Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Saab 9-3 Aero - dyskretne turbo

4 lis, 12:33

Saab już od dawna lansuje turbodoładowanie jako alternatywę dla paliwożernych benzyniaków o przesadnie dużych pojemnościach. Choć silniki czterocylindrowe w wydaniu szwedzkiej marki długo stanowiły wyzwanie dla konkurentów dzięki swej elastyczności i kulturze pracy, wielu nabywcom Saaba brakowało rasowego pomruku 6 cylindrów. Te czasy to już historia

Udostępnij
0
Skomentuj

Saab 9-3 Aero - mocy nie zabraknie

Dziś większość producentów ma w swojej ofercie benzynowe turbo i to nie tylko w wydaniu sportowym, lecz także jako napęd dostojnych limuzyn. Volkswagen ma swoje TSI łączące kompresor z turbosprężarką i TFSI, BMW - podwójne turbo. Długo by wymieniać. Saab ma coś, co wymyślono już dawno temu - soft turbo, czyli "delikatne turbo". I takie jest ono w istocie. Moc 250 KM przy pojemności 2.8 nie byłaby trudna do uzyskania, nawet bez po-mocy doładowania. Ale wtedy motor Saaba 9-3 Aero miałby charakterystykę sportową, a to nabywcom marki nie bardzo by odpowiadało. Oni wolą mieć moc pod stopą zawsze wtedy, kiedy jej zapragną. I mają. Turbosprężarka jest mała i lekka, dzięki czemu włącza się bardzo wcześnie i sprawnie.

Już przy 2 tys. obrotów można poczuć solidnego "kopa". Plecy pozostaną wciśnięte w oparcie fotela aż do momentu, w którym wskazówka obrotomierza sięgnie czerwonego pola. Do silnika świetnie pasuje automat, który odczytuje zamiary kierowcy i utrzymuje jednostkę napędową na obrotach właściwych położeniu pedału gazu. Silnik w Saabie 9-3 Aero jest cichy i ma ciekawie brzmiący wydech. To wielce wyszukana kompozycja: cichy motor, a basowe tony docierają z tyłu, z dwóch solidnych rur wydechowych. Minus za układ kierowniczy, niedostatecznie komunikatywny jak na wysokie osiągi.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej