Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Zobacz, jak samodzielnie zamontować światła do jazdy dziennej

12 lut 11 10:52

W czasie jazdy w ciągu dnia nie musimy używać świateł mijania – zgodnie z przepisami wystarczą światła do jazdy dziennej. Wyposażone w nie auta są lepiej widoczne i zużywają mniej paliwa

Udostępnij
0
Skomentuj

Nakaz jazdy na światłach przez całą dobę, mimo że obowiązuje od lat, nadal budzi kontrowersje. Fachowcy spierają się, czy przyczynia się on do zmniejszenia liczby wypadków, czy też przeciwnie – sprawia, że np. piesi i rowerzyści narażeni są na znacznie większe niebezpieczeństwo.

W jednych krajach politycy ochoczo uchwalają kolejne nakazy, w innych (np. w Austrii) po kilkuletnich programach pilotażowych władze wycofują się z takich projektów, argumentując, że przyniosły one efekty przeciwne do oczekiwanych. Jedno jest pewne – w Polsce za jazdę bez świateł zapłacimy mandat, a to już wystarczający powód, żeby pamiętać o ich włączaniu.

Na szczęście od niedawna obowiązują przepisy, które pozwalają przynajmniej w pewnym stopniu zmniejszyć uciążliwości związane z całodobową jazdą na światłach. W ciągu dnia można już, tak jak w innych krajach europejskich, używać wyłącznie przednich, homologowanych świateł do jazdy dziennej.

Dotychczas wraz z nimi musiały się zapalać również tylne światła pozycyjne. Tymczasem jednym z poważniejszych argumentów przemawiających za stosowaniem specjalnych świateł dziennych jest to, że potrzebują one znacznie mniej prądu, przez co auto zużywa mniej paliwa – nawet o 0,2 litra na 100 km – oczywiście, pod warunkiem, że światła tylne mogą pozostać wyłączone.

Dzięki nowym przepisom można nareszcie bez żadnych modyfikacji montować zestawy świateł produkcji również renomowanych zagranicznych producentów, które do niedawna nie spełniały wymogów obowiązujących w Polsce. Pokazujemy, krok po kroku, co należy zrobić,żeby auto było lepiej widoczne w ciągu dnia.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej