Na tym modelu wielu miłośników motoryzacji z benzyną we krwi wiesza psy, mówiąc, że jest nijaki, pospolity, niczym nie zaskakuje. Statystyki sprzedaży pokazują jednak coś innego – przecież Fabia to jeden z popularniejszych modeli na naszym rynku.
Także i Czytelnicy, których zaprosiliśmy do udziału w teście tego auta, podczas pierwszego kontaktu nie kryli niechęci do Fabii. Pierwsze kilometry przejechane we wnętrzu minęły w milczeniu, bo co można powiedzieć o tym samochodzie? Fabia jak Fabia – cztery kółka, kierownica i silnik o pojemności 1,2 l, osiągający maksymalnie 90 KM. Czy taki pojazd może się spodobać osobom, które czerpią radość z jazdy?
Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że tak. Każdy z naszych kierowców znalazł w Fabii coś, za co mógł polubić ten model. Okazało się, że we wnętrzu zapewniono komfortowe warunki podróżowania dla czterech osób. Żaden z kierowców nie miał problemu z odnalezieniem właściwej i wygodnej pozycji za kierownicą, co w przypadku auta o takich gabarytach zewnętrznych wcale nie jest oczywiste.
Wbrew pierwszym obawom wszystkim do gustu przypadł układ jezdny. Co to znaczy? Okazało się, że moc 90 KM pozwala bardzo sprawnie rozpędzić Fabię, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 6,5 l/100 km – dobry wynik. Jeśli doda się do tego bardzo fajnie pracujące zawieszenie, które nawet w zestawieniu z 16-calowymi oponami o niskim profilu zapewnia odpowiedni komfort podróżowania, to otrzyma się samochód z szansą na bycie wzorcem w klasie.
Kulminacją naszego testu był moment, kiedy wszyscy Czytelnicy jednogłośnie stwierdzili, że nowa Fabia może się podobać nie tylko przez to, jak jeździ, lecz także dzięki dobrej przestronności i nienagannym właściwościom jezdnym. Design może nie jest krzykliwy, ale w porównaniu z poprzednią generacją tak szybko się nie zestarzeje.
Skoda Fabia 1.2 TSI - podsumowanie
To co jest wadą, może być zaletą. To prawda, że Fabia to skromny samochód, który nie rzuca się w oczy i nigdy nie będzie wzbudzać zachwytu. Jednak dzięki dopracowanemu układowi napędowemu i przestronnemu wnętrzu może się spodobać nawet tym, którzy do tej pory nie myśleli o Skodzie lub lekceważyli ją.
Skoda Fabia 1.2 TSI - dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.benz. R4/16 |
Pojemność | 1197 |
Moc. maks. | 90/4400KM/obr./min |
Moment | 160/1400 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 305-1125 l |
Zbiornik paliwa | 45 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 3992/1732/1457 mm |
Przysp. 0-100 km/h fabr. | 10,9 s |
Napęd | man. 5/przedni |
Prędkość maks. | 182 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 4,7 l/100 km |
Cena (Ambition) | 47 180 zł |