Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.394.714.291.92
Średnio4.524.754.422.02
Najdrożej4.644.784.492.08

Używany Peugeot 607 2.2 HDi - Wygoda i kaprysy w niskiej cenie

12 paź 14 18:44

Peugeota 607 „w idealnym stanie” z 2002 r. można kupić za 10 500 zł. Okazja? Niestety, humor mogą popsuć koszty utrzymania

Udostępnij
0
Skomentuj

Peugeot 607 to elegancki wygląd, świetnie wyposażone wnętrze, dynamiczny i oszczędny diesel, dobre podwozie – w 2000 r., gdy Peugeot 607 z silnikiem 2.2 HDi wchodził na rynek, wypowiadano się o nim w samych superlatywach.

Pomijając nieudaną próbę Mercedesa z lat 80. XX wieku, Peugeot 607 był pierwszym samochodem seryjnie wyposażonym w filtr cząstek stałych. Po latach użytkowania auto zachowało wiele zalet, ale musicie podchodzić do niego ostrożnie.

Dlaczego? Bo mimo niskiego spalania (średnie 7 l/100 km w dużej limuzynie to dobry wynik) koszty eksploatacji Peugeota 607 będą wysokie.

Zobacz, jak jeździ następca Peugota 607

Zacznijmy jednak od zalet. Przyzwoicie wykonane i dobrze wyposażone wnętrze (często: dwustrefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektryczna regulacja i podgrzewanie foteli) może się podobać.

Cztery osoby podróżują komfortowo, bo ukształtowanie tylnej kanapy nie skłania do sadzania tam trzeciego pasażera. Podwozie Peugeota 607 miękko zestrojono, więc z pewnością nie jest to dobre auto dla osób lubiących dynamiczną jazdę po zakrętach. Silnik 2.2 HDi potrafi zachwycić kulturą pracy i elastycznością.

Podczas testu na osiągnięcie „setki” potrzebowaliśmy 11,6 s. Generalnie więc walory użytkowe Peugeota 607 są naprawdę dobre.

Teraz trwałość. Tu też są zalety – nadwozie nie ma kłopotów z korozją (ale znajdziecie ją np. na belkach pomocniczych podwozia), a zawieszenie okazuje się naprawdę solidne. Niestety, dobry humor potrafi popsuć rozbudowana elektronika, a poszukiwanie usterki nie jest łatwe: czasem zawini popsuty moduł komfortu, innym razem – utlenione przewody lub pojawi się brak styku na połączeniach.

Kosztów może przysporzyć też silnik. Innowacyjny na tamte czasy filtr jest nieprzyjazny w użytkowaniu, bo trzeba uzupełniać płyn wykorzystywany w procesie dopalania spalin i liczyć się z koniecznością wymiany filtra – koszt: nawet 4000 zł.

Rozrząd warto wymieniać co 100 tys. km, nie zapominając o łańcuszku łączącym wałki. Za robociznę zapłacicie w tym przypadku ok. 700 zł, za części – nieco więcej. Jak wyjaśnili nam mechanicy z firmy Reno Max, specjalizującej się we francuskich autach, wysoki koszt robocizny wynika z komplikacji konstrukcji – czujniki rozrzucone są po samochodzie, a np. demontaż i montaż turbiny trwa… ok. 6 godzin.

Peugeot 607 podsumowanie

Peugeot 607 kusi urokiem, komfortem i niską ceną, pozwalającą pławić się w luksusie za niewiele więcej pieniędzy niż potrzeba na model segmentu B. Ale jest też haczyk – nawet zadbane auto może stać się źródłem wydatków, dlatego warto mieć pod ręką zaufany i fachowy warsztat.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (61)

No photo
No photo ~mieszkanie rembertowa Użytkownik anonimowy
~mieszkanie rembertowa :
No photo ~mieszkanie rembertowa Użytkownik anonimowy
Peugeot 607 posiadam od 2 lat jest z rocznika 2001 i powiem wam nie chcę żadnego innego auta. Ta limuzyna jest boska wysoki komfort jazdy małe zużycie paliwa, super wyposażenie. Nikt mnie nie przekona do szmelcwagena czy japanyotu, lub innego modelu prze nasze stereotypy że najlepszy Niemiec 607 - emki nie mają dużej wartości a i części zamienne są naprawdę niedrogie w porównaniu z klasą auta.
Na koniec powiem tak niech wszyscy twierdzą że to nie jest dobre auto i że utrzymanie dużo kosztuje ja kocham swoją 607 emkę, i nigdy już chyba jej nie sprzedam. Peugeot 607 is the best.
18 wrz 15 16:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marek pytek Użytkownik anonimowy
~marek pytek :
No photo ~marek pytek Użytkownik anonimowy
Przymierzam sie do zakupu "F"rancuza, nowego Citroena C-Elysee nawet z silnikiem 1,2 chociaż w poczekam na wyprzedaz rocznika 2014 z silnikiem 1,6. Czytałem opnie, że jest to samochod dla taksowkarza lub emeryta działkowca. Jestem tym drugim i obecnie moje roczne przebiegi to 5-7 tys. po Warszawie i na działkę k/Pułtuska nad Narwią. Z opisów wiem, ze jest to samochod prostej konstrukcji bez zbędnej elektroniki i o wzmocnionym zawieszeniu. Ponieważ C-Elysee powstał w 2012 roku niewiele jest opinii użytkowników. Chcialbym coś więcej się dowiedzieć na temat tego auta.
18 paź 14 19:36 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~slawek Użytkownik anonimowy
~slawek :
No photo ~slawek Użytkownik anonimowy
kiedy kupowałem swoją c5 znajomi pukali się w głowę i sugerowali wizytę u psychiatry, w dodatku trzy litry wolnossącej benzyny to już tylko kaftan... dziś ci sami właściciele kultowych aut mooocno spuścili z tonu, naprawy zawieszenia, wymiany turbin i wtryskiwaczy, o dwumasach nawet nie wspomnę trochę ostudziły zachwyty
18 paź 14 19:17 | ocena: 86%
Liczba głosów:28
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jonaszbezserca Użytkownik anonimowy
~jonaszbezserca :
No photo ~jonaszbezserca Użytkownik anonimowy
Uff...Dobrze, ze na F, bo juz pomyslalem, że mój Renault był chybionym zakupem. Zamierzalem sposobić się do zakupu Ferrari ale to F uratowało mnie przed katastrofą. Dziekuje Onetnistom
18 paź 14 19:00 | ocena: 92%
Liczba głosów:26
92%
8%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stig Użytkownik anonimowy
~Stig :
No photo ~Stig Użytkownik anonimowy
Nigdy nie kupię nic na F, a w szczególności Folkswagena...
19 paź 14 04:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca ABC Użytkownik anonimowy
~kierowca ABC
No photo ~kierowca ABC Użytkownik anonimowy
do ~Kross:
No photo ~Kross Użytkownik anonimowy
18 paź 14 21:28 użytkownik ~Kross napisał
Facet się poważnie pyta, a Ty mu ubliżasz. Sam sobie kup Skodę i nie życz drugiemu co Tobie niemiłe.
Jesteś zapewne wrogiem Skody, bo to wg, ciebie nie brzmi dumnie, ale w tym przypadku ~TS ma dużo racji. Skoda Rapid z silnikiem 1,2 MPI 75 KM jest alternatywa dla Citroena C-Elysee i Peugeota 301 z sinikiem 1,2. Po pierwsze jednak to"francuz" chociaż ten model przygotowany jest na trudny terem. Co prawda Rapid w można już kupić za ok. 43 tys. więc trochę drożej, ale ma swoje zalety, Większy bagażnik z otwierany razem z szybą i w miarę dobry "wypas" podstawowy dla "emeryta działkowca". Skoda Rapid to alternatywa dla C-Elysee i 301,
19 paź 14 06:41 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zx Użytkownik anonimowy
~zx :
No photo ~zx Użytkownik anonimowy
mam scenica 1.9 dci z końca 2000 roku. Kupiłem go w 2006, sprowadzony był z Francji, po nawet nie stłuczce, tylko wypadnięciu z drogi. Od wtedy - jeżdzę, jeżdzę i jeżdżę. Od czasu do czasu coś się zrobi z zawieszeniem (bardzo rzadko, w sumie) i hamulce wtedy kiedy trzeba. Z poważniejszych rzeczy była robiona turbina w 2008, amortyzatory raz zmieniane. Wydechu w ogóle od zakupu nie zmieniałem. Zepsuć się samochód nie chce, paliwa zużywa rozsądnie, zimą zapala, klima działa, nic nie rdzewieje - nie mam sumienia go sprzedać, choć pewnie, że chciałbym coś nowszego (bo kto by nie chciał). Nie wiem jakie jest zdanie innych użytkowników tych starych sceniców, ale ten mój to jakiś strasznie odporny.
19 paź 14 00:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~peugeotfan Użytkownik anonimowy
~peugeotfan :
No photo ~peugeotfan Użytkownik anonimowy
a aj mam 607-emke ale z jedynym slusznym motorem w tym modelu, mianowicie 3.0 V6. Ma w tej chwili 185 tys. i 12 lat i mimo tego, ze sprawilem sobie teraz M37S to tego Peugota nie oddam. Pewnie, ze po dziesieciu latach troche kasy sie wlozylo, ale ja nie jestem w samochodach pragmatykiem a zato przywiazuje sie do nich. Ten samochod jest bajka na czterech kolach i tyle. Jezeli ktos chce tanio jezdzic to niech sobie jakiegos malucha kupi a nie reprezentacyjna limuzyne. Nie liczac paliwa to koszty wymiany czesci i to czesci jak rozrzad itp. po 12 latach zamykaja sie kwota jakich 15 tys zlotych. Tak wiec smiech na sali. Z tym, ze jak na poczatku wspomnialem moj to trzylitrowa benzyna a nie traktor.
18 paź 14 22:02 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~emigrant Użytkownik anonimowy
~emigrant :
No photo ~emigrant Użytkownik anonimowy
Z aut na "F" dzisiaj najgorszy jest Folkswagen.
18 paź 14 19:30 | ocena: 88%
Liczba głosów:64
88%
13%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fan Użytkownik anonimowy
~fan :
No photo ~fan Użytkownik anonimowy
Miałem 8 lat i 210 tys przejechane polecam
13 paź 14 14:51 | ocena: 91%
Liczba głosów:23
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej