Audi S3 cabrio to prawdziwy sportowiec. 300-konny silnik 2.0 TFSI zapewnia mu i dużą dynamikę, i elastyczność. Gwarantuje też osiągi sportowych limuzyn. S3 ma cztery pełnowymiarowe miejsca i materiałowy dach składany przy pomocy elektrohydraulicznego mechanizmu. Składanie lub rozkładanie dachu trwa 18 sekund i może być przeprowadzane podczas jazdy - do prędkości 50 km/h.

Jak każdy model Audi z rodziny S, także S3 cabrio ma napęd quattro, czyli na 4 koła. Napęd przenosi skrzynia automatyczna DSG S tronic. Niższe biegi mają krótkie sportowe przełożenia, a bieg szósty jest „długi" - dzięki temu obroty silnika są niższe, a tym samym niższe jest również spalanie.

W Audi S3 cabrio dostępna jest funkcja Launch Control pozwalająca ruszyć autem z pełnym przyspieszeniem i z minimalnym poślizgiem kół. Aby wystarzelić S-trójką jak z katapulty trzeba wcisnąć pedał hamulca i do oporu - pedał gazu. Gdy puścimy hamulec auto wystrzeli do przodu, a układy elektroniczne nie zdławią mocy silnika.

Dzięki napędowi quattro S3 cabrio ma też optymalną przyczepność kół do nawierzchni, tak więc nawet podczas bardzo dynamicznego startu nie występuje poślizg kół.

W porównaniu ze zwykłym A3 sportowe cabrio ma obniżone o 25 mm zawieszenie. Audi S3 seryjnie wyposażane jest w koła o rozmiarze 225/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są też koła 19-calowe.

W Audi S3 cabrio seryjnie oferowany jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kontroluje on sposób pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego. Kierowca może wybrać 5 trybów pracy: auto, comfort, dynamic, efficiency i indywidual.

Wnętrze Audi S3 utrzymane jest w odcieniach czerni, w kilku miejscach znaleźć można logo S3 (kierownica, oparcia foteli, listwy progowe). Zegary mają szaro-metaliczny kolor, a ich wskazówki są białe. Pedały mają metalowe nakładki.

Audi S3 cabrio pojawi się w salonach latem 2014 roku. Cena jest jeszcze nieznana, można szacować, że wyniesie ok. 200 tys. zł.

CZYTAJ WIĘCEJ