Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Sprzedaż nowych aut: 355 tys. w trzy kwartały

5 paź 17 10:28

Od początku 2017 r. kupiliśmy 355 461 nowych samochodów osobowych.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Skoda Octavia najchętniej kupowanym modelem w Polsce.
  • Hybrydy coraz popylarniejsze
  • Marki premium zwiększają sprzedaż

W salonach dilerów ruch nie ustaje – w porównaniu z trzema kwartałami 2016 roku wzrost sprzedaży nowych aut osiągnął 17,3 proc. Gdyby do liczby sprzedanych osobówek dodać samochody dostawcze i ciężarowe o dmc do 3,5 tony, to okażę, że od stycznia do końca września sprzedano w Polsce niespełna 400 tys. pojazdów (dokładnie 399 492).

Jakie marki i modele są najchętniej kupowane?

Wśród marek od kilku lat liderem jest Skoda – w ciągu trzech kwartałów 2017 r. sprzedała na polskim rynku 45 281 aut. Na drugim miejscu z wynikiem ok. 7 tys. szt. gorszym uplasowała się Toyota – 37 903 szt. Trzecie miejsce na podium przypadło Volkswagenowi – 35 589 szt., na miejscu czwartym jest Opel – sprzedaż 26 505 szt., a pierwszą piątkę zamyka Ford – 21 680 szt.

W ogólnych statystykach, obejmujących klientów indywidualnych i firmy od wielu, wielu miesięcy na pierwszym miejscu króluje Skoda Octavia – od stycznia do września 2017 sprzedano niespełna 14 ts. egzemplarzy. Konkuruje z nią mniejsza „siostra" – Fabia – sprzedano niespełna 13,5 tys. egz.

Top 10 najpopularniejszych modeli: styczeń-wrzesień 2017

Miejsce Marka, model Sprzedaż (szt.)
1. Skoda Octavia 13 979
2. Skoda Fabia 13 443
3. Opel Astra 11 757
4. VW Golf 10 136
5. Toyota Yaris 8 909
6. Toyota Auris 8 236
7. Ford Focus 7 681
8. Renault Clio 7 132
9. Skoda Rapid 7 009
10. Dacia Duster 6 980

Klienci indywidualni kupili od początku 2017 roku 109 853 samochody osobowe – to 30,9 proc. całego rynku. Ten udział powoli zmniejsza się (w 2016 r. wyniósł 32,8 proc.). Klienci indywidualni kupują tańsze modele niż firmy. Powód jest prosty – mogą przeznaczyć mniej pieniędzy na nowe auto niż klienci reprezentujący firmy.

Najpopularniejsze modele wśród klientów indywidualnych styczeń-wrzesień 2017

Miejsce Marka, model Sprzedaż (szt.)
1. Opel Astra 4598
2. Toyota Yaris 4238
3. Skoda Fabia 4177
4. Fiat Tipo 3420
5. Dacia Duster 3162
6. Opel Corsa 2646
7. Toyota Auris 2598
8. Skoda Octavia 2513
9. Skoda Rapid 2372
10. VW Golf 2300

Firmy kupują ponad dwa razy więcej samochodów niż klienci indywidualni. W ciągu trzech kwartałów sprzedaż dla firm wyniosła 245 608 szt. To 69,1 proc. całego rynku. Te dane obejmują wszystkie firmy rejestrujące na REGON, czyli zarówno firmy jednoosobowe, jak i duże przedsiębiorstwa, a także firmy leasingowe.

Top 10 najpopularniejszych modeli wybieranych przez firmy: styczeń-wrzesień 2017

Miejsce Marka, model Sprzedaż (szt.)
1. Skoda Octavia 11 466
2. Skoda Fabia 9266
3. VW Golf 7836
4. Opel Astra 7159
5. Ford Focus 6613
6. VW Passat 5727
7. Toyota Auris 5638
8. Renault Clio 5334
9. Toyota Yaris 4671
10. Skoda Rapid 4637

Warto zwrócić uwagę na trzy zjawiska związane ze sprzedażą nowych aut.

1. Coraz popularniejsze stają się w Polsce hybrydy – w ciągu trzech kwartałów 2017 r. sprzedano ich 12,1 tys. szt., – wzrost w porównaniu z rokiem 2016 – aż o 68,9 proc.

2. Auta z napędem elektrycznym cieszą się niewielkim powodzeniem – sprzedano ich ok. 700 szt., wlicząjąc w to hybrydy plug-in (akumulator można ładować z gniazdka). Głównymi powodami minimalnego zainteresowania autami elektrycznymi są ich wysoka cena (mniej więcej 2 razy wyższa w porównaniu z podobnymi autami z napędem spalinowym), ograniczony zasięg na jednym ładowaniu (maksimum ok. 200 km) oraz słabo rozwinięta sieć stacji szybkiego ładowania.

3. Marki premium sprzedają się coraz lepiej – w pierwszej dwudziestce znalazły się 4 najważniejsze marki premium: Mercedes na miejscu 10. – sprzedaż 11 856 szt., BMW na miejscu 13. – sprzedaż 10 832 szt., Audi na miejscu 15. – sprzedaż 9284 szt., Volvo na miejscu 20. – sprzedaż 6992 szt.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Sprzedaż nowych aut: 355 tys. w trzy kwartały (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego