nissan X-Trail 2.0 dCi testowany przez Czytelników; test Abartha 124 Spider; części zamienne w dobrej cenie; kupujemy auto używane - cz. 3; Top 10: kombi klasy średniej za 25 tys. zł; używane Suzuki Grand Vitara; fascynacje - Mercedes E 400 coupé; dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Z wyglądu oraz z danych fabrycznych całkiem fajny SUV. Pewnie dobra dzielność w terenie jak na luxusowy SUV oraz dobra wygoda na asfalcie jak to w Range Roverach ale mam nadzieje że awaryjność będzie mniejsza. Kupiłem Mercedesa mimo że bardzo lubie tą brytyjską markę ale obawiałem się drogiego serwisu i zbyt częstych awarii. Bryła naprawdę ładna, tak jak powinien wyglądać SUV ale ta szyba tylnia mogła by być bardziej pionowo co zwiększyło by praktyczność, a nawiazując do tejszyby tylnich wogóle nierozumnie nowej mody na SUV coupé np BMW X6 czy Mercedes SUV coupé.
10 mar 19:27 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
Wygląda absolutnie genialnie. Cena pewnie też taka będzie.:-(
13 mar 06:33 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pit uk Użytkownik anonimowy
~Pit uk :
No photo ~Pit uk Użytkownik anonimowy
Ceny zaczynaja sie od 44k do 66k no to poszaleli
13 mar 14:47 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szczery Użytkownik anonimowy
~Szczery :
No photo ~Szczery Użytkownik anonimowy
To marka nie dla wszystkich i taką ma pozistać..! Bogaty, nadęty, agresywny i chamski właściciel jest żałosna jarykaturą w RR. Kulturalny z klasą pasuje idealnie, ale takich Polaków jest niewielu...
13 mar 22:10 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
~jj :
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
w tyłku mam te wasze reklamy, nie będę czytał !!!!!!!!!!!!!!!!!! Pójdę na strone gdzie będę gnebiony reklamami i szwabofilami wmawiającymi że niem ieckie kible to szczyt motoryzacji
13 mar 16:37 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sky Użytkownik anonimowy
~sky
No photo ~sky Użytkownik anonimowy
do ~Szczery :
No photo ~Szczery Użytkownik anonimowy
13 mar 22:10 użytkownik ~Szczery napisał
To marka nie dla wszystkich i taką ma pozistać..! Bogaty, nadęty, agresywny i chamski właściciel jest żałosna jarykaturą w RR. Kulturalny z klasą pasuje idealnie, ale takich Polaków jest niewielu...
Wlasnie bogaci, nadeci, agresywni i chamscy Anglicy jezdza RR w UK ... albo ich zony - puste jak wydmuszka, wiec to nie tylko Polacy wybieraja takie auta.
14 mar 01:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adp Użytkownik anonimowy
~adp :
No photo ~adp Użytkownik anonimowy
czyli nowe disco w wymuskanej wersji
13 mar 14:46 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~looki Użytkownik anonimowy
~looki :
No photo ~looki Użytkownik anonimowy
Wygląda zjawiskowo, ale szczerze mówiąc to miałbym dylemat czy Volvo XC90 nie jest ciekawsze. Wiadomo, że wygląd to rzecz gustu, ale wydaje mi się, że jesli chodzi o design, to Szwedzi o d kilku lat pokazują coś zupełnie nowego i mi się to podoba.
23 mar 09:29
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
~abc
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
do ~Pit uk :
No photo ~Pit uk Użytkownik anonimowy
13 mar 14:47 użytkownik ~Pit uk napisał
Ceny zaczynaja sie od 44k do 66k no to poszaleli
W srodku to poziom jak w najnowszym Porsche Panamera, wiec moim zdaniem tanio byc nie moglo.
16 mar 14:10
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kristof Użytkownik anonimowy
~Kristof :
No photo ~Kristof Użytkownik anonimowy
Cena w Belgii za topowa wersje ponad 120000€ . Tanio nie jest :-)
14 mar 07:48 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Range Rover Velar - piękny i Inteligentny Techno-SUV (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego