Znakomite osiągi Audi S3 sedan zawdzięcza benzynowemu silnikowi 2.0 TFSI osiągającemu moc 300 KM i wysoki moment obrotowy 380 Nm. Silnik to prawdziwe dzieło sztuki inżynierskiej. Oprócz turbodoładowania ma podwójny wtrysk, zmienne fazy rozrządu i kilka innych rozwiązań, których nazwy laikowi nic nie mówią.

Aby tak dużą moc przenieść optymalnie na koła Audi S3 ma napęd quattro, rozdzielający w zależności od potrzeb napęd na przednie i tylne koła. Co ciekawe, przyspieszenie do „setki" w 4,9 sekundy można uzyskać tylko w wersji wyposażonej w skrzynię automatyczną S tronic DSG. S3 wyposażone w przekładnię manualną, nawet z doskonałym kierowcą „setkę" osiągnie w czasie o 0,4 sekundy dłuższym.

S3 wyposażone jest seryjnie w koła 18-calowe, w opcji dostępne są również 19-calowe.

Wyposażenie seryjne Audi S3 jest bardzo bogate, obejmuje nie tylko felgi z lekkich stopów i komplatne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (układy elektroniczne oraz komplet poduszek powietrznych). Wspomaganie układu kierowniczego jest elektryczne i progresywne - kierownica „utwardza się" w miarę, jak prędkość auta wzrasta. W serii jest również system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Czym oprócz mocnego silnika wyróżbnia się Audi S3 od innych modeli serii 3? Zmieniona jest nieco chłodnica, auto ma inne zderzaki, tylny spoiler, dyfuzor z tyłu, inne lusterka zewnętrzne oraz kilka plakietek S3 - z przodu, z tyłu, na progach, na kierownicy oraz wytłoczone na siedzeniach.

Z tyłu S3 łatwo rozpoznać po czterech końcówkach układu wydechowego.

Za przyjemność posiadania i szybkiej jazdy Audi S3 trzeba zapłacić 169 570 zł (wersja z manualną skrzynią biegów). S3 z automatyczną skrzynią kosztuje178 370 zł. Lista opcji jest bogata, a dodatki są kosztowne. Zamówienie kilku z nich z łatwością powiększy cenę Audi S3 do 200, a nawet 250 tys. zł.

ZOBACZ WIĘCEJ: