Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Ranking najobszerniejszych kompaktów. Praktyczne i pakowne hatchbacki za 20 tys. zł

13 mar 17 15:30

Nie lubicie kompaktowych kombi, a chcielibyście kupić jak największe auto segmentu C z pięciodrzwiowym nadwoziem? Sprawdziliśmy, które z modeli za 20 tys. zł mają największe bagażniki i przestronne kabiny.

Udostępnij
0
Skomentuj

Pięciodrzwiowe kompaktowe hatchbacki za około 20 tys. zł to jedne z najpopularniejszych pojazdów na polskim rynku wtórnym. Wybieramy je często dlatego, że doskonale łączą kompaktowe rozmiary ze sporą użytecznością – wciąż mają całkiem spore bagażniki, do których łatwo się dostać, a długość przeważnie zawiera się w przedziale od 4,3 do 4,4 m.

Dodajmy też, że nie wszystkie prezentowane tu modele miały wersję kombi – nie znajdziecie jej w przypadku marek japońskich oraz w Fiacie Bravo.

Skoda Octavia to jedyny liftback

Długo zastanawialiśmy się, czy w naszym zestawieniu umieścić Skodę Octavię 2. generacji liftback. Uznaliśmy, że ten rodzaj nadwozia zalicza się do grona hatchbacków, poza tym czeskie auto jest bardzo popularne na rynku i wielu z was podczas poszukiwań pięciodrzwiowego auta kompaktowego za dwie dychy rozważa jego zakup.

Okazało się, że ten powstały na bazie Golfa V samochód nie we wszystkich kategoriach wiedzie prym (ma np. jedną z węższych kabin; gorszy pod tym względem jest tylko Opel Astra III), ale niewątpliwie oferuje bagażnik o bezkonkurencyjnej pojemności 560 litrów (kufer Skody jest też największy, gdy złoży się tylną kanapę, bo ma aż 1420 litrów).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

To, że wybraliśmy standardowe pojemności bagażników jako punkt wyjścia, skreśliło kilka modeli, którymi również możecie się zainteresować.

Jednym z nich jest Seat Leon. Jego kufer nie imponuje (341-1166 l), ale wnętrze ma sporą wielkość – szczególnie w przedniej części kabiny i na długość z tyłu (bije pod tym względem bratnie modele powstałe na tej samej płycie podłogowej, czyli Skodę Octavię i VW Golfa 5. generacji).

Godne zainteresowania są też modele koreańskie. Podobnie jak Seat, nie mogą poszczycić się bardzo dużymi bagażnikami, ale są niezłe w innych kategoriach.

Hyundai i30 1. generacji ma kufer o pojemności 340-1250 l, ale w jego kabinie z tyłu nie brakuje miejsca na szerokość (w zestawieniu zająłby drugie miejsce w tej kategorii, z wynikiem 735 mm ustępuje tylko Civicowi). Jeśli więc zależy wam na miejscu z tyłu, a bagażnik ma drugorzędne znaczenie, można się nim zainteresować.

Podobnie jest ze zbliżoną konstrukcyjnie Kią cee’d (kufer 340-1475 l), która z tyłu oferuje mniej miejsca na długość (700 mm, gdy przednie fotele przestawi się o metr do tyłu), ale za to jej kabina jest bardzo szeroka (1480 mm to jeden z najlepszych wyników w klasie).

Wiele aut w złym stanie

Wśród popularnych kompaktowych hatchbacków dominują auta importowane i tylko w przypadku niektórych modeli można liczyć na większą liczbę egzemplarzy z polskich salonów.

Te pierwsze to niestety duże prawdopodobieństwo niepewnego pojazdu, w którym zamaskowano niedociągnięcia. Uważajcie zwłaszcza na zużyte samochody z nowoczesnymi silnikami Diesla, bo to one mogą generować największe koszty napraw w stosunku do swojej wartości.

Niestety, wyeksploatowane egzemplarze z silnikiem benzynowym również może być skarbonką bez dna, szczególnie wtedy, gdy trzeba będzie reanimować w nim kilka ważnych podzespołów. Czujność jest więc bardziej niż wskazana!

Dokładnie je pomierzyliśmy

Tym razem nieco inaczej podeszliśmy do tematu używanych pięciodrzwiowych hatchbacków za ok. 20 tys. zł. Postanowiliśmy bowiem z miarką sprawdzić, który z wozów ma najwięcej miejsca w kabinie oraz w bagażniku.

Przedstawiamy wam prawie wszystkie parametry długości i szerokości, które normalnie znajdziecie tylko w testach nowych samochodów.

Zastosowaliśmy procedury pomiarowe rodem z testów nowych modeli. Zastosowaliśmy procedury pomiarowe rodem z testów nowych modeli. Foto: Auto Bild

W tym wypadku jednak temat dotyczy używanych, macie więc dość rzadką okazję, żeby porównać wyniki w kilkuletnich, do tego bardzo zbliżonych do siebie pojazdach, i to w jednym miejscu.

W przypadku tego zestawienia na dalszy plan zeszły trwałość i typowe awarie, zdecydowaliśmy skupić się tylko na polecanych silnikach.

Zastanawialiśmy się, na które roczniki wystarczy założona przez nas kwota, i okazało się, że opisujemy auta z lat 2006-11, ale wiemy, że od rocznika ważniejszy jest stan techniczny.

Naszym zdaniem - kufer ważny, ale...

Punktem wyjścia w naszym przypadku była wielkość bagażnika, ale to niejedyne kryterium, które możecie zastosować. Warto prześledzić nasze pomiary i dostosować je do tego, co was najbardziej interesuje.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Paliński / Newspix

1. Skoda Octavia II (2004-13) od 14 500 zł

Polecane wersje: 1.6 8V i 1.9 TDI

Skoda Octavia powstała na płycie podłogowej kompaktowego Golfa V, ale wymiarami aspiruje do segmentu D. To również jedyny liftback w naszym zestawieniu. Model ten ma największy bagażnik oraz sporo miejsca na długość na tylnej kanapie. Mniej przestrzeni jest na szerokość (szczególnie z przodu), Octavia ma też najkrótsze siedzisko tylnej kanapy, na czym cierpi komfort podróży z tyłu. Za ok. 20 tys. zł kupicie auto z 2008 r., które najprawdopodobniej będzie miało 105-konnego diesla 1.9 TDI. Drugim polecanym silnikiem jest 1.6 8V/102 KM. Niestety, na rynku dominują wyeksploatowane egzemplarze, które sporo tysięcy kilometrów pokonały na LPG. Zaletami modelu są tanie części oraz to, że prawie wszystkie elementy mechaniczne pasują z innych aut Grupy VW. Do tego łatwa odsprzedaż.