Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Używany Hyundai i20 – niezłe auto, ale koroduje!

16 sty 15 17:25

Hyundai i20 z lat 2008-14 to dojrzałe miejskie auto – ma dość trwałą mechanikę i nie kosztuje dużo, ale zmaga się z korozją! Dobra wiadomość jest taka, że rdzawy problem nie dotyczy wszystkich „i20-ek”.

Udostępnij
0
Skomentuj

Model i20 – następca Getza – miał rozpocząć nowy rozdział w karierze aut segmentu B produkcji Hyundaia. Zaprojektowano go w europejskim studiu designerskim i – jak zapewniał producent – tworzono głównie pod gusta Europejczyków.

Rzeczywiście, na pierwszy rzut oka i20 (często określane „Fabią z Korei”) mogło się podobać – niezły wygląd (hatchback 3d i 5d), dobre walory użytkowe i zadowalające wyposażenie. Do tego 5-letnia gwarancja, a także atrakcyjna cena zakupu. Modelowi i20 zaufało wielu klientów. Czy słusznie? Nie do końca.

Hyundai i20 – uwaga na auta z lat 2008-12

Uważajcie na egzemplarze sprzed liftingu (przeprowadzony w 2012 r.), gdyż dość często zmagają się z problemem korozji. Newralgiczne miejsca? Okolice klamek i klapa bagażnika. W pierwszym przypadku wiąże się to z problemem technologicznym (opisany poniżej, w typowych usterkach), natomiast kłopoty z klapą bagażnika dotyczą niewłaściwego zabezpieczenia antykorozyjnego (rdza atakuje miejsca połączenia szyby z klapą, okolice zamka i trzeciego światła stopu). Poza tym lakier jest miękki i podatny na zarysowania. Dobra wiadomość jest taka, że przy okazji liftingu problem korozji opanowano.

Jeśli chodzi o kabinę, to nie wyróżnia się ona niczym szczególnym na tle klasowych rywali. Deska rozdzielcza jest estetyczna, fotele okazują się wystarczająco duże, a jakość wykończenia określimy jako poprawną (zdarzają się skrzypienia w chłodne dni). Komfort jazdy? Dość dobry. Ilość miejsca we wnętrzu? Zadowalająca. Wyposażenie? Przeważnie satysfakcjonujące. Można też liczyć na kufer o przyzwoitej wielkości – poj. 295 l. Generalnie wnętrze pozostawia niezłe wrażenie.

Hyundai i20 – benzyniaki są warte zainteresowania

Dobrze sprawuje się też napęd. Na rynku dominują benzyniaki – 1.2/78 (od liftingu: 85 KM) i 1.4/100 KM. Te całkiem udane jednostki zapewniają niezłą dynamikę przy rozsądnym spalaniu, a jedyne, co można im zarzucić, to nadmierna hałaśliwość po przekroczeniu 3500 obr./min.

Najmocniejsza odmiana – 1.6/126 KM – występowała do modernizacji i rzadko pojawia się w ogłoszeniach. Jeśli natomiast chodzi o diesle (CRDi), to najłatwiej spotkać wersje 1.4/75 i 90 KM, a rzadziej – 1.6/116 KM. Warto zaznaczyć, że przy okazji modernizacji w ofercie pojawił się silnik 1.1 R3/75 KM, który wyparł odmianę 1.4 o tej samej mocy. Ze sprzedaży wycofano też motor 1.6 CRDi. Eksploatacja wersji Diesla daje duże zadowolenie do pierwszej poważnej naprawy (drogie części), ale w przypadku odmiany 1.6 można liczyć na niezłą trwałość.

Hyundai i20 – podsumowanie

Nie mamy większych uwag co do trwałości mechaniki i20 (mocna średnia klasy B), natomiast niedopuszczalne jest ryzyko korozji w tak młodym aucie. Mimo tego, że ASO usuwało rdzay problem w ramach 5-letniej gwarancji. Polecamy wersję po liftingu z benzyniakiem pod maską.

Hyundai i20 – typowe usterki

- największym problemem i20 pierwszej generacji okazuje się korozja – w okolicy klamek (wada technologiczna spowodowana ocieraniem klamek o panel drzwiowy – złe ukształtowanie i mocowanie), a także klapy bagażnika (przy zamku, łączeniu szyby i trzeciego światła stopu).

-zdarzają się irytujące awarie, np. silniczków wycieraczek czy też podnośników bocznych szyb.

- Diesel 1.4 czasami zawodzi i jest drogi w naprawie (podobnie jak 1.1).

- hałasują łożyska skrzyni biegów.

- mieliśmy zgłoszenia dotyczące problemów z włączaniem wstecznego biegu, rzadziej „jedynki”. Generalnie precyzja pracy przekładni pozostawia wiele do życzenia.

- zawieszenie nie jest zbyt trwałe (luzy, cieknące amortyzatory).

- zdarzają się wybite końcówki drążków kierowniczych.

- nietrwałe są łożyska kół.

Hyundai i20 – dane techniczne wersji 1.2

1. Silnik

- typ/cylindry/zawory – benz./R4/16

- pojemność skokowa – 1248 cm3

- moc maksymalna – 78 KM/6000 obr./min

- maks. moment – 119 Nm/4000 obr./min

Osiągi:

- przyspieszenie 0-100 km/h – 12,9 s

- prędkość maksymalna – 165 km/h

- zużycie paliwa (wg EU) – 6,4/4,5/5,2 l/100 km

2. Skrzynia biegów – man. 5, napęd przedni

3. Pojemność bagażnika – 295-1060 l

4. Masa własna/ładowność – od 970/545 kg

5. Rozstaw osi – 2525 mm

6. Wymiary (dł./szer./wys.) – 3940/1710/1490 mm

Hyundai i20 – interwały serwisowe (silniki benzynowe)

Wymiany:

- oleju silnikowego co 20 tys. km

- filtra powietrza co 40 tys. km

- filtra przeciwpyłkowego co 20 tys. km

- płynu hamulcowego co 2 lata lub co 40 tys. km

- płynu chłodzącego co 100 tys. km lub co 60 miesięcy, później co 40 tys. km lub co 24 miesiące.

- oleju w skrzyni automatycznej (występuje z benz. 1.4 i 1.6) co 100 tys. km

- świec zapłonowe co 40 tys. km

- napęd rozrządu bez okresowej wymiany (łańcuch).

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
To przyzwoite autko. Mam je od nowości i ma już 5 lat. Korozja,czyba lekka przesada z tą korozją. Brak jakichkolwiek śladów.
5 lip 15 14:17 | ocena: 82%
Liczba głosów:17
82%
18%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patryk Użytkownik anonimowy
~Patryk :
No photo ~Patryk Użytkownik anonimowy
Sam jeżdżę tym autem. Mam go już 5 lat i chodzi o pierwszą generację 2012 sprzed lift. Rdza gdzieś tam jest ale jest to mało widoczne i do opanowania. Auto ma nakulane ponad 180 tys km i nic się nie dzieje. Nadmienię że 95%przebiegu to miasto. Tani w naprawach i bardzo wdzięczny. Na wakacje do Rumunii pojechał bez ale i wrócił gdzie większość Niemców stała i czekała na lawate. Wystarczy dbać i wymieniać olej co 15 tys.
4 gru 17 13:15 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dzudi Użytkownik anonimowy
~Dzudi :
No photo ~Dzudi Użytkownik anonimowy
A ja go sobie kupie. Ludzie rożnie pisza
28 sie 16 14:10 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ya_i20 Użytkownik anonimowy
~ya_i20
No photo ~ya_i20 Użytkownik anonimowy
do ~jan:
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
5 lip 15 14:17 użytkownik ~jan napisał
To przyzwoite autko. Mam je od nowości i ma już 5 lat. Korozja,czyba lekka przesada z tą korozją. Brak jakichkolwiek śladów.
mam i20 rocznik 2011 kupiony w 2012 w salonie, przebieg ponad 60 tyś Usterki::
- rdza przy klamkach
- rdza na tylnej klapie
- wycieraczka ocierająca o plastikową obudowę
- częste problemy z wrzuceniem wstecznego - serwisy (Autokopex, WITPOL) twierdzą, że ten typ tak ma :/
- elektroniczny licznik spalania wyraźnie zaniża wynik - testowane na trasach ponad 600km różnica była niemal 1L na 100km)
10 gru 16 11:59 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
To już wolę rdzewiejącą klapę niż awarie unieruchamiające samochód.
12 mar 15 13:51 | ocena: 71%
Liczba głosów:21
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zet Użytkownik anonimowy
~Zet :
No photo ~Zet Użytkownik anonimowy
Każdy z nich ma 12 letni\ą gwarancję na blachę, jeżeli samochód serwisowałeś to w czym jest problem. Jeżeli nie stać Cię na serwis to nie kupuj samochodu. Jeżeli kupiłeś używany to już wiesz na czym polegała okazja i dlaczego była niska cena. Coś za coś. Zet
20 sty 15 12:48 | ocena: 59%
Liczba głosów:32
41%
59%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
~Lolek :
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
Od dnia zakupu wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem.Auto ma 10 miesięcy.W ASO najpierw powiedzieli,ze nikt nie zgłaszał takiej usterki a potem,ze to taka cecha tego samochodu.Zastanawiam się,co dalej z tym zrobić.Macie jakieś pomysły?
14 paź 17 04:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czlowiek Użytkownik anonimowy
~czlowiek :
No photo ~czlowiek Użytkownik anonimowy
Sieczka koreańska. Nic się nie zmienia mimo upływu lat i niby nowych modeli.
24 mar 15 13:59 | ocena: 67%
Liczba głosów:27
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jon Użytkownik anonimowy
~jon :
No photo ~jon Użytkownik anonimowy
hyundai i 20 z 2015r poraszka ,przy 15tyś . przebiegu dolewka oleju 2litry
26 sty 16 14:21 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lolo Użytkownik anonimowy
~Lolo :
No photo ~Lolo Użytkownik anonimowy
Mamy w firmie 2014 rok 1,2cm i śmiga że hej.INo filtry i oleje jak do tej pory wymienialismy i nalatalismy już nim 380000.chyba żonie też takie kupie
23 paź 16 22:46 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Hyundai i20

Hyundai i20 to dojrzałe miejskie auto – ma spore wnętrze i przyjemnie nim się podróżuje. Na rynku jest wiele aut z dobrym wyposażeniem, m.in. z klimatyzacją. Trzeba też wiedzieć, że Hyundaia i20 pierwszej generacji poddano testom zderzeniowym Euro NCAP w 2009 r. – model ten dostał 5 gwiazdek.

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Używany Hyundai i20 – niezłe auto, ale koroduje! (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego