CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej5.115.145.052.26
Średnio5.305.435.292.54
Najdrożej5.996.195.992.99

Skoda Rapid: przebój z Czech

19 lip 12 11:09

Rapid będzie dla Skody najważniejszym modelem. Kompaktowy liftback ma zawojować cały świat. Na czeskim rynku pojawi się w październiku, u nas – w listopadzie

Kompaktowe liftbacki nie są teraz popularne, a niektórzy producenci (np. Nissan) w ogóle nie mają takich aut w ofercie. Skoda z modelem Rapid nie poszła tą drogą, uznała bowiem, że duża grupa konserwatywnie nastawionych klientów wciąż poszukuje samochodu klasycznego w formie. Drugie założenie było takie, że Skoda Rapid ma mieć globalny zasięg i z czasem stać się numerem 1 Skody.

Pierwszy próbny balon został wypuszczonyjesienią 2011 roku na salonie we Frankfurcie – zaprezentowano tam 4,3-metrowy prototyp MissionL. Druga odsłona nastąpiła w kwietniu 2012 roku na salonie w Pekinie – pokazano kolejną wersję prototypu, zapowiadającą już produkcję seryjną auta o nazwie Rapid.

Po co Skodzie kompaktowy liftback?

Po pierwsze – do wypełnienia luki, jaka istnieje między Fabią a Octavią. Po drugie – do wypełnienia... ambitnych planów. W ciągu najbliższych 6 lat, a więc do 2018 roku, czeska firma chce zwiększyć sprzedaż na całym świecie z ok. 880 tys. do 1,5 mln aut. Bez fabryk w Indiach i Chinach oraz znaczącej sprzedaży modelu Rapid na tych rynkach byłoby to niemożliwe.

Główny designer Rapida – Jozef Kaban – podkreśla, że nowy model najbardziej odpowiada filozofii Skody określanej hasłem simply clever (po prostu sprytny). Po pierwszych jazdach testowych można się z tym stwierdzeniem zgodzić. Auto jest proste w formie zarówno z zewnątrz, jak i w środku, dobrze może spełniać funkcję wygodnego, 4-osobowego pojazdu rodzinnego.

Wnętrze jest obszerne, a rozstaw osi –o 2 cm większy niż w Octavii. Bagażnik ma regularne kształty i pomieści 550 l ładunku. Dostęp do przestrzeni bagażowej – wygodny dzięki wysoko unoszonej tylnej klapie wraz z szybą. W bagażniku znajdziemy uchwyty, do których można przymocować siatkę zapobiegającą przesuwaniu się ładunku.

Do jazd testowych zawsze udostępniane są wersje najbogatsze.

Tak było i tym razem – jeździliśmy najwyższą odmianą Elegance z klimatyzacją, nawigacją, elektrycznym sterowaniem szybami itp. Wersje podstawowe takich bajerów mieć nie będą, ale znajdziemy w nich system start-stop, komplet airbagów oraz układ stabilizacji toru jazdy ESP. W tym miejscu rada: na polskim rynku Rapid powinien mieć seryjną klimatyzację (lub za dopłatą góra 1-1,5 tys. zł).

Samochody bez klimy traktowane są przez polskich kierowców jako niepełnowartościowe. Jeśli Rapid ma być autem rodzinnym, powinien też mieć system mocowania fotelików dziecięcych Isofix. Projekt wnętrza jest ładny, funkcjonalny, wszystkie wskaźniki są czytelne, a przyciski i dźwignie obsługuje się intuicyjnie.

Widać jednak, że w procesie projektowania Skody Rapid brali też udział... oszczędni księgowi. We wnętrzu – na desce rozdzielczej i boczkach drzwi – znajdziemy bowiem dużo szarego, twardego plastiku. Na szczęście detale są dobrze spasowane i nic nie trzeszczało podczas jazdy.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~smiejesiezwas Użytkownik anonimowy
~smiejesiezwas :
Brak zdjęcia ~smiejesiezwas Użytkownik anonimowy
A skąd szanowni redaktorzy A skąd szanowni redaktorzy wiedzą, że jest to przebój. Na razie nie widziałem ani jednej takiej Skody. Rozumiem, że jesteście częscią koncernu VAG. ale tym razem jako ich marketingowcy popełniliście błąd w rozumowaniu. Czemu przebojem nie nazwaliście na Peugeota 301. Gdyby w czasopiśmie muzycznym, ktoś napisał, że za pół roku wykonawca napisze przebój to zostałby wy
21 lip 12 11:17
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~bajkopisarz Użytkownik anonimowy
~bajkopisarz :
Brak zdjęcia ~bajkopisarz Użytkownik anonimowy
Nie piszcie bzdur, że Nie piszcie bzdur, że jeździliście tym samochodem. Jeżeli tak było, dlaczego nie opisali żadnych wrażeń z jazdy? Jak jest np. wyciszony silnik/zawieszenie. Jak się spisuje zawieszenie, układ kierowniczy...
W d... byliście, g... widzieliście.
17 lip 12 11:04
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~seamaster 82 Użytkownik anonimowy
~seamaster 82 :
Brak zdjęcia ~seamaster 82 Użytkownik anonimowy
jeszcze nie sprzedano żadnej jeszcze nie sprzedano żadnej sztuki a już przebój.
I tak będą międlić temat auta zaprojektowanego po taniości wychwalać jego zalety aż ludzie ruszą do salonów nie oglądając się na konkurenta- dużo lepsze auto chevrolet cruze.
26 lip 12 16:48
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~nemo Użytkownik anonimowy
~nemo :
Brak zdjęcia ~nemo Użytkownik anonimowy
Że księgowi maczali palce... Że księgowi maczali palce... No bez przesady. Za taką cenę co chcieliby. Jak ktoś będzie chciał coś więcej to ma do wyboru Octavię albo jeszcze troszkę większą Jettę.
17 lip 12 21:08
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~efwfewefwfr Użytkownik anonimowy
~efwfewefwfr :
Brak zdjęcia ~efwfewefwfr Użytkownik anonimowy
Skoda jest naw 1-miejscu od Skoda jest naw 1-miejscu od wzgledem sprzedawalności w PL wiec jak tu nazwał gość dlaczego nie nazwali sie przebojem peugeota 301 bo to samochód bez prestiżu
21 lip 12 16:41
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~konjocha Użytkownik anonimowy
~konjocha :
Brak zdjęcia ~konjocha Użytkownik anonimowy
Oj zdaje się że Polskie drogi Oj zdaje się że Polskie drogi a przede wszystkim prowincje zaroją się od nowej skody :D
Już widzę te "tuningowe" ogromne wydechy i bad-look na przedzie!
20 lip 12 22:09
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~k1 Użytkownik anonimowy
~k1 :
Brak zdjęcia ~k1 Użytkownik anonimowy
Rapid wydaje całkiem fajnym Rapid wydaje całkiem fajnym autem. Ciekawe jak będą kształtowały się ceny. Na polskim rynku może wyprzedzić octavię.
17 lip 12 12:40
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~WIVALDI Użytkownik anonimowy
~WIVALDI :
Brak zdjęcia ~WIVALDI Użytkownik anonimowy
ludzie znów dostaną zawrotu ludzie znów dostaną zawrotu głowy na punkcie Rapid tak jak to ma miejsce u OCTAVIA ...
15 sie 12 11:57
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~olek Użytkownik anonimowy
~olek :
Brak zdjęcia ~olek Użytkownik anonimowy
Cimnotę wciskacie kochani, Cimnotę wciskacie kochani, tyle to każdy może napisać bez jazdy, kompromitacja.
17 lip 12 13:20
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~pazdzioo Użytkownik anonimowy
~pazdzioo :
Brak zdjęcia ~pazdzioo Użytkownik anonimowy
Zapomnieliscie napisac ze ma Zapomnieliscie napisac ze ma bardzo bardzo dynamiczny silnik 1,2 TFSI :)
19 lip 12 13:33
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej