Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Volvo XC40 – 5 pytań o najmniejszego SUV-a Volvo

5 paź, 09:35

Volvo XC40 to całkiem nowy model – najmniejszy SUV szwedzkiej marki. Czym będzie walczył z coraz liczniejszą konkurencją kompaktowych SUV-ów segmentu premium?

Udostępnij
0
Skomentuj
  • XC40 z założenia nie ma być prostą kopią większego XC60, choć wykorzystuje wiele technologii z droższego modelu
  • Skandynawski dizajn łatwo zauważyć: to dbałość o szczegóły i charakterystyczne wzornictwo
  • Volvo stawia na wykorzystanie nowych technologii: na pokładzie ma bardzo nowoczesny system multimedialny

1. Dla kogo nowy SUV?

Volvo XC40 trafia w gusta polskiego odbiorcy, który ma dużą słabość do szwedzkiej marki. Moda na skandynawski design jest popularna jak oferta IKEI, a o Volvo marzy wielu z nas. Nowe Volvo będzie konkurować zwłaszcza z BMW X1, ma jednak nad nim przewagę nowości i lepszą cenę. BMW żąda za X1 z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 140 KM i manualną skrzynią biegów 132 900 zł, a ceny XC40 startują od 127 200 zł (podstawowa wersja będzie dostępna dopiero wiosną przyszłego roku). Jest jeszcze inna niemiecka konkurencja – Mercedes GLA i Audi Q3. Oba auta są jednak nienowe i mają ciaśniejsze wnętrza od Volvo.

Ciekawe nowe propozycje w tym segmencie pochodzą spoza Niemiec. Mowa o nowym Jeepie Compassie, aucie ze wszech miar godnym uwagi, a wyraźnie tańszym – jego ceny startują od 99 800 zł. Niedawno testowany przez nas 140-konny Jeep Compass 2.0 Multijet z napędem 4x4 i 9-stopniowym „automatem” kosztuje od 149 100 zł, czyli ponad 20 tys. taniej od porównywalnego Volvo XC40 D4 AWD.

Z drugiej strony mamy Jaguara E-Pace'a (ceny od 145 900 zł). Więcej o porównaniu nowych SUV-ów Volvo i Jaguara w „Auto Świecie” z 9 października.

2. A może jednak XC60?

XC40 nie jest pomniejszoną kopią XC60, choć trzeba przyznać, że dzieli z nim wiele rozwiązań technicznych. Jednak porównywalne wersje napędowe D4 AWD – 190-konny diesel, napęd 4x4 i 8-biegowy „automat” – dzielą 23 tys. zł w cenie zakupu (XC40 D4 AWD kosztuje od 170 970 zł, a XC60 D4 AWD – od 193 800 zł). Jeszcze większa różnica jest w cenach najtańszych wersji: XC40 T3 FWD (benzynowe 1.5/150 KM, napęd na przód plus 6-biegowy „manual” kosztować ma 127 200 zł, podczas gdy najtańsze XC60 (D4 AWD z manualną skrzynią biegów) to wydatek 184 500 zł.

Tyle w kwestii porównania cen obu SUV-ów Volvo. Nie da się jednak ukryć, że XC40 jest znacznie mniejsze – ma długość 442 cm, czyli o 26 cm mniej niż XC60. To jednak niekoniecznie jest wadą. Nowy model lepiej nadaje się do użytkowania w zatłoczonych centrach miast, gdzie walka o każdy centymetr przestrzeni parkingowej może skutecznie obrzydzić jazdę większym autem.

3. Na czym polega praktyczność "designed in Scandinavia"?

Volvo XC40 ma długość 442 cm, szerokość 186,3 cm i wysokość 165,5 cm, a jego rozstaw osi – 270,2 cm – jest jednym z większych w klasie. Podobnie zresztą jak prześwit, sięgający 21,1 cm, który sugeruje dobre właściwości offroadowe małego Volvo. Tylko Jeep Compass ma większy, bo 21,5-centymetrowy, prześwit – ale to w końcu Jeep i dzielnością w terenie trudno z nim konkurować.

Stylistyka XC40 odpowiada filozofii marki: duże okna zapewniające dobrą widoczność, ustawiony pionowo, wklęsły i masywny grill, szeroki słupek C oraz ledowe tylne lampy. Także wygląd reflektorów stanowi wariację na temat motywu o wiele mówiącej nazwie „młot Thora”, który pierwszy raz wprowadzono wraz z debiutem flagowego XC90.

Volvo XC40 ma duży rozstaw osi, co przekłada się na świetną przestronność wnętrza – mniej więcej taka, jak w BMW X1. Do auta łatwo wsiąść – ma szeroko otwierane duże drzwi.

Dzięki przeniesieniu głośników do góry, na boki deski rozdzielczej, kieszenie w drzwiach są wyjątkowo pojemne – mieszczą się tu duże butelki z napojami. Zresztą cała kabina jest wypełniona pomysłowymi schowkami – auto ma np. pojemnik na śmieci w konsoli środkowej. Bagażnik ma pojemność 460 l (dla porównania: Audi Q3 – 460 l, BMW X1 – 505 l, VW Tiguan – 615 l).

4. Jak bardzo "connected" jest nowe Volvo?

Na konsoli środkowej Volvo XC40 króluje 9-calowy pionowy ekran dotykowy, będący centrum obsługi multimediów. W miejscu zegarów umieszczono natomiast kolorowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. XC40 ma dostęp do usług online oraz możliwość współpracy z systemami Apple CarPlay i Android Auto.

Ciekawą opcją będzie tzw. rodzinny car sharing. Stanowi on rozwinięcie systemu Volvo On Call, który już teraz pozwala sterować wybranymi funkcjami samochodu przez telefon, a dzięki wyposażeniu XC40 w dodatkowy czerwony kluczyk, działający tylko z cyfrowym kodem w telefonie, pozwoli on na skorzystanie z auta zaufanej osobie. Wystarczy wysłać tylko ten kod w aplikacji, żeby odbiorca mógł namierzyć zaparkowane auto i je swobodnie uruchomić.

W wyposażeniu XC40 znajduje się cały arsenał systemów odpowiadających za bezpieczeństwo, znanych z modeli XC60 i XC90, w tym pakiet City Safety czy Pilot Assist, umożliwiający półautonomiczną jazdę na drogach szybkiego ruchu z prędkością do 130 km/h.

5. Jakie silniki będzie miał nowy SUV?

Volvo XC40 w momencie debiutu dostępne jest wyłącznie z napędem na cztery koła i 2-litrowymi turbodoładowanymi silnikami: dieslem D4 o mocy 190 KM lub benzyniakiem T5/247 KM, a także z 8-biegowymi przekładniami automatycznymi Geartronic i w jednej z trzech wersji wyposażenia: Momentum, R-Design oraz Inscription. D4 pierwszą „setkę” osiąga po 7,9 s, natomiast benzynowe T5 – po 6,5 s. W kwietniu 2018 roku do oferty dołączą: nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM, oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła i 6-biegową skrzynią manualną, 2-litrowa wersja T4 o mocy 190 KM z 8-stopniowym „automatem” i napędem na przód lub 4x4 oraz diesel D3 2.0/150 KM w wariantach z napędem na przód (6-biegowy „manual” lub „automat”) albo 4x4 (6-biegowy „manual” lub 8-biegowy „automat”). Wraz z nimi ma być też wprowadzona podstawowa wersja wyposażenia, nazwana po prostu „XC40”. Później w palecie pojawią się: bazowy diesel i mocna hybryda. XC40 można już zamawiać, a pierwsze auta do klientów powinny trafić na początku 2018 roku.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (29)

No photo
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
~Zawiedziony
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
do ~Tiguan to numer 1:
No photo ~Tiguan to numer 1 Użytkownik anonimowy
6 paź 13:14 użytkownik ~Tiguan to numer 1 napisał
Jak dobre to warto. W Europie nr 1 w segmencie. Po 8 miesiącach sprzedali ponad 127.000 - więc chyba warto. Mam wątpliwości czy oszukiwał tylko VW. Tylko VW się przyznał! Tylko on płaci kary. Reszta udaje, że jest eco - a diesle wycofała...
A co mnie interesują inni? To że inni kupują auto od oszusta to znaczy że ja mam też je kupić? Skoro oszukali klientów sprzedając samochody niezgodne ze specyfikacją oraz mieli całą masę wpadek technicznych to jaką mam gwarancję że tym razem działają uczciwie? Ty nie masz oporów przed kupowaniem czegokolwiek od oszusta?
6 paź 13:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
"trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM" - szkoda słów. Trzy cylindry to ja miałem w motocyklu, tak sobie wibrowało. Co za czasy, byle urwać z kosztów produkcji. Teraz trzeba tylko chwilę poczekać i wrócą silniki dwucylindrowe, a maluchy staną się poszukiwanymi klasykami.
6 paź 09:10 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
~Ted
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
do ~Boom:
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
6 paź 09:10 użytkownik ~Boom napisał
"trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM" - szkoda słów. Trzy cylindry to ja miałem w motocyklu, tak sobie wibrowało. Co za czasy, byle urwać z kosztów produkcji. Teraz trzeba tylko chwilę poczekać i wrócą silniki dwucylindrowe, a mal
Maluchy są od dosyć dawna poszukiwanymi klasykami. Już zaspałeś, a pojemności zmniejsza się nie z oszczędności, a głównie z powodu redukcji emisji CO2. Mniejszy silnik to i emisja mniejsza - ot cała tajemnica. To samo dotyczy turbodoładowania, które generalnie usprawnia proces spalania.
6 paź 10:09 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
~Zawiedziony
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
do ~Przymierzający się do różnych małych SUV-ów:
No photo ~Przymierzający się do różnych małych SUV-ów Użytkownik anonimowy
6 paź 11:03 użytkownik ~Przymierzający się do różnych małych SUV-ów napisał
Wiem, że w Polsce wyśmiewa się VW. Ale Tiguan (minimalnie większy od Vovlo 4.48 z bagażnikiem ok 600l), z silnikiem 2.0TSI 220KM, DSG, DCC i kompletem wyposażenia + pakiet R-line - kosztuje wywoławczo ok. 185.000 zł czyli sporo taniej jak jeżdżące identyc
Ale czy warto kupować auto od producenta oszusta, który nie dość że masowo fałszował dane to jeszcze zaliczył całą masę wpadek technicznych i technologicznych? Zupełnie ci to nie przeszkadza?
6 paź 12:49 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
~Ted :
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
Szkoda, że inwencji stylistom wystarczyło tylko na pół auta. Dziwnie wygląda ten gigantyczny słupek C, a ta goła tylna klapa jest po prostu brzydka. Jakby doklejona z innego auta.
6 paź 10:07 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
do ~Ted:
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
6 paź 10:09 użytkownik ~Ted napisał
Maluchy są od dosyć dawna poszukiwanymi klasykami. Już zaspałeś, a pojemności zmniejsza się nie z oszczędności, a głównie z powodu redukcji emisji CO2. Mniejszy silnik to i emisja mniejsza - ot cała tajemnica. To samo dotyczy turbodoładowania, które gener
Najwyraźniej nie zrozumiałeś mojego posta. Jakoś inni producenci przy tej pojemności (a nawet mniejszej) dalej stosują silniki 4 cylindrowe.
6 paź 12:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mati Użytkownik anonimowy
~mati :
No photo ~mati Użytkownik anonimowy
Jeszcze jedno pytanie - czy to też chińszczyzna i nabieranie na "made by Sweden" zamiast "in Sweden" ?
6 paź 11:56 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mika Użytkownik anonimowy
~Mika :
No photo ~Mika Użytkownik anonimowy
Poszukujesz firmy do przewóz osób warszawa http://mtbus.pl na ślub, wesele czy imprezę firmową? koniecznie zobacz naszą ofertę
9 lis 15:13
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~michaśkow Użytkownik anonimowy
~michaśkow :
No photo ~michaśkow Użytkownik anonimowy
Fajny model i o tyle praktyczny, że da sobie fajnie radę też w mieście. Często pożyczam w Panek Volvo jak jadę gdzieś dalej poza miasto i zawsze jestem bardzo zadowolony. Ma duże możliwości.
14 paź 22:58
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janusz Użytkownik anonimowy
~Janusz :
No photo ~Janusz Użytkownik anonimowy
Jeep Compass-Volvo XC40,to tak jak noc porównywać do dnia.
6 paź 17:18
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Volvo XC40 – 5 pytań o najmniejszego SUV-a Volvo

Volvo XC40 na potrzeby rynku europejskiego jest produkowany w belgijskich zakładach w Gandawie (obok V40 i S60)

Volvo XC40 – 5 pytań o najmniejszego SUV-a Volvo (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego