Od 1899 roku w Mlada Boleslav produkowane są silniki. Pierwsze przeznaczne były do rowerów i motocykli, a od 1905 roku powstawały już silniki do samochodów.
Jubileuszowy silnik to czterocylindrowy 1.4 l TSI (EA211), który podobnie jak 1.2 TSI, przeznaczony jest do samochodów produkowanych nie tylko przez Skodę, ale również Audi, Seata i Volkswagena.
W Mlada Boleslav zainwestowano w centrum badawczo-rozwojowe Cesana 34 mln euro. Już wkrótce będzie tutaj 15 stanowisk do prób jednostek o mocy od 250 do 400 kW. Powstawać tutaj będą silniki przeznacone dla całego koncernu Volkswagen do samochodów produkowanych na całym świecie.
Pierwszy silnik w Mlada Boleslav powstał w 1899 roku. Przeznaczony był do rowerów firmy Laurina & Klementa. Miał jeden cylinder i moc 1,25-1,75 KM. Pojazd mógł rozwijać prędkość do 50 km/h.
W 1905 roku firma Laurin & Klement rozpoczęła produkcję pojazdu o nazwie Voiturette A, który napędzany był dwucylindrowym silnikiem o pojemności skokowej1100 cm3 i mocy 7 KM. W 1908 roku w tym zakładzie wyprodukowano pierwszy na świecie silnik ośmiocylindrowy, a w 1924 r. powstawały tutaj także silniki do samolotów.
Najważniejszym krokiem po II wijnie światowej było wprowadzenie w 1964 roku silnika umieszczonego z tyłu pojazdu, by od 1987 roku powrócić do tradycyjnego rozwiązania i montować jednostki napędowe z przodu.
1899 | rower Laurin & Klement napędzany silnikiem spalinowym |
1905 | Laurin & Klement Vouturette A - pierwszy samochód z Mlada Boleslav |
1908 | pierwszy ośmiocylindrowy silnik na świecie - typ FF o pojemności 4900 cm3 |
1924 | rozpoczecie produkcji silników do samolotów |
1925 | fuzja ze Skodą Pilzno |
1931 | Skoda produkuje jeden z najlepszych silników sześciocylindrowych |
1933 | trzy Skody z silnikeim sześciocylindrowym w wyścigu na 1000 mil |
1936 | Skoda Popular Monte Carlo wywalczyła II miejsce w Rajdzie Monte Carlo |
1964 | premiera silnika umieszczonego z tyłu pojazdu |
1987 | ko niec ery samochodów z silnikiem umieszczonym z tyłu |
1991 | połączenie z koncernem Volkswagen |
1997 | produkcja silnika 1.0 o mocy 37 kW dla Volkswagena |
2001 | rozpoczęcie produkcji silnika 1.2 HTP (EA111) |
2009 | rozpoczęcie produkcji silników 1.2 TSI (EA111) |
2012 | rozpoczęcie budowy nowego centrum badawczo-rozwojowego Cesana, rozpoczęcie produkcji silnikow 1.2 TSI i 1.4 TSI (generacja EA211) |