CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.423.841.60
Średnio4.304.564.081.83
Najdrożej4.784.654.952.21

Raport Jakości 2017

10 sty, 12:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Typowe usterki, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km, warunki gwarancji i test ASO – oto kryteria, które braliśmy pod uwagę podczas tworzenia Raportu Jakości 2017. Poznajcie wyniki!

Sprawdzamy jakość aut ponad 20 marek!

Prezentujemy Raport Jakości. Jak zwykle na początku roku oceniamy w nim trwałość aut. Pod uwagę bierzemy: typowe awarie, które pojawiły się w ostatnim czasie, akcje serwisowe z 2016 r., miejsca uzyskane w niemieckim raporcie TÜV 2016 w kategorii 2- i 3-latków, warunki gwarancji oraz to, jak samochody sprawowały się w naszych najnowszych testach na dystansie 100 tys. km.

Nowością jest test serwisów autoryzowanych, który przeprowadzono wiosną zeszłego roku wśród 19 marek na naszym rynku. Zabrakło w nim stacji 5 importerów, co oczywiście uwzględniliśmy w końcowych wynikach (marki te nie mają pełnej oceny).

Generalnie rezultaty nieco nas zaskoczyły, bo nie spodziewaliśmy się, że marka, która w zeszłym roku była na 7. pozycji, znajdzie się na 2. miejscu! Tak, Mercedes wykonał ogromny skok w tym roku. Awansowała też Skoda, która mimo problemów z dieslami (afera w całej Grupie VW) całkiem dobrze wypadła. Pozytywnie zaskoczył nas także Peugeot, który z samego końca tabeli (przed rokiem) znalazł się w połowie stawki.

Japońskie marki nieco straciły, częściowo przez akcje serwisowe związane z wymianami poduszek powietrznych (słynne problemy firmy Takata). Poziom trzymają za to producenci z Korei.

Co i jak oceniamy oraz które kryteria uznajemy za najważniejsze:

Typowe usterki: 40 pkt

Punktujemy je najwyżej, ponieważ decydują o jakości auta! Wymieniamy najpoważniejsze z ostatnich kilku lat. Oceniamy nie tylko ilość awarii, ale również koszty ich usunięcia!

Akcje naprawcze: 15 pkt

Czego dotyczyły, kiedy je ogłaszano i ile aut objęły? W zestawieniu skupiliśmy się na akcjach przywoławczych z 2016 r.

Raport TÜV: 10 pkt

To statystyka z rynku niemieckiego, oparta na danych z przeglądów rejestracyjnych, z serii: „Jak dbasz, tak masz”.

Testy 100 tys. km: 15 pkt

Nasza wizytówka – każde auto przejeżdża 100 tys. km (niekiedy więcej), jest rozbierane na drobne części i sprawdzane.

Ocena ASO: 10 pkt

Aż 190 polskich ASO oceniono w zeszłorocznym raporcie Kantar TNS. Sprawdzano, jak obsługują i czy znajdą ukryte usterki.

Gwarancja: 10 pkt

Świadczenia gwarancyjne – głównie mechaniki. Oceniamy, jak są chronieni klienci danej marki i na co mogą liczyć w razie problemów.

Ranking:

Miejsce Producent nota
1.   Mazda 72
2. Mercedes 68
3.  Kia 66
4. Skoda 63
4. Toyota 63
6.  Hyundai 61
6.   Seat 61
8. Citroën  60
9.  Peugeot 59
10. Audi 56
10. Ford 56
10. Volkswagen 56
13. Suzuki 54
14. Nissan 52
14. Renault 52
16.  BMW 51
16. Volvo 51
18. Fiat 48
19. Opel 46

Nie wszystkie marki trafiły do końcowego rankingu. Zabrakło Alfy Romeo, Dacii, Hondy, Mitsubishi i Subaru. W tych firmach nie przeprowadzono testu ASO, Subaru dodatkowo nie figuruje też w raporcie TÜV, w paru przypadkach zabrakło testów długodystansowych. Szkoda Hondy – ta marka w ubiegłym roku przodowała w naszym raporcie i miała szansę na to, żeby powtórzyć ten sukces.

Naszym zdaniem:

Są zmiany w czołówce!

Wydawać się może, że współczesne auta są doskonale dopracowane pod względem techniki. Niestety, okazuje się, że bezpieczne – tak, wygodne – owszem, ale nie bezproblemowe. Kilka oszczędności czy błędnych decyzji producenta i nagle z samego szczytu można spaść o wiele niżej. Podpowiadamy, które auta są bardziej godne zaufania, a których lepiej unikać.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (49)

No photo
No photo ~homeini Użytkownik anonimowy
~homeini
No photo ~homeini Użytkownik anonimowy
do ~czesio:
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
11 sty 09:15 użytkownik ~czesio napisał
Wygląda dosyć wiarygodnie.
Mocno naciągane - wystarczy zobaczyć jak są ustawione kryteria. Wg. punktów za typowe usterki - czyli tak naprawdę faktycznej awaryjności samochodu, najgorsze są: Skoda, Seat, VW, Audi. Dlaczego zatem takie Audi jest na 10 a Skoda na 4 miejscu - punkty za raport TUV (który jest totalnie od czapy) czy ocena ASO mocno zmieniają klasyfikację. Ten raport to przykład na to jak ukryć wynik faktyczny i przykryć go subiektywnymi modyfikatorami.
O ile ocena za testy długodystansowe jeszcze miałaby sens, gdyby nie to że VW z rozsypującą się skrzynią biegów dostaje ocenę 5, a inny, w którym lekko trzeszczą plastiki, czy trzeba w międzyczasie wymienić klocki dostaje 4.
11 sty 09:43 | ocena: 95%
Liczba głosów:20
95%
5%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~no Użytkownik anonimowy
~no :
No photo ~no Użytkownik anonimowy
Drogi AutoŚwiecie - a teraz pozbieraj do kupy te wszystkie usterki VW,Skody i Seata i spróbuj to opisać tak jakby dotyczyło Fiata. Myślę, że oddalibyście wtedy fiata pod sąd lub Trybunał w Strassburgu! Jeżeli mowa o niemieckich akcjach naprawczych to: zaledwie 89 sztuk, tylko 50 modeli,,,itp,itd. Wy wstydu nie macie - wybuchające zbiorniki,trujące(rakotwórcze) spaliny to przecież betka....jesteście motoryzacyjną prostotutką i tyle.
11 sty 16:41 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Laren Użytkownik anonimowy
~Laren :
No photo ~Laren Użytkownik anonimowy
Ja już nie jestem stanie sobie wyobrazić, że jakiekolwiek korzyści materialne mogą decydować o wychwalaniu skody w redakcji AŚ.
Zaczynam podejrzewać, że w obawa o swoje życie zmusza ich do kultu skody.
Hej ludzie, to nie Stalin, Kim jakiś tam , czy prezes. Jak już musicie to robić, to w bardziej stonowany sposób.
11 sty 18:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
~khoral :
No photo ~khoral Użytkownik anonimowy
Juz mialem nic nie pisac, ale sie nie da.
4te miejsce skoda: problemy z silnikami, skrzyniami, zawieszeniem... Pierwszy akapit pod zdjeciem.
W sumie to dotyczy VAGow ogolnie.
I napisane jest, ze to budzetowe auto - budzetowe to sa dacie, a skody kosztuja tyle co nie-budzetowa konkurencja...
Ech

11 sty 10:08 | ocena: 94%
Liczba głosów:36
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~norm Użytkownik anonimowy
~norm :
No photo ~norm Użytkownik anonimowy
"Przy użyciu tej przeglądarki nie napisano ostanio żadnych komentarzy" - i wszystko w temacie. Tak jak wasz mocodawca - grupa VAG - jesteście motoryzacyjna prostotutką.
11 sty 16:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MAt Użytkownik anonimowy
~MAt :
No photo ~MAt Użytkownik anonimowy
Ciekawe, czy ktoś poza Helmutami jedzącymi Ramę, bo "ślepo" wierzą, że masło jest niezdrowe i skutkiem czego co drugi Helmut biega w okularkach, czy ktoś uwierzy w te brednie? Kija lepsza od Hondy? Brednie! Mercedes dobry? Tak! Był kiedyś! Kija to mogę wystrugać i na fujarce im zagrać, tak wierzę w ten ranking, jak w to, że umiem wystrugać i zagrać. :oD
11 sty 13:11 | ocena: 74%
Liczba głosów:23
74%
26%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bertold Użytkownik anonimowy
~Bertold :
No photo ~Bertold Użytkownik anonimowy
Peugeot wyprzedził wieśwagena, BMW, Audi i Opla. A tak się nabijaliście z francuzów i tylko niemieckie i niemieckie...
11 sty 16:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
~Klej :
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
Akcje serwisowe są organizowane z dbałości producenta i klienta i wizerunek . Że vag ich nie robi nie świadczy o tym, że ich produkty nie sa wadliwe.
10 sty 14:29 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
~Greg :
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
Ja ma juz druga Honde i zero problemow dla mnie ta marka wygrala
11 sty 16:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szarak Użytkownik anonimowy
~Szarak
No photo ~Szarak Użytkownik anonimowy
do ~tomek:
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
11 sty 18:10 użytkownik ~tomek napisał
masz rację kolego a pozatym jeżeli toyota jest taka super piękna śliczna i niezawodna to po jaką cholerę taka nachalna reklama w różnych mediach (telewizja internet prasa) dobry produkt sprzedaje się sam .Zientarski już posiwiał reklamując toyotę a sprzed
Drodzy koledzy. Jeśli chodzi o tekst typu "dobry produkt sprzedaje się sam" to zastanawia mnie dlaczego każdy koncern jest obecny w mediach? Takie czasy i bez reklamy nie istniejesz. Jeśli chodzi o koreańczyków to nie macie pojęcia co wypisujecie. Toyota to marka sama w sobie a jej niezawodność to nie legendy czy reklama tylko rzeczywistość. Sam miałem kilka sztuk i wiem co piszę. Miałem również wasz koreański wynalazek i niezadowolenie byłoby najbardziej delikatnym słowem. Nie ma w ogóle co porównywać na żadnym poziomie.
12 sty 14:20 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: 123RF / Auto Świat

Raport Jakości 2017

W raporcie uwzględniliśmy różne awarie: od typowych, przez zagrażające zdrowiu użytkowników, aż po takie, które unieruchamiają auto.

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego