Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive Xcellence - Diesel na sportowo

9 sie, 15:03
Udostępnij
0
Skomentuj

Przy tej Atece wielokrotnie mówiliśmy „naj”: jest najmocniejsza, najszybsza, ale też najdroższa z całej palety hiszpańskiego SUV-a. Do redakcyjnego testu trafiła 190-konna odmiana w topowej wersji wyposażeniowej.

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - nadwozie

Jak na kompaktowego SUV-a przystało, Ateca mierzy 4,36 m długości, więc najwygodniej podróżuje się w niej z przodu. Z tyłu przeszkadza trochę ograniczona przestrzeń na nogi. Za to nawet duże zakupy nie będą problemem, bo kufer jest naprawdę przestronny, a w razie potrzeby można złożyć asymetryczną tylną kanapę (niestety, powstała powierzchnia nie jest płaska). Fotele są twarde, choć wygodnie wyprofilowane. Plastiki wyglądają nieźle, ale też są twarde.

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - silnik

Gwoli wyjaśnienia odnośnie najmocniejszej jednostki w Atece – identyczną moc ma topowy benzyniak, który też rozpędza auto do 212 km/h. Ze 190-konnym dieslem samochód szybciej jednak osiąga „setkę”. Mocy do dynamicznej jazdy jest aż nadto, szkoda tylko, że podczas ruszania do głosu dochodzi słabostka skrzyń DSG – mija chwila, zanim przekładnia pozwoli zabrać się silnikowi do roboty. W teście auto spaliło niewiele ponad 7 l/100 km, ale mocniejsze wciśnięcie gazu szybko przybliża do 9-10 l/100 km.

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - prowadzenie

Twardo, ale bez przesady. Zresztą mocny SUV z racji wysoko położonego środka ciężkości nie może być zbyt miękki. Pokrętłem na konsoli wybiera się tryby jazdy, które zmieniają m.in. ustawienia skrzyni, reakcję na gaz i siłę wspomagania kierownicy.

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - koszty

W testowej wersji auto kosztuje 150 000 zł, a po doposażeniu – ponad 181 000 zł! Dużo jak na kompaktowego SUV-a, ale też o kilkanaście tysięcy mniej niż za porównywalnego Tiguana.

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - to nam się podoba

Świetne prowadzenie, pojemny bagażnik, bogate wyposażenie, intuicyjna obsługa.

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - to nam się nie podoba

Spora jak na wymiary auta średnica zawracania, nieprzyjemna praca DSG podczas ruszania.

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - naszym zdaniem

Duży moment obrotowy to problem dla DSG, dlatego Seat tak dobiera oprogramowanie sterujące, żeby podczas ruszania oszczędzać skrzynię. Trochę szkoda, bo zaburza to odbiór auta, które pod wieloma względami jest niemal idealne.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna 190 KM/3500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 400 Nm/1900 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 7b/4x4
Prędkość maksymlana 212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Czas rozpędzania 60-100/80-120 km/h 4,5 s/5,2 s
Średnie spalanie testowe 7,2 l/100 km
Droga hamowania 100-o km/h (z/r) 41,5 m/44,1 m
Pojemność bagażnika 485-1579 l
Długość/szerokość, wysokość 4363/1841/1611 mm
Rozstaw osi 2630 mm
Masa własna/ładowność 1608 kg/542 kg
Cena testowanego egz. 181 446 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~Bi Em Dablju Eks Fymf Użytkownik anonimowy
~Bi Em Dablju Eks Fymf :
No photo ~Bi Em Dablju Eks Fymf Użytkownik anonimowy
Sądząc po komentarzach ten samochód wywołuje agresję. Dlaczego tak jest? Cena. Niestety 98% naszych obywateli nie stać na to by nabyć tego typu samochód. I nigdy nie będzie stać. Można oczywiście wymieniać jego wady, szydzić z afery z dieslami, dodawać sobie otuchy pisaniem o spalaniu gnojówki. Ale to przejaw frustracji. Normalny obywatel mający parę wolnych milionów nie wchodzi na artykuł o Secie żeby wyładować się na samochodzie, którym nie jest zainteresowany. Z badań wynika, że komentarze piszą ci niezadowoleni, agresywni, sfrustrowani, często bez pracy, wykształcenia bądź perspektyw + oczywiście trolle opłacane przez konkurencję. Życie. Czy rzeczywiście jest to zły czy brzydki samochód? Nie, świetnie się sprzedaje, fajnie się nim jeździ, ma niezłe recenzje...Tylko dla Polaka za drogi.
10 sie 21:46 | ocena: 73%
Liczba głosów:22
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janusz Użytkownik anonimowy
~Janusz :
No photo ~Janusz Użytkownik anonimowy
Fajny i niedrogi jedyne 181 tys zł. Polacy już stoją w kolejkach za tym cudem techniki z silnikiem oszukującym normy spalin. A tak serio to ten paździerz powinien kosztować 81 tys zł.
10 sie 13:40 | ocena: 67%
Liczba głosów:24
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
A da się go jeszcze zarejestrować? I jakie są jego prawdziwe osiągi po wgraniu nie oszukującego softu?
10 sie 09:21 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sdk Użytkownik anonimowy
~sdk :
No photo ~sdk Użytkownik anonimowy
od kiedy Ateca jest minivanem ?
10 sie 08:32 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~42q Użytkownik anonimowy
~42q :
No photo ~42q Użytkownik anonimowy
już sam tytuł diskwalifikuje. Diesla nikt nie chce, disle na sportowo to chyba kretynizm chyba ze ktos chce wydawac tysiące na remonty, na dodatek suv miejski na sportowo hahahahha parodia. Czyli wszystko fatality.
10 sie 10:39 | ocena: 50%
Liczba głosów:16
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ziomek Użytkownik anonimowy
~Ziomek :
No photo ~Ziomek Użytkownik anonimowy
Dizel na sportowo to jest oksymoron
10 sie 10:34 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~m Użytkownik anonimowy
~m :
No photo ~m Użytkownik anonimowy
Sportowe auto osobowe o wysokości 1,6metra, z silnikiem na gnojówkę. To chyba na jakieś wiejskie dożynki.
10 sie 20:14 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Konar Użytkownik anonimowy
~Konar :
No photo ~Konar Użytkownik anonimowy
Bzytki
10 sie 08:17 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~70 Użytkownik anonimowy
~70 :
No photo ~70 Użytkownik anonimowy
znowu łonet reklamuje niemiecki szajs.........tak im kazano
10 sie 15:28 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
42%
58%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dario37 Użytkownik anonimowy
~dario37 :
No photo ~dario37 Użytkownik anonimowy
BEDEKS Masz rację,Ci wszyscy co napisali tu komentarz t wiejskie ludki i nie stac ich na nowe auto.Jedynie takie za 1800 pln i to na raty.......
10 sie 23:33 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive Xcellence

Bez opcjonalnych dodatków nasza Ateca kosztowałaby 150 000 zł.

Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive Xcellence - Diesel na sportowo (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego