Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test Skody Citigo 1.0 Monte Carlo - Skoda gustownie ozdobiona

25 lis 14 13:39

Historia zna kilka zwariowanych aut miejskich, ale Skoda Citigo w sporo obiecującej wersji Monte Carlo raczej do nich nie należy. Mimo to jest to dość ciekawa propozycja

Udostępnij
0
Skomentuj

W siadając za kierownicę zadziornie wyglądającej Skody Citigo w wersji Monte Carlo, nie liczcie na to, że uda wam się zawstydzić jakiegoś hot hatcha. W tym przypadku mamy do czynienia wyłącznie z pakietem stylizacyjnym.

Rozczarowujące? Niekoniecznie, designerzy wykonali kawał naprawdę dobrej roboty; z nudnej bryły Skoday Citigo udało im się stworzyć ciekawie wyglądającego i przyciągającego wzrok malucha. Krwista czerwień, z czarnymi pasami (nieocierającymi się na szczęście o kicz), czarne lusterka i wstawki w zderzakach oraz antracytowe obręcze wyglądają efektownie, ale nieprzesadnie.

We wnętrzu Skody Citigo pojawiła się spłaszczona, skórzana kierownica, na desce czarny, połyskujący plastik fortepianowy, ale wisienką na torcie jest czarna podsufitka. Wszystko to tworzy spójną całość, nic nie wydaje się dołożone na siłę, aż szkoda, że producent nie pokusił się o mocniejszy silnik, adekwatny do zadziornego wyglądu wersji Monte Carlo.

W ofercie znajdziemy jedynie 3-cylindrówkę (1.0) w dwóch wariantach mocy – 60 i 75 KM. Nawet mocniejsza z nich (13,2 s do setki) nie zapewnia kierowcy nawet szczypty sportowych emocji, za to odwdzięcza się niskim spalaniem – w naszym teście Skoda Citigo potrzebowało średnio ok. 5,7 l/100 km, co jest dobrym wynikiem, zwłaszcza że autem poruszaliśmy się głównie po mieście.

Przy tak mizernych osiągach trudno jednak zrozumieć sens obniżenia zawieszenia (o 15 mm). W połączeniu z 16-calowymi alufelgami w aucie testowym (wymagają dopłaty 2300 zł) obniżyło to znacznie komfort resorowania i tak dość twardo zestrojonego zawieszenia.

Skoda Citigo Monte Carlo - podsumowanie

Skoda Citigo w wersji Monte Carlo wygląda nieźle. Jednak czy warto zapłacić ponad 55 tys. zł (cena wersji testowej) za dobrze wyglądające, ale ospałe auto? Nie, ale jeśli nie zależy wam m.in. na szklanym dachu czy większych felgach, cena będzie już bardziej przystępna.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Skoda Citigo 1.0 Monte Carlo

Historia zna kilka zwariowanych aut miejskich, ale Citigo w sporo obiecującej wersji Monte Carlo raczej do nich nie należy. Mimo to jest to dość ciekawa propozycja.

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Test Skody Citigo 1.0 Monte Carlo - Skoda gustownie ozdobiona (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego