Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.394.714.291.92
Średnio4.524.754.422.02
Najdrożej4.644.784.492.08

Używany Citroen C4 Picasso - stylowy van z kilkoma kłopotami

14 paź 14 13:38

Citroen C4 Picasso nie jest bez wad, ale okazuje się jednym z najbardziej pożądanych kompaktowych vanów na rynku!

Udostępnij
0
Skomentuj

Już pierwsza odsłona Citoena Picasso (wtedy jeszcze Xsara) okazała się niezwykle przemyślanym autem przyjaznym rodzinie. Druga generacja modelu jest jeszcze lepsza!

Citroen C4 Picasso to bardzo wdzięczny, miły i z polotem zaprojektowany samochód – praktyczny, nowoczesny oraz funkcjonalny (m.in. 7-miejscowa wersja Grand). Są osoby, które chcą „tego vana, a nie innego”, akceptując ewentualne naprawy.

A te mogą się zdarzyć, choć wiele zależy od wyboru napędu oraz stanu auta. Przeglądając ofertę rynkową, szybko dojdziecie do wniosku, że w ogłoszeniach dominuje C4 Picasso z dieslem – ponad 80 proc. aut, z czego 1/3 to egzemplarze wyposażone w motor 2.0 HDi, a 2/3 – 1.6 HDi.

Niestety, popularniejszy diesel ma kilka punktów zapalnych, które przeważnie ujawniają się po 100-130 tys. km. Pierwszy dotyczy przedwcześnie rozciągającego się łańcuszka łączącego wałki rozrządu (w wersji 16V są dwa w głowicy), drugi – poważniejszy – problemów z turbosprężarkami (technologiczne kłopoty z odpowiednim przepływem oleju do turbiny).

Awaria ta zdarzała się w wersji sprzed modernizacji (2010 r.), czyli 109-konnej (później 112 KM). Turbodiesel 2.0 HDi o mocy 136 KM (od 2010 r. także odmiany 150 i 163 KM) okazuje się przyjaźniejszy, zarówno jeśli chodzi o trwałość, jak i dynamikę.

Owszem, motor ma kilka problemów, ale ich skala i koszt naprawy przeważnie nie są duże. Generalnie na zadane przez nas pytanie: „Jeśli C4 Picasso z dieslem, to którym – 1.6 czy 2.0 HDi?” niemal każdy mechanik wskazywał większy motor.

Warto przy tym wspomnieć, że w przypadku obu diesli trzeba liczyć się z ryzykiem występowania filtra FAP, podnoszącego koszty obsługi serwisowej – dotyczy odmian sprzed liftingu, bo później stał się w zasadzie wyposażeniem seryjnym. Pamiętajcie, że ze względu na duży popyt C4 Picasso z turbodieslem znakomita większość aut to egzemplarze sprowadzone – przeważnie po solidnych „dzwonach” i z cofniętym licznikiem.

Citroeny C4 Picasso a są nękane przez liczne awarie, wynikające z dużych przebiegów i powikłań po powypadkowych naprawach (głupiejąca elektronika). Egzemplarze zadbane, nigdy nie naprawiane i regularnie serwisowane wcale nie są przesadnie awaryjne. W przypadku benzyniaków ryzyko wpadki okazuje się nieco mniejsze, ale np. popularny motor 1.6 THP jest usterkowy i drogi w naprawach, natomiast wolnossąca wersja tego silnika nie radzi sobie z napędem ważącego ponad 1,5 tony vana.

W autach sprzed modernizacji sensowny benzyniak to sprawdzona konstrukcja 2.0/140 KM. Jeśli chodzi o walory użytkowe, C4 Picasso nie można nic zarzucić! Na stosunkowo małej długości stworzono przestronne wnętrze z dużą liczbą schowków, wykonane z przyjemnych materiałów i dobrze wyposażone.

Trzeba przy tym zaznaczyć, że Citroena C4 Picasso rzeczywiście zaprojektował artysta, bo zarówno forma, jak i pomysłowość niektórych rozwiązań budzą szacunek. I jeszcze jedno: rodzinom wielodzietnym polecamy 7-osobową wersję Grand, z chowanym w podłodze trzecim rzędem siedzeń.

Citroen C4 Picasso - na te elementy trzeba uważać

W autach z początku produkcji zdarzały się problemy z trwałością lakieru na masce. Szwankuje elektryka – w powypadkowych C4 Picasso usterki niekiedy trudno zlokalizować. W nowoczesnych benzyniakach zdarzają się awarie związane z napędem rozrządu i jego sterowaniem, natomiast w dieslach występują kłopoty z osprzętem.

Do tego w odmianie 1.6 HDi z początku produkcji dochodzi do rozciągnięcia łańcucha łączącego wałki rozrządu i występują problemy technologiczne w układzie smarowania (zatarcia turbosprężarek). Zdarzają się awarie elektrohydraulicznego wspomagania i skrzypienia w układzie kierowniczym.

Citroen C4 Picasso - Podsumowanie

Citroen C4 Picasso to ciekawa propozycja! Ceny aut z początku produkcji zaczynają się od 25 000 zł, ale radzę przeznaczyć na zakup min. 35 000 zł i poszukać zadbanego egzemplarza z turbodieslem 2.0/136 KM.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (39)

No photo
No photo ~konchi Użytkownik anonimowy
~konchi :
No photo ~konchi Użytkownik anonimowy
Co za słaby tekst... Pan redaktór odkrywa przed wami prawdziwe oblicze tego modelu - otóż jeśli kupicie szrota po wypadku i z cofniętym licznikiem to pewnie się zepsuje. To zupełnie inaczej niż konkurencyjnych autach...
Radzę kierować się opiniami użytkowników niż artykułami w niemieckiej gazetce Auto Świat - a te nie potwierdzają opinii autora o awaryjności Picasso (w rodzinie mamy 2 takie, przez pięć lat bez awarii - tylko koszty eksploatacji/wymiana zużytych części). Pewnie dlatego autor podpierał się "bitymi" i "kręconymi" żeby uzasadnić swoją tezę:)
28 cze 15 15:21 | ocena: 87%
Liczba głosów:30
87%
13%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pablo Użytkownik anonimowy
~pablo :
No photo ~pablo Użytkownik anonimowy
Auto swiat czyli auto billd i tylko chwalenie aut made in germany czemu bo sponsorowany przez koncerny niemieckie . Czemu nie napiszecie ze słynne vw audi to akwaria w których pojawia sie woda padają zamki i zawieszenia elektronika tez szwankuje plus 2.0 tdi pękające głowice padanie turbin dwumas zacieranie mechanizmów wycieraczek itd czy słynny merc i jego korozja wiem o czym pisze bo mialem i naprawiałem te cuda techniki . Co do silnika 2.0 hdi to jest to bardziej udana i bardziej niezawodna konstrukcja niż 2.0 czy nowsze 1.9 tdi tak 1.9 nowsze miało wadę mianowicie obracanie walu w panewce wiec redakcjo nie idealizujcie niemieckich aut bo one maja większe wady niż reszta a ich diesle w porównaniu z Japońcami czy francuzami robią tyle hałasu co kukuruźniki
4 wrz 15 22:10 | ocena: 88%
Liczba głosów:25
88%
12%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gonzo 76 Użytkownik anonimowy
~Gonzo 76 :
No photo ~Gonzo 76 Użytkownik anonimowy
Szkoda słów na tych redaktorów. Pojęcia własnego tylko zaczerpnięte od innych redaktorów. Ja mam od nowości c4 picasso w silniku 1.6 hdi, ma trochę ponad 200 tys km i żadnego problemu niemialem z jakimś fapem, jakaś turbina czy śmiesznym łańcuszkiem jak pisał Pan redaktor. Jak się dba tak się ma, bo niektórzy to katuja auta, oleje nie są wymieniane na czas i później oczy wielkie. Nie stać cię na podstawowe eksploatacyjne rzeczy to kup sobie rower, jest taka zasada.
15 sie 16 21:11 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Roman.AT Użytkownik anonimowy
~Roman.AT :
No photo ~Roman.AT Użytkownik anonimowy
Kto to w ogóle napisał? To to za durny tekst!Na codzień jeżdżę 240 konnym Jaguarem,żona jeździ benzynową C 4,ale doszliśmy do wniosku ze zamiast "zwykłej" poszukamy czegoś bardziej praktycznego,auta do ktorego można zmieścić 2 rowery a w razie potrzeby zapiąć przyczepę.W oko wpadła nam C 4Picasso z przepięknym lakierem "blue metalic"jasną tapicerką , w wersji EXKLUSIVE,oczywiście silnik 1.6 diesel,automat.
Gość który napisał że silnik 1.6 jest za słaby ,jest po prostu albo i... albo nigdy nie jeździł tym autem.Wiadomo że nie jest to wyścigówka ale spokojnie zostawia w tyle diesle Opla.Trzeba się przyzwyczaić do automatycznej skrzyni biegów gdzie nie ma popularnego "P" a przy zmianie przełożeń w trybie automat delikatnie zwalnia.Manetki przy kierownicy dają frajdę Z jazdy. Silnik 1.6 daje radę,to tylko van do zawstydzenia Opla Astra na światłach.
10 maja 17 23:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~j'aime la citroen Użytkownik anonimowy
~j'aime la citroen :
No photo ~j'aime la citroen Użytkownik anonimowy
fajne rodzinne autko,super wygodne szczegolnie na daleka trase.mialem takie dlatego pisze moja opinie,nalezy jednak OMIJAC wersje exlusive.moje auto bylo wprawdzie na gwarancji,ale kilka razy mialem problem z "miechami powietrznymi" i sprezarka (tylne zawieszenie).pozatym wszystko ok,teraz jezdze wersja vtr + ,zero problemow.
15 paź 14 17:47 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~madozi Użytkownik anonimowy
~madozi
No photo ~madozi Użytkownik anonimowy
do ~Daniel :
No photo ~Daniel Użytkownik anonimowy
15 paź 14 14:21 użytkownik ~Daniel napisał
Hehehe taki pożądany a na ulicach ni widuj ni słychu. W moim mieście bardziej widoczna jest inna marka. A artykuł uważam za sponsorowany i to bardzo
pewnie miasto do 20 000, bo we Wrocławiu mnóstwo jest cytrynek
15 paź 14 17:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
mam c4 grande Picasso diesel 2,0 . Ostatnio mam problemy ze skrzynią biegów (półautomat), które powtarzają się co jakiś czas. W czasie jazdy samoistnie giną biegi (przestawia się w pozycję neutral "N") i to jest koniec jazdy. Po wyłączeniu silnika, wyciągam kluczyk i czekam ok. 1 minuty lub więcej. Następnie zapalam i już wszystko jest OK, aż do następnego razu. Nie wiem czy to jest wina skrzyni, pompy sterującej czy elektroniki. Czy ktoś miał podobne problemy? Proszę o podpowiedź.
2 lut 17 18:01 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Radosław Użytkownik anonimowy
~Radosław :
No photo ~Radosław Użytkownik anonimowy
Witam,faktycznie czytając opije autora tekstu i opierając sie na jego tekscie nie wiem czy zdecydował bym sie na kupno c4 picasso ! na szczęście kupiłem juz 2 lata temu użwajane picasso z 2008 roku i powiem tak ze rodzinne vany typu sharan czy galaxy mogą sie schować,mam silnik 1.6 hdi 110km jeżeli chodzi o przyspieszenie to faktycznie szału nie ma ale: wszechogarniająca cisza ! komfort wersja (exclusive) siedzenia jak fotele w domu,bardzo małe zużycie paliwa I na a chwile bezawaryjność !!!! ZDECYDOWANIE POLECAM
10 lis 17 17:47 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gracek Użytkownik anonimowy
~Gracek :
No photo ~Gracek Użytkownik anonimowy
Rodzice mają od 12 lat Citroena Xsare Picasso 1.8 benzyna i w życiu się nic nie zepsuło. Ja z racji takiej pracy jaką mam musiałem kupić duże auto/VAN'a, padło na opisywanego Citroena, początkowo benzyna i manual ale po 2 miesiącach sprzedałem i kupiłem 2.0 HDI z "automatyczną skrzynią biegów" (czyt. zautomatyzowana) z przebiegiem 170 tys km. W 3 lata przejechałem 90 tys km i teraz przy 260 tys km mnogę powiedzieć że Citroen to Citroen -niezawodność po prostu nic nie wymieniałem. Nawet w zawieszeniu, być może poprzedni właściciel coś naprawiał -ja absolutnie nic Pseudo automat działa znakomicie, żadnego szarpania, spadków mocy itp. Spalanie śmiesznie małe jak na tak duże auto,
21 sie 17 12:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~~RYSZARD 65 Użytkownik anonimowy
~~RYSZARD 65 :
No photo ~~RYSZARD 65 Użytkownik anonimowy
Mam Citroena C 4 Picasso identyczny jw rocznik 2011 a w nim bardzo fajną i prostą w obsłudze NAWIGACJĘ > Niestety nie wiem gdzie i jak skutecznie i tanio tą NAVI zaktualizować .Wiem że na pewno nie w serwisach tej marki bo ceny mają wyssane z palca nastawione na grabież . Może znajdzie się jakaś osoba która coś doradzi pożytecznego , dodam też informacje że pod radiem znajduje się czytnik SD i w nim jest jakaś karta lecz nie mam na tyle informacji i odwagi by ją wyjąc i odczytać , może to tam jest wpisana nawigacja , a jeśli tak to gdzie ją zaktualizować>proszę o pomoc ~RYSZARD 65
10 wrz 15 00:18 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej