Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Toyota Yaris Hybrid - czy tania hybryda jest dobra?

13 lis, 11:57
Udostępnij
0
Skomentuj

Toyota Yaris od 2012 roku jest pierwszą i jedyną hybrydą w swojej klasie. Konkurencja mami nas namiastkami napędu tego typu, tymczasem Toyota już drugi raz dokonała kosmetycznych zmian w swoim maluchu. Co to dało?

Małe auto napędzane spalinowo-elektrycznym duetem to rewelacyjny sposób na przemieszczanie się po zatłoczonym mieście. Można się tylko dziwić, że hybrydowy Yaris nadal pozostaje bezkonkurencyjny i że żaden producent nie odważył się skonstruować czegoś podobnego. Ale nie mniej dziwi nas, że mimo dwóch liftingów w małej Toyocie wciąż jest się do czego przyczepić. Zacznijmy jednak od tych dobrych stron.

Rzeczywiście doszlifowano współpracę układu napędowego. Bezstopniowa przekładnia E-CVT zapewnia wspaniałą płynność jazdy i lepszą niż dotychczas dynamikę. Owszem, podczas gwałtownego wciskania gazu silnik spalinowy wchodzi na wysokie obroty i wyje, ale nie robi tego już przy byle muśnięciu prawego pedału. Z kolei przy małych prędkościach, w korku lub gdy poruszamy się na parkingu, w ogóle nie spalamy benzyny, gdyż pracuje wtedy tylko cichy silnik elektryczny. Tak można przejechać ok. 1 kilometra.

Toyota Yaris Hybrid Selection Toyota Yaris Hybrid Selection Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Toyota twierdzi, że spalanie w mieście wynosi 3,3 l/100 km. Na warszawskim odcinku naszej testowej trasy Yaris zużył jednak 6,5 l/100 km – blisko 2 razy więcej. Średnia z całej 160-kilometrowej trasy wyniosła 6,2 l/100 km. Trudno uznać ten wynik za oszczędny. Żeby Yaris palił mniej, trzeba jeździć bardzo spokojnie.

Toyota Yaris Hybrid - jeździ pewnie, ale twardo

Z racji zwiększonej masy Yaris ma sztywniejsze zawieszenie niż wersje z konwencjonalnym napędem. Prowadzi się go pewniej niż dotychczas, ale na takim zestrojeniu cierpi komfort jazdy. Dziury wyprowadzają Yarisa z równowagi, auto lekko podskakuje i czasem w takich sytuacjach miga nawet kontrolka ESP.

Zawieszenie radzi sobie znacznie lepiej z progami spowalniającymi, jednak dohamowanie przed nimi wymaga wyczucia, bo pedałowi hamulca brakuje klarownej progresji działania, a samym hamulcom – skuteczności. Blisko 41 m drogi hamowania ze 100 km/h nie jest powodem do dumy – i to mimo hamulców tarczowych przy obu osiach. Jak na auto miejskie Yaris ma też dużą średnicę zawracania – aż 11,3 m i 11,2 m! Dla porównania: Seat Ibiza na kołach w tym samym rozmiarze potrzebuje 10,5 i 10,7 m.

Na tle najnowszych modeli segmentu B czuć też zaawansowany wiek ogólnej konstrukcji Yarisa. Kabina jest gorzej wyciszona, plastiki mało szlachetne, a pozycja za kierownicą niewygodna ze względu na niewielki zakres regulacji kolumny kierowniczej – siedzi się dość blisko pedałów. Fotele, choć całkiem obszerne, dość słabo trzymają po bokach. Dlatego w ostrzejszych zakrętach trzeba się podeprzeć kolanem o boczek drzwi.

Toyota Yaris Hybrid - to nam się podoba

Poprawiona współpraca zespołu napędowego, bogate wyposażenie seryjne z zakresu bezpieczeństwa, cicha i płynna jazda w ruchu miejskim.

Toyota Yaris Hybrid - to nam się nie podoba

Duże przekłamanie fabrycznego spalania, stosunkowo słaba zwrotność, długa droga hamowania, trudne w wyczuciu hamulce, niewygodna pozycja za kierownicą.

Toyota Yaris Hybrid - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16 + elektr.
Pojemność skokowa 1497 cm3
Łączna moc układu 100 KM
Maks. moment. obrotowy 111 Nm/3600-4400 obr./min
Skrzynia biegów/napęd bezstopniowa e-CVT/przedni
Prędkość maksymlana 165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,0 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 7,5 s/10,3 s (aut.)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 40,8 m/40,9 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 59 dB/68 dB/73 dB
Średnie spalanie testowe 6,2 l/100 km
Średnie spalanie producenta 3,6 l/100 km
Pojemność bagażnika 286-768 l
Długość/szerokość, wysokość 3945/1695/1510 mm
Rozstaw osi 2510 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1161 kg/404 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 66 900 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy co 15 tys. km lub rok
Cena testowanego auta 84 400 zł

Toyota Yaris Hybrid - naszym zdaniem

Yaris ma już swoje lata. Po dwóch liftingach wciąż jest w niej co poprawiać, a realne spalanie okazuje się dalekie od deklaracji producenta. Niemniej jednak jazda po mieście sprawia frajdę.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (21)

No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
@Tad przy spokojnej jezdzie autostrada z zaladowanyn samochodem (500kg i ja) caddy maxi 2.0 tdi 150KM spala mi 4,5l na 100km. Dynamika znacznie lepsza, samochód znacznie większy i na dodatek zaladowany. Co prawda przy mocnym "cisnieciu" pali dwa razy tyle, ale auris pod tym względem też raczej lepsze nie będzie. Hybrydy w codziennym użytkowaniu są przereklamowane. Chyba, że ktoś jeździ z oczami wlepionymi w wyświetlacz i ciągle kontroluje spalanie. Ale tak to może mamy odsetek osób prywatnych kiedy w stanie nudzić jeździć.
14 lis 11:30 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Użytkownik yaris hybr Użytkownik anonimowy
~Użytkownik yaris hybr :
No photo ~Użytkownik yaris hybr Użytkownik anonimowy
No tak jak można pochwalić japońskie auto u tego wydawcy. Tu tylko VW się chwali ... Żona jeździ od roku yarisem hybrid po Warszawie - średnie spalanie 4,3. Nawet jazda autostradowa Ok 140 km/h to okolice 5 - 5,5 litra. Jak oni te 6,5 zrobili doprawdy nie wiem.
Acha nie jest tez wyczynem w korku roboic Ok 3 - 3,5 litra bo wtedy włącza się elektryczny silnik i autko sobie płynie przez miasto.
13 lis 13:38 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
Miałem 2x auris hybrid jako zastępcze. Pierwszy raz jeździłem szalenie spokojnie, żeby wypróbować hybryde i sprawdzić spalanie. I to (w mieście) było super, ale tylko do czasu wyczerpania energii w akumulatorze. Potem - normalne dla pojazdu tej wielkości, choć dynamika marna. Drugi raz jeździłem tak samo jak do tej pory swoim dieslem 150KM (vw caddy maxi, więc znacznie większy samochód). I spalanie zarówno w mieście jak i w trasie było w aurisie większe niż w moim caddym! Gdzie tu sens?
14 lis 08:26 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tad Użytkownik anonimowy
~Tad :
No photo ~Tad Użytkownik anonimowy
Myślę, że optymalne rozwiązania dla hybrydy to Auris. Od nowości przejechałem nim 30 000km. Spalanie średnio 5,3. Przy spokojnej jeździe 3,7 do 4,8 na setkę. Nie narzekam i polecam.
13 lis 18:14 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
~Piotr :
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
Autor zarzuca Yarisowi "niewielki zakres regulacji kolumny kierowniczej". Przecież można ją regulować w pionie i poziomie. VW Polo czy Opel Corsa (też auta segmentu B) mają jakieś inne, lepsze rozwiązania pod tym względem? Tam jest więcej możliwości regulacji? Bo jak nie, to tekst miał za zadanie dowalić Toyocie, tylko autorowi nie bardzo wyszło.

Wg autora w aucie jest "troche gorzej z przestrzenia na glowe" - przy jakim wzroście? Bo ja mam 187 cm i na tylnym siedzeniu w pozycji wyprostowanej mam jeszcze 4 cm miejsca nad głową bez przestawiania fotela kierowcy (a tam mam wygodną pozycję i też jeszcze sporo miejsca nad głową - przy 187 cm wzrostu!).

"Dohamowanie przed progami zwalniajacymi wymaga wyczucia, bo hamulcom brakuje skutecznosci" - nigdy z tym nie mam problemów, a hamulce są bardzo dobre. Stwierdzam to po przejechaniu ponad 40.000 km Yarisem hybrydowym (a nie 160 kilometrach trasy autora).

"Slabe wyciszenie kabiny na tle innych modeli segmentu B" (jakich modeli konkretnie i przy jakich prędkościach? Bo hałas przeszkadza trochę rzeczywiście, ale tak od 140 km/h. Po mieście i na drogach krajowych w kabinie panuje cisza).

"Fotele dosc slabo trzymaja po bokach" - przy jakich prędkościach i w jakich zakrętach? Fotele są bardzo wygodne nawet podczas dłuższych podróży, z trzymaniem w zakrętach też nie miałem problemu przy pokonaniu tylu tysięcy km.

"W trybie elektrycznym mozna przejechac realnie odcinek ok. 1 km" - akurat to wielokrotnie sprawdzone na 3,5-kilometrowym kawałku odcinkowego pomiaru prędkości i na silniku elektrycznym bez problemu przejeżdżam 2 km - tak jak podaje producent.

"Cena testowanego auta: 84 400 zł" - akurat teraz mamy wyprzedaże i dokładnie takiego Yarisa hybrydowego, z takim bogatym wyposażeniem, można kupić za 73.000 zł, szkoda, że autor o tym nie wspomniał.

"Zaawansowany wiek ogólnej konstrukcji Yarisa. Kabina jest gorzej wyciszona, plastiki mało szlachetne..." Akurat nowy Yaris nie odbiega pod tym względem VW, Oplowi czy Seatowi segmentu B. Już po raz drugi wymieniono i poprawiono setki rzeczy w Yarisie i tego typu opinie są mocno nieuzasadnione.

Zakładam, że autor na codzień jeździ nie hybrydą, więc z założenia wszystko było gorsze od znanych panu modeli. No i to spalanie 6,2 l/100 km... Musiał się autor bardzo postarać.
20 lis 11:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tnx Użytkownik anonimowy
~Tnx :
No photo ~Tnx Użytkownik anonimowy
Kupuje zwykla wersje daje gaz i mam taniej niz cala ta chybryda. Zaraz ktos zacznie jojczyc. Ale taka jest prawda i tyle
13 lis 14:23 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gandalf Użytkownik anonimowy
~Gandalf
No photo ~Gandalf Użytkownik anonimowy
do ~Remi:
No photo ~Remi Użytkownik anonimowy
19 lis 16:57 użytkownik ~Remi napisał
Gdyby była tańsza o 10 tysięcy to byłby sens ekonomiczny to kupować a tak to lepiej kupić Dustera albo Tipo w dizlu.
Porównaj sobie wyposażenie Tipo lub Dustera do hybrydy Toyoty... Poza tym zależy do czego komu potrzebne jest auto. Diesel do jazdy głównie po mieście to porażka, niedługo będą mieć zakaz wstępu do centrum, a hybrydą albo parkujesz za półdarmo i możesz jeździć legalnie buspasem (Kraków i parę innych miast), albo masz prawo wjechać do strefy, gdzie inne auta nie mają wstępu (Trakt Królewski w Warszawie). Poza tym jazda w korku automatem, w ciszy, bez stresu to sama przyjemność.
19 lis 21:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hj Użytkownik anonimowy
~Hj :
No photo ~Hj Użytkownik anonimowy
Spore spalanie jak na hybryde dopracowana do bolu. Muł ten samochod dla zawalidrogow i dziadkow.
Zaraz kierowcy yarisow hybrydowych sie oburza ze dynamika jest w tym aucie i pali 3l. Zeby spalil 3l to trzeba sie wczuwac i czesciej patrzec na przeplyw pradu i ladowanie niz na droge. I 30-40km/h. Nikt tak sie nie wczuwa w wolnossacych jednostkach lub dizlach
13 lis 13:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~Użytkownik yaris hybr:
No photo ~Użytkownik yaris hybr Użytkownik anonimowy
13 lis 13:38 użytkownik ~Użytkownik yaris hybr napisał
No tak jak można pochwalić japońskie auto u tego wydawcy. Tu tylko VW się chwali ... Żona jeździ od roku yarisem hybrid po Warszawie - średnie spalanie 4,3. Nawet jazda autostradowa Ok 140 km/h to okolice 5 - 5,5 litra. Jak oni te 6,5 zrobili doprawdy n
Prawda jest taka, że jeżdżąc DELIKATNIE po mieście można liczyć na spalanie poniżej 5l. Natomiast utrzymując 140km/h na tempomacie podane przez ciebie spalanie jest osiągalne tylko przy zjeździe (ze stromej) górki z dodatkowym wiatrem w "plecy" - polecam w miarę obiektywny test spalania tego samochodu niestety w oparciu o wskazania komputera pokładowego:
https://www.youtube.com
17 lis 09:43 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JarekZ Użytkownik anonimowy
~JarekZ :
No photo ~JarekZ Użytkownik anonimowy
W ostatnim odcinku na TVN Turbo dziewczyna zdecydowała się właśnie na hybryde, napewno pali mniej ale i kopa ma
13 lis 14:31 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Toyota Yaris Hybrid Selection

Yaris 3. generacji jest produkowany od 2011 r., a na początku tego roku przeszedł drugi już face lifting.

Toyota Yaris Hybrid - czy tania hybryda jest dobra? (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego