CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Walka na decybele. Ranking aut najcichszych oraz tych najbardziej hałaśliwych

1 lip 14 00:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Nie ma chyba kierowcy, któremu nie przeszkadza, jeżeli w samochodzie ciągle coś wyje, huczy, albo stuka. Na podstawie redakcyjnych tekstów sporządziliśmy więc ranking aut najcichszych oraz tych najbardziej hałaśliwych

Osoby spędzające w samochodzie dużo czasu na pewno docenią ciszę panującą w jego wnętrzu. Podczas długich autostradowych wojaży uciążliwy może być nie tylko gadatliwy pasażer, czy ciągle wiercące się dziecko.

Tajemnicze dźwięki z układu wydechowego, szumy powietrza opływającego nadwozie, czy stukające zawieszenie mogą zepsuć nawet najlepiej zapowiadająca się wyprawę. Obecnie, dzięki nowoczesnym materiałom wygłuszającym i dopracowanej aerodynamice, nawet w samochodach miejskich jest ciszej niż w autach starych.

Nasz test wykazał jednak, że poziom hałasu we wnętrzu poszczególnych samochodów różni się, i to znacznie. Które auta są najcichsze, a w których jest najgłośniej? Odpowiedzi na to pytanie udzieli nasz ranking.

Pomiary przeprowadziliśmy w następujący sposób: hałas we wnętrzu mierzyliśmy przy prędkości 50, 100 i 130 km/h na czwartym, piątym oraz szóstym biegu (skrzynie automatyczne: pozycja D). Samochody miały zamknięte drzwi i okna. Nadmuch powietrza oraz radio zostały wyłączone. Aby zredukować wpływ szumów otoczenia na wyniki, pomiary przeprowadziliśmy dwukrotnie. Ranking stworzyliśmy na podstawie wyników uzyskanych przy prędkości 130 km/h.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (14)

No photo
No photo ~m Użytkownik anonimowy
~m :
No photo ~m Użytkownik anonimowy
pieprz.. debili
halas jest odczuwalny kiedy jezdzisz na trasie.
po godz jazdy z 140kmh w nizszej klasy aucie radio jest zbedne, trzeba go sluchac bardzo glosno lub wylaczyc bo tylko dodaje halasu. tak czy owak czlowiek gluchy wychodzi z takiego auta
halas w kabinie jest proporcjonalny do ceny i klasy samochodu.
6 mar 16 20:11 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~x Użytkownik anonimowy
~x :
No photo ~x Użytkownik anonimowy
Szokiem jest głośność elektrycznej Tesli (81dB) niemal tyle samo co Łada Niva (82dB). Silnik elektryczny powinien być prawie bezgłośny, a jak widać można przegrać nawet w łatwej konkurencji. Wszystkie samochody ze zdejmowanym dachem są głośne, ale w tym przypadku producent wykazał się brakiem doświadczenia.
29 lip 14 09:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rotmistrz Użytkownik anonimowy
~rotmistrz :
No photo ~rotmistrz Użytkownik anonimowy

Zestawienie bez sensu,jak można porównywać wszystkie auta przy tej samej prędkości gdzie przy 130 km/h w C1 to 75% możliwości na dodatek 3 cylindry a w BMW pewnie 50% .Trzeba zrobić porównanie proporcjonalne do mocy jaką posiada samochód + prędkość v-max.
29 kwi 14 13:12 | ocena: 70%
Liczba głosów:23
30%
70%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pedziwiatr Użytkownik anonimowy
~pedziwiatr :
No photo ~pedziwiatr Użytkownik anonimowy
Są strony np auto-express gdzie podawany jest poziom hałasu niemal w każdym samochodzie. Porównane są samochody z tego samego segmentu. Przykładowo w segmencie D najcichsze są Citroen C5 oraz Passat nałgłośniejsza jest Accord a dalej kolejno Mazda 6 i Hyundai i40
27 lip 14 19:45 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motorized Użytkownik anonimowy
~motorized :
No photo ~motorized Użytkownik anonimowy
Kto po raz pierwszy
Kto po raz pierwszy zastosował Lambo Doors?

http://motorized.pl
4 sty 11 15:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inzynier Użytkownik anonimowy
~inzynier
No photo ~inzynier Użytkownik anonimowy
do ~rotmistrz:
No photo ~rotmistrz Użytkownik anonimowy
29 kwi 14 13:12 użytkownik ~rotmistrz napisał

Zestawienie bez sensu,jak można porównywać wszystkie auta przy tej samej prędkości gdzie przy 130 km/h w C1 to 75% możliwości na dodatek 3 cylindry a w BMW pewnie 50% .Trzeba zrobić porównanie proporcjonalne do mocy jaką posiada samochód + prędkość v-max
Trzeba być kompletnym ignorantem odpornym na choćby szczątkową wiedzę, żeby wyplatać takie głupoty.
14 lis 15 00:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mm Użytkownik anonimowy
~mm :
No photo ~mm Użytkownik anonimowy
To zestawienie to jakis dramat! A gdzie LEXUS?
11 sie 11:29
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
~Greg
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
do ~x:
No photo ~x Użytkownik anonimowy
29 lip 14 09:47 użytkownik ~x napisał
Szokiem jest głośność elektrycznej Tesli (81dB) niemal tyle samo co Łada Niva (82dB). Silnik elektryczny powinien być prawie bezgłośny, a jak widać można przegrać nawet w łatwej konkurencji. Wszystkie samochody ze zdejmowanym dachem są głośne, ale w tym p
Trzeba być idiotą, aby sądzić, że słuchać silnik. Byłem na jeździe testowej dwa lata temu we Fremont i hałas był...od kól na autostradzie betonowej podczas deszczu przy około 64milach, czyli 105kmh. Ale było znośnie.
17 sty 11:17
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~leśniczy Użytkownik anonimowy
~leśniczy :
No photo ~leśniczy Użytkownik anonimowy
A ja tam lubię buczenie silnika i szum powietrza. Jak ktoś chce ciszy to do leśniczówki.
30 sie 15 13:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~LEX RX 300 Użytkownik anonimowy
~LEX RX 300 :
No photo ~LEX RX 300 Użytkownik anonimowy
jak test nie był prowadzony na tych samych oponach to szkoda nawet czytać...
(miałem PIRELLI = głosno i twardo jak na wozie drabinistym a teraz GOODYEAR'y ... i to jest komfort ! )
24 lut 15 11:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej