Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Tarcze hamulcowe - jak je naprawić?

22 cze, 10:43

Jak naprawić tarcze hamulcowe? Z tym pytaniem spotykają się kierowcy, którzy podczas hamowania z wyższych prędkości odczuwają nienaturalne zachowanie samochodu. Szarpanie lub wibracje na kierownicy oraz pulsujący pedał hamulca to zazwyczaj oznaki zużytych tarcz

Udostępnij
0
Skomentuj

Zwykle proponowane rozwiązanie u mechanika: wymiana! Jednak na samych tarczach się nie skończy, ponieważ potrzebne są nowe klocki, a do tego należy doliczyć elementy montażowe i robociznę. Właściciel typowego kompakta musi przygotować się na wydatek rzędu 1000 zł, a w przypadku terenowych lub sportowych samochodów koszty wzrastają nawet do kilku tysięcy.

Tarcze hamulcowe - nie zawsze trzeba wymieniać na nowe

Na szczęście nie zawsze trzeba, aż tak głęboko sięgać do kieszeni. Jeżeli tarcze hamulcowe posiadają jeszcze odpowiednią grubość, nie są zbyt zdeformowane, a materiał nie nosi np. śladów pęknięć wynikających z przegrzania, to można pokusić się o tańszy sposób naprawy – przetoczenie tarcz.

Taki zabieg polega na zeszlifowaniu warstwy materiału tak, by powierzchnie po obu stronach tarczy były znów płaskie, gładkie i równoległe do siebie. Są na to dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na zdemontowaniu tarcz i przetoczeniu ich na wytaczarce stacjonarnej. Na profesjonalnej maszynie można uzyskać świetny efekt pod warunkiem, że tarcze hamulcowe przed zabiegiem nie były nadmiernie zużyte, skorodowane czy pokryte wżerami. Jest to jednak metoda dość czasochłonna.

Drugi, coraz bardziej popularny sposób polega na przetoczeniu tarcz zamontowanych w samochodzie. Taki zabieg wykonuje się przy pomocy przetaczarek mocowanych w miejscu zacisku hamulcowego. Wówczas czas naprawy znacznie się skraca, a sama metoda jest tańsza. Za odświeżenie kompletu tarcz hamulcowych (operacji dokonuje się na obydwu tarczach zamontowanych na jednej osi!) trzeba zapłacić około 100-150 zł.

Tarcze hamulcowe - trzeba pamiętać o wymianie klocków

Niezależnie od tego, którą metodą tarcze hamulcowe zostaną wyrównane, wraz z nimi należy zawsze zamontować zestaw nowych klocków hamulcowych, ponieważ stare, nierówno zużyte okładziny cierne szybko popsułyby efekty naprawy. Mimo niezbędnej wymiany klocków, przetoczenie tarcz pozwala nam zaoszczędzić 40-60 proc. w porównaniu z montażem nowych części.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej