Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Trabant, Wartburg i towarzysze: samochody z NRD

13 sie 15 12:18

NRD było jednym z najsmutniejszych baraków obozu socjalistycznego. Na ulicach królowały Trabanty i Wartburgi. Czasami kolorowe...

Udostępnij
0
Skomentuj

Aby stać się w NRD szczęśliwym posiadaczem Trabanta czy większego Wartburga trzeba było czekać latami w kolejce lub być partyjnym funkcjonariuszem.

Ci ostatni dysponowali nie tylko autami rodzimej produkcji, przydzielano im także „luksusowe" zagraniczne wozy, takie jak radzieckie Łady, czechosłowackie Skody czy Tatry, rumuńskie Dacie czy polskie duże Fiata i Polonezy.

Ale Trabanty i Wartburgi dominowały na ulicach. I tak było aż do 9 listopada 1989 roku, kiedy to upadł Mur Berliński i otworzono granicę między wschodnimi i zachodnimi Niemcami.

NRD-owcy porzucali wówczas masowo swoje dwutakty i kupowali używane samochody produkcji zachodniej. Musiało minąć wiele lat, aby pozbyli się traumy.

Od kilku lat na terenach byłego NRD (lecz nie tylko tam) odżywa zainteresowanie pojazdami z okresu NRD. W naszej galerii przypominamy, jak te auta wyglądały. Niektóre, jak np. Melkus prezentowały się supersportowo.

Dziś Melkus jest bardzo cenionym i pożądanym klasykiem, cena egzemplarza w doskonałym stanie wynosi ok. 70 tys. euro (ok. 300 tys. zł).

Idealnie zachowane Trabanty z silnikami dwusuwowymi wyceniane są na 5-7 tys. euro (20-25 tys. zł).

Jeszcze droższe są Wartburgi z lat 50. i 60. Za wersję cabrio trzeba zapłacić nawet 70 tys. euro (300 tys. zł). Modele 311 kosztują powyżej 10 tys. euro.

„Kwadratowe" wersje 353 w dobrym stanie wyceniane są od 6 do 9 tys. euro (25-37 tys. zł).

A oto nasza galeria NRD-owskich modeli.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej